Scenarii
Dacă va cîştiga Mircea Geoană
1. Va pica şi cabinetul Liviu Negoiţă. Va fi propus şi va trece instantaneu un guvern condus de Klaus Johannis.
Traian Băsescu se va retrage din politică şi va pleca un an pe mare, poate pentru a scăpa de mâna justiţiei, care va fi instrumentată politic.
Daniel Morar va zbura de la conducerea DNA, Macovei de la Agenţia Naţională de Integritate.
Principalii lideri ai PDL vor fi tîrîţi în cercetări la parchet. PDL se va sparge, în parte în favoarea PNL, în parte în cea a PSD, tocmai din pricina lipsei de consistenţă doctrinară.
Lucru bun: va rămîne loc pentru construirea unei Drepte autentice, ajutată şi de contextul internaţional şi naţional.
sau
2. Băsescu se va răzgîndi şi nu va pleca pe mare, preferînd la o adică să fie "martirizat". Caz în care, PDL va fi restucturat, se va întări, va face o opoziţie grozavă şi va aştepta un an, doi, pînă să se rupă guvernul PSD-PDL sau pînă la alegerile la termen, pentru a prelua puterea.
Nu contează prea mult, pentru că oricum ireparabilul va fi comis pînă atunci de coaliţia Grivco.
Guvernul va spune că nu ne ajung banii de la FMI, deci trebuie să scoatem la mezat şi ce mai avem. Vor fi vîndute la preţ de sold, unor clienţi politici, recte Voiculescu, Vîntu şi Patriciu, salinele, Poşta, Romgaz şi ce a mai rămas neprivatizat din sectoarele strategice ale României. România va deveni dependentă total de gazul şi petrolul rusesc, printr-o înţelegere între noii patroni ai resurselor şi reţelelor de distribuţie specifice de la noi şi guvernul Rusiei.
Politica externă va fi orientată spre Est. Şi să nu vă mire, pentru că UE însăşi şi SUA caută relaţii mai bune cu Rusia, din interes economic, în primul rînd, şi din afinităţi ideologice, în al doilea. Basarabia va rămîne în sfera de influenţă a ruşilor; comuniştii vor reveni la putere pentru cel puţin patru ani.
UMDR va cunoaşte cea mai mare victorie a sa, obţinînd în sfîrşit autonomie pe criterii etnice în Harghita, Covasna şi Mureş. Abuzurile, ilegalităţile şi discriminarea împotriva românilor se vor accentua.
Toate dosarele penale ale unor politicieni, de la Năsatase şi Patriciu pînă la Remeş vor fi închise cu NUP sau prin achitare în instanţă.
Presa va tăcea mîlc: unii pentru că au sprijinit PSD şi PNL şi vor primi publicitate masivă de la stat, în plină criză economică; alţii pentru că vor fi hărţuiţi de organele de control, intimidaţi sau vor falimenta.
Guvernul va spune că nu ne ajung banii de la FMI, deci trebuie să scoatem la mezat şi ce mai avem. Vor fi vîndute la preţ de sold, unor clienţi politici, recte Voiculescu, Vîntu şi Patriciu, salinele, Poşta, Romgaz şi ce a mai rămas neprivatizat din sectoarele strategice ale României. România va deveni dependentă total de gazul şi petrolul rusesc, printr-o înţelegere între noii patroni ai resurselor şi reţelelor de distribuţie specifice de la noi şi guvernul Rusiei.
Politica externă va fi orientată spre Est. Şi să nu vă mire, pentru că UE însăşi şi SUA caută relaţii mai bune cu Rusia, din interes economic, în primul rînd, şi din afinităţi ideologice, în al doilea. Basarabia va rămîne în sfera de influenţă a ruşilor; comuniştii vor reveni la putere pentru cel puţin patru ani.
UMDR va cunoaşte cea mai mare victorie a sa, obţinînd în sfîrşit autonomie pe criterii etnice în Harghita, Covasna şi Mureş. Abuzurile, ilegalităţile şi discriminarea împotriva românilor se vor accentua.
Toate dosarele penale ale unor politicieni, de la Năsatase şi Patriciu pînă la Remeş vor fi închise cu NUP sau prin achitare în instanţă.
Presa va tăcea mîlc: unii pentru că au sprijinit PSD şi PNL şi vor primi publicitate masivă de la stat, în plină criză economică; alţii pentru că vor fi hărţuiţi de organele de control, intimidaţi sau vor falimenta.
Sindicatele vor tăcea, pentru că marile cartele au făcut deja pactul cu diavolul bicefal, iar liderii lor îşi vor primi tainul, ca şi în guvernarea Năstase, locuri în Consilii de Administraţii, afaceri pe spatele statului etc. Scenariul va fi acelaşi ca în perioada 2000-2004.
Şi tot ca atunci, va fi linişte.
Peste şase luni, Guvernul se va plînge că a vîndut companiile strategice la preţ mic, pentru că nu le cumpăra nimeni şi că trebuie să mărească taxele şi impozitele. Cel mai mic impozit pe venit va fi de 20%, aşa cum prevede programul candidatului Geoană.
Şi tot ca atunci, va fi linişte.
Peste şase luni, Guvernul se va plînge că a vîndut companiile strategice la preţ mic, pentru că nu le cumpăra nimeni şi că trebuie să mărească taxele şi impozitele. Cel mai mic impozit pe venit va fi de 20%, aşa cum prevede programul candidatului Geoană.
După ce Johannis îşi va fi făcut şi această ultimă datorie, i se vor închide şi lui dosarele penale, apoi va demisiona şi se va întoarce primar la Sibiu. Deja, Johannis a cerut coaliţiei Grivco, alias PSD-PNL-UDMR şi minorităţi, să modifice legea în sensul în care să poată opta între calitatea de primar şi cea de premier nu în 45 de zile, cum e acum, ci în şase luni. Johannis a motivat că vrea să-şi asigure astfel „o ieşire onorabilă”!
Năstase, care a fost decretat de presă şi coaliţia Grivco drept cel mai bun premier al României post-decembriste, va deveni din nou prim-ministru.
Cît va rămîne pe poziţii guvernul PSD-PNL nu se va face nici o reformă a Constituţiei, deci nici alegeri anticipate. În schimb, se va pune în operă agenda anticreştină a Internaţionalei Socialiste: căsătorii între homosexuali, adopţii de copii de către homosexuali, scoaterea icoanelor şi crucilor din instituţiile publice, legalizarea eutanasiei etc. Liberalii nu vor fi deloc deranjaţi, căci ei deja votează în Parlamentul European alături de socialişti astfel de legi.
Năstase, care a fost decretat de presă şi coaliţia Grivco drept cel mai bun premier al României post-decembriste, va deveni din nou prim-ministru.
Cît va rămîne pe poziţii guvernul PSD-PNL nu se va face nici o reformă a Constituţiei, deci nici alegeri anticipate. În schimb, se va pune în operă agenda anticreştină a Internaţionalei Socialiste: căsătorii între homosexuali, adopţii de copii de către homosexuali, scoaterea icoanelor şi crucilor din instituţiile publice, legalizarea eutanasiei etc. Liberalii nu vor fi deloc deranjaţi, căci ei deja votează în Parlamentul European alături de socialişti astfel de legi.
Dacă va cîştiga Traian Băsescu
1. Va pica şi guvernul propus de Liviu Negoiţă şi se vor face alegeri anticipate. PDL va cîştiga în jur de 40% din voturi şi va putea guverna cu ajutorul UDMR, al minorităţilor naţionale şi a unei hălci rupte din PNL. Emil Boc va fi din nou premier.
sau
2. PSD şi PNL se vor teme de alegeri anticipate şi vor vota guvernul propus de Băsescu, indiferent că va fi Cabinetul Negoiţa sau un altul, poate chiar unul condus de... Johannis.
Oricum, nu va conta prea tare, pentru că Băsescu îşi va putea face jocul mai departe.
Televiziunile şi ziarele care acum îl atacă pe Băsescu şi PDL vor reveni la sentimente mai bune, pe alocuri chiar de linguşeală jenantă.
Crin Antonescu îşi va încheia cariera politică. PNL, atît cît va mai rămîne din el, va fi condus de Ludovic Orban şi Petre Roman, doi fii de foşti torţionari & nomenclaturişti comunişti. Ei vor fi giraţi de Emil Constantinescu, cel învins de Securitate.
Monica Macovei va redeveni ministrul Justiţiei, iar o serie de inşi care au amestecat afacerile cu politica vor pleca în ţările calde, cu care nu avem semnat un acord de extrădare.
Dinu Patriciu va trebui să achite 600 de milioane de euro datorie la stat din cei două miliarde pe care susţine că stă cu fundul - mare parte fiind cei datoraţi de Kazahstan pentru Rompetrol şi pe care încă nu i-a încasat. Patriciu va risca să fie vînat de kazahi la propriu (ştie el de ce) sau să fie din nou arestat şi poate condamnat. Năstase, Mazăre şi Remeş vor fi şi ei condamnaţi.
S.O. Vîntu va vinde Realitatea TV şi va dispărea din ţară.
PC al lui Voiculescu se va lăsa absorbit de PSD, aşa cum e firesc.
PNŢ, cu cele două aripi ale sale, se va topi în PDL şi respectiv PNL.
Nici o companie de stat nu va fi scoasă la privatizare. În schimb, ne vom îndatora grav la FMI şi Banca Mondială. Totuşi, vom ieşi din criza economico-financiară. Nu şi din cea morală.
Televiziunile şi ziarele care acum îl atacă pe Băsescu şi PDL vor reveni la sentimente mai bune, pe alocuri chiar de linguşeală jenantă.
Crin Antonescu îşi va încheia cariera politică. PNL, atît cît va mai rămîne din el, va fi condus de Ludovic Orban şi Petre Roman, doi fii de foşti torţionari & nomenclaturişti comunişti. Ei vor fi giraţi de Emil Constantinescu, cel învins de Securitate.
Monica Macovei va redeveni ministrul Justiţiei, iar o serie de inşi care au amestecat afacerile cu politica vor pleca în ţările calde, cu care nu avem semnat un acord de extrădare.
Dinu Patriciu va trebui să achite 600 de milioane de euro datorie la stat din cei două miliarde pe care susţine că stă cu fundul - mare parte fiind cei datoraţi de Kazahstan pentru Rompetrol şi pe care încă nu i-a încasat. Patriciu va risca să fie vînat de kazahi la propriu (ştie el de ce) sau să fie din nou arestat şi poate condamnat. Năstase, Mazăre şi Remeş vor fi şi ei condamnaţi.
S.O. Vîntu va vinde Realitatea TV şi va dispărea din ţară.
PC al lui Voiculescu se va lăsa absorbit de PSD, aşa cum e firesc.
PNŢ, cu cele două aripi ale sale, se va topi în PDL şi respectiv PNL.
Nici o companie de stat nu va fi scoasă la privatizare. În schimb, ne vom îndatora grav la FMI şi Banca Mondială. Totuşi, vom ieşi din criza economico-financiară. Nu şi din cea morală.
Guvernul şi Parlamentul vor fi silite să pună în practică directive anticreştine şi antinaţionale ale UE.
Într-un an va fi elaborată noua Constituţie, va trece prin referendum şi se vor face alegeri anticipate iarăşi, pentru un parlament unicameral cu doar 300 de deputaţi. PDL va obţine o majoritate confortabilă şi va guverna singur cel puţin pînă la finalul mandatului lui Băsescu.
Intelectualii lui Băsescu îşi vor păpa în tihnă, pe mai departe, sinecurile şi, din cînd în cînd, vor mima critica, de dragul democraţiei. Unii dintre ei vor fi miniştri, parlamentari şi consilieri prezidenţiali.
Bugetarii vor fi răriţi. Sindicatele vor face manifestări de stradă tot mai anemice.
Într-un an va fi elaborată noua Constituţie, va trece prin referendum şi se vor face alegeri anticipate iarăşi, pentru un parlament unicameral cu doar 300 de deputaţi. PDL va obţine o majoritate confortabilă şi va guverna singur cel puţin pînă la finalul mandatului lui Băsescu.
Intelectualii lui Băsescu îşi vor păpa în tihnă, pe mai departe, sinecurile şi, din cînd în cînd, vor mima critica, de dragul democraţiei. Unii dintre ei vor fi miniştri, parlamentari şi consilieri prezidenţiali.
Bugetarii vor fi răriţi. Sindicatele vor face manifestări de stradă tot mai anemice.
Presa va începe să critice.
Va fi scandal.
PDL se va eroda serios într-o luptă de patru ani şi va pierde alegerile din 2012, în ciuda unor realizări.
Va fi scandal.
PDL se va eroda serios într-o luptă de patru ani şi va pierde alegerile din 2012, în ciuda unor realizări.
PSD va fi mai puternic şi va putea cîştiga alegerile, dacă nu va exista un alt partid mai tare, la dreapta.
Lucru bun: rămîne loc de construcţie pentru o Dreaptă autentică.
PDL nu va fi capabil să propună un alt candidat cu şanse la preşedinţie în 2014, în locul lui Băsescu.
Traian Băsescu va repune pe tapet problema monarhiei. El va insista pentru schimbarea regimului de guvernare şi pentru întărirea autorităţii şi atribuţiilor premierului, visînd să iasă din politică, precum Ilici Iliescu, cu picioarele înainte, eventual de pe scaunul de prim-ministru al unui rege de paie.
Lucru bun: rămîne loc de construcţie pentru o Dreaptă autentică.
PDL nu va fi capabil să propună un alt candidat cu şanse la preşedinţie în 2014, în locul lui Băsescu.
Traian Băsescu va repune pe tapet problema monarhiei. El va insista pentru schimbarea regimului de guvernare şi pentru întărirea autorităţii şi atribuţiilor premierului, visînd să iasă din politică, precum Ilici Iliescu, cu picioarele înainte, eventual de pe scaunul de prim-ministru al unui rege de paie.
PSD ar putea fi de acord cu monarhia, pentru că nu va avea nici el un candidat la preşedinţie şi l-ar susţine pe prinţul Duda. PDL va propune, în replică, o soluţie din familiile nobiliare oarecum băştinaşe. Ghika şi Sturdza au cele mai mari şanse.
22 Comentários:
s-ar putea ca pe termen mediu o victorie a lui geoana sa aduca beneficii mai mari vietii politice romanesti. asa cum estimezi si tu cred ca pdl are mici sanse sa reziste socului plecarii(daca) lui basescu si sa faca o opozitie reala plus sa se restructureze (nu vad scheletul).
momentul ar fi intr-adevar oportun pentru intrarea in scena a unei forte politice noi, autentic de dreapta, conservatoare, crestine, traditionaliste.
cred ca sunt multi pe margine insa care vor sa speculeze o astfel de situatie, unii animati autentic de dorinta crearii unei alternative de dreapta reale, altii pe post de fantose ale sistemului bipolar actual menite sa mimeze o diversitate politica in numele conservarii structurilor existente, dupa cum am vazut si pana in prezent.
ma intreb, ce structura politica de dreapta, cu ce sprijin (financiar si organizational), cu ce oameni, pe ce criterii cooptati, cu ce reprezentativitate, cu ce program, cu ce conexiuni externe, cu ce lideri va fi apta sa contrapuna real falsei drepte intruchipate de neoconservatorismul pdlist si liberalismul corporat al pnl, ambele, formule stangiste ipocrit disimulate in alternative la socialismul global?
Daca nu iesa Basescu, pierdem iar Basarabia. 90% dintre basarabeni au votat cu el, stiu ei de ce. Daca nu iesa Basescu, pozitia masoneriei de la noi se va consolida si mai mult (oricum este) prin Johannes. Daca nu iesa Basescu, vor ajunge iar la putere baronii locali, marii mafioti.
Daca nu iese Geoana, e posibil sa ne alegem cu o dictatura a carui deznodamant e greu de intuit. Daca nu iesa Geoana (+ coalitia) e destul de greu de alcatuit un guvern viabil.
Incep sa cred ca e mai mult dezavantajos sa iasa Geoana, decat daca ar iesi tot Base.
nu am vazut demult ceva mai partinic, si evident fals, prin prims celor cinci ani (faptele... ce sa le faci) decat "analiza"dvs. basesc sa propuna monarhie, el securistul timp de 12 ani, si cel de la Anvers cu 1milion de lei la revolutie (singur a spus-o)?
si daca pleaca morar de la dna, serios, serios d-le Tarziu, ce a FACUT? afara de vorbe? e vantu voiculescu, patriciu, iacubov etcetcetc cu dosar gata sau ceva, in cei CINE ANI de "lupta"?
una e ce am vrea si alta ce este pe fapte. Cinci ani e arhisuf sa ai cu ce te lauda, cu ce ai proimis, nu sa inventezi teme noi (referendum - ce prostie, scaderea, buna o fi, a numarului nu rezolva NIMIC, nu e NICI o reforma in asta, e oar pt prosti sa se bucure ca "aia" care fura sint mai putini. dar "aparatul" format din mii si mii de insiprosperi protejati de toate partidele va fi lasat. Praf in ochi pentru prosti si/sau creduli).
un fost votatn al lui B.
Inca o data, adevarul , si nu lozincile(ba inca incalcate iar si iar) ne va face liberi. L-as vota bucuros si pe tiganul de la colt decat pe b, macar ala poatepoate , nu va fi la fel de mincinos si ipocrit.
@ Anonim:
Sint doar niste scenarii, pe baza informatiilor si intuitiilor mele. Puteti sa le completati, sau sa le criticati, puteti sa le respingeti etc. Un singur lucru e cert: duminica hotarim pt Romania urmatorilor ani. Chiar si cei care nu merg la vot.
Duminica sper sa se indure Dumnezeu de noi, ce se intampla la Timisoara e graitor...
Indiferent cine va fi presedinte , important e ca de pe 7 dec sa incepem sa privim in jur pentru un potential presedinte peste 5 ani.Refuz sa cred ca jertfa elitei romanesti in inchisorile comuniste a fost zadarnica si cui ii pasa trebuie sa puna o caramida cat mai curand la temelia acestui neam pentru a consolida ce e cladit pana acum, pana nu se va alege praful si pulberea !
A.
Sigur ca da, chiar daca am folosit un ton (pe langa o ortografie oribila) nepotrivit incercam sa combat , in fond argumente, recunosc ca nu am putut citi totul.
Si inca ceva, recunosc ca pot sa ma insel, mai ales ca vreme de mai multi ani i-am luat apararea lui B observand ca si acum ca f multi il urasc, lucru care imi pare aprioric rau (nefiind vorba de ura fata de pacat). dar totusi m-am saturat si eu de aceasta campanie de un populism infiorator pe care o face cand , in loc ca unor oameni ca mine B sa le explice incercand sa ii convinga de ce si-a incalcat unele promisiuni, de ce a tolerat ca eba sa .. si cate alte intrebari si spunand clar cum va face mai bine etc. Nu, referendum si aceasta lupta iluzorie si interminabila cu "mogulii", doar cu aia de rau, aia de bine sint ok, desi la fel de dubios imbogatiti.
Va respect opinia in rest, si admit ca pot sa ma insel iar B sa fie mai aproae de fapt de ceea ce pretinde decat de ce spun adversarii dumnealui. Cred ca adevarul e pe la mijloc si ca e loc si de mult mai bine.
Post usor.
Doamne ajuta.
Imi dau si eu cu parerea. In niciun caz Basescu nu va propune revenirea la monarhie, tocmai el care insista pentru intarirea puterii presedintelui si care il lua in zeflemea pe Duda?
PNL a propus intarirea rolului de prim-ministru (asa cum ar fi normal si e in majoritatea tarilor din UE) si reducerea atributiiloe Presedintelui, care ar trebui sa devina simboloc. De aceea, tinand cont de istoria noastra, ar putea sa se repuna in discutie restaurea monarhiei. Insa nu cred ca PSD-ul va fi vreodata de acord cu asta. Basarabia poate fi apropiata doar prin pragmatism. Basescu ne-a dinamitat toate relatiile externe, o politica in genunchi si chiorasa. Faptul ca l-au votat 90% din cei 9000 de basarabeni care s-au dus la urne nu spune mare lucru.
Cat despre crearea unei "adevarate drepte" ce poti sa zici. PD-L numai neoconservator nu e, ci un partid cu apucaturi socialiste. O dreapta "adevarata" e menita sa ramana in etern in tink=tankuri ori in bovarizari virtuale. Mai nou toti sint paleoconservatori fara sa stie exact ce sint astia ori neoconservatori, alti fantomatici pe meleagurile noastre.
@ anonim de la 18.05:
Basescu voia si vrea intarirea rolului presedintelui atita vreme cit este el pe scaun. Dar daca nu va mai fi, va opta fie pt monarhie fie pt reducerea atributiilor presedintelui. Parerea mea. Iar chestia cu monarhia nu o arunc sa ma aflu in treaba. Stiu cite ceva. Si ca un semn: poate ati vazut emisiunea de la OTV in care Basescu a declarat ca regalitatea a facut Romania Mare, regalitatea a avut cei mai buni premieri si sefi de stat. Asa, deodata :)
Cit despre reducerea rolului presedintelui, care sa devin simbolic, eu unul cred ca ar fi o greseala. Atia vreme cit este ales de cel mai larg electorat, de popor, cum s-ar zice, si cit regimul este, indiferent de premier, legat de numele presedintelui, cred ca se cuvine sa aiba si puterea. De ce sa nu avem un presedinte-premier, ca in SUA?
PSD a mai vrut sa faca o data schema cu regele si Duda era vizat, in 2004. Nastase stia ca nu-l poate invinge pe Basescu, desi PSD a furat pe rupte la alegeri - ca doar el l-au organizat.
Despre dinamitarea relatiilor externe de catre Basescu - am mai dat o replica aici. E ciudat sa spui asa ceva atita timp cit Romania s-a integrat in UE si a luat cel mai important imprumut extern sub mandatul sau (stiu, au vrut si ei sa ne indatoreze, dar nu indatorezi pe cineva cu care n-ai nici o relatie).
Ma opresc aici cu replicile. La urma urmei, nu incerc sa conving pe nimeni.
Eu am scris ce gindesc. Se poate sa ma insel. Dar daca nu ma insel?
De ce sa avem un presedinte-premier cata vreme sintem tara europeana? :) Eu as fi pentru un prim-ministru cu puteri sporite, reducerea rolului Presedintelui la unul de decor. Alegerile sa fie doar parlamentare in care fiecare partid sa vina cu o propunere de ministru iar presedintele sa fie ales de Parlament, in cazul in care nu revenim la monarhie constitutionala. Asa regimul ar fi legat de numele premierului si de al guvernului in functie. Plus ca am fi si pe linia Uniunii Europene de guvernare.
Claudiu, nu te inseli deloc! Romania va reveni la monarhia constitutionala. Am mai spus-o la tine pe blog si o repet si acum.
Asa sa ne ajute Dumnezeu!
Si iarasi ai dreptate cand spui de crearea unei adevarate miscari de dreapta. Indiferent de cine iese dupa alegeri presedinte, este o situatie de "win-win" pentru renasterea dreptei. Vremurile sunt "coapte" pentru asa ceva. Este cumva in instinctul de "conservare" al neamului si al crestinilor de a se uni si a lupta impotriva fiarei, a prigoanei ce va sa vie.
P.S. Tu ce "surse" ai referitoare la revenirea la monarhie? Ca si eu le am pe ale mele... :D
Doamne ajuta!
@sceptik:
Cum pierzi Basarabia? Nici nu o ai, asa ca nu ai cum s-o pierzi! Si banuiesc ca nici nu o vom avea in urmatorii ani.
Mie mi se pare ca sunteti naiv cand va uitati in gura lui Basescu atunci cand vorbeste, la OTV, despre monarhie. Ma apuca disperarea sa vad ca se pune atata patima acum, dupa douazeci de ani, cand avem de ales intre doua factiuni ale FSN-ului. Asta e, simplificand la maxim, avem de ales intre unii care mint ca se ocupa de problemele Romaniei, si altii care spun ca acele probleme nu exista. Disperare, domnule Tarziu, cand vad ca ziua nationala este pangarita la Timisoara. Disperare ca inca exista naivi care cred ca exista democratie, ca exista urgente (Basescu vs. Nastase, Iliescu vs. Vadim, Basescu vs. Geoana) mereu avem o urgenta de a vota cu oameni care apartin trecutului comunist al acestei tari.
un timisorean
Fratilor unde se mai gaseste astazi sange albastru pentru o monarhie?
Il banuiti cumva pe Duda?
@ anonim:
In afara de Casa Regala Romana, unde printesa Margareta este mostenitoarea tronului? Sigur, familiile Sturdza si Ghika. Mai sint si altele.
Pentru republicanul care cauta sange albastru:
In cazul reinstaurarii monarhiei principele Radu nu ar purta titlul de rege ci doar de print-consort. Regina ar deveni fiica cea mare a regelui Mihai,--Margareta.
eu nu inteleg cum lupta asta "anticomunista" se face cu comunistul basescu in frunte, cum puteti inghiti si faza cu monarhia ( exista proverbul ala american referitor la alegeri: throw as much .... to the wall, maybe something will stick).
Si pentru toti lupatatori anticomunisti ia uite o analiza...de la Doamna Doina Cornea
http://www.realitatea.net/doina-cornea--am-foarte-mare-incredere-in-klaus-johannis_689997.html
Monarhia e un capitol incheiat pe vecie! Sa vorbim vorbe!
Johannis asta nu-mi inspira incredere pt. ca, in esenta, se aseamana cu Iliescu: priceput, dar cu inima cam departe de neamul nostru. Am citit ca ar fi facut tot posibilul (legal si ilegal) ca biserica evanghelica sa fie improprietarita. Nu stiu daca e adevarat. Ce am vazut cu ochii mei in centrul Sibiului e un sediu UDMR lipit de sediul FDGR, intr-un oras/judet unde ungurii nu prea sint. Mi s-a parut ciudat. Nu am nimic cu ungurii, dar nu as vrea sa ajunga la conducere oameni care nu ne prea inghit biserica si neamul.
http://www.hotnews.ro/stiri-politic-6591287-video-geoana-huiduit-copios-timisioara-sustinut-discursul-opera-plecat-usa-din-spate-manifestantii-cer-aiba-curajul-iasa-fata-multimii-este-dureros-20-ani-revolutie-comunistii-adune-aici-piata-operei.htm
http://www.hotnews.ro/stiri-esential-6596432-video-cantecele-revolutiei-rasunat-din-nou-universitate-vino-doamne-vezi-mai-ramas.htm
mai este o speranta..totusi..Doamne ajuta
Cand ma refeream la sangele albastru nu ma gandeam doar la Romania ci la monarhie in general. Un exemplu de rege ce nu avea sange albastru (si aici nu ma leg de "arbore" ci de om) a fost si Carol al II-lea. Sangele albastru as zice ca este statura monarhului, altfel trecem doar de la o forma la alta.
Mai fratilor, o eventuala reinstaurare a monarhiei ar fi doar de decor, un simbol. Doar nu crede cineva ca un rege sau o regina ar avea vreo putere politica cum a avut Ferdinand sau Carol al II-lea. Un viitor monarh ar mai premia diversi olimpici, ar gira diverse fundatii cultural-filantropice, ar mai da cate-un mesaj catre Tara si atat. Conducerea tarii ar cadea pe umerii primului-ministru.
Si tocmai aici ar fi avantajul reinstaurarii monarhiei. Pentru ca ar institui o prezumtie de obiectivitate. Care dintre dv mai crede ca presedintele ales este obiectiv in relatia cu partidele parlamentare?
Daca si legea electorala ar fi modificata pt a da dreptul partidului castigator in alegeri sa formeze guvernul si sa aiba 50% + 1 din locurile din parlament, ar fi chiar un sistem democratic mult mai eficient decat aceste asocieri dezgustatoare intre dreapta si stanga.
Un asemenea sistem electoral a fost folosit cu succes in Romania interbelica, pana la 1938.
Trimiteți un comentariu