În cîteva zile, va fi disponibilă la vînzare o nouă carte scoasă de Editura ROST: Corectitudinea politică: "religia" marxistă a Noii Ordini Mondiale (316 pag., format 13x20 cm, 25 de lei). Volumul, alcătuit din textele mai multor autori români şi americani, va fi lansat la Cluj-Napoca joi, 4 Iunie a.c., ora 19.00, cu prilejul conferinţei "Rosturi româneşti: credinţă şi istorie", susţinută de dl Răzvan Codrescu şi subsemnatul. Acolo va putea fi cumpărat la un preţ promoţional.
Cartea va fi lansată curînd şi în Bucureşti şi poate fi cumpărată deja, la un preţ special, şi de la Casa cu Rost (Calea Victoriei 155, bl D1, tronson 8, mezanin, interfon 3, intrarea prin Buzeşti, vizavi de Agenţia Tarom).
De asemenea, o puteţi comanda la Editura ROST (editurarost@gmail.com, tel. 0740.103.621). Librăriile o pot achiziţiona şi de la depozitul de carte Supergraph (editura@sophia.ro, tel 021.32061.19).
Pentru a vă face o idee asupra conţinutului, redau în continuare Cuvîntul-înainte al cărţii, pe care l-am semnat.
Cuvînt-înainte
Aşa cum promite din titlu,
această carte vă spune ce este corectitudinea
politică, de ce şi cum trebuie să o
combatem. Corectitudinea politică este o ideologie: marxism cultural. Şi e mai primejdioasă decît marxismul economic,
pentru că vizează schimbarea mentalităţilor şi a comportamentelor, deci a
vieţii noastre, în profunzime şi în mod ireversibil.
Marxismul cultural şi-a propus
să dărîme „lumea veche”, întemeiată pe tradiţie – înţelească ca moştenirea
socială referenţială, cu a sa axă imuabilă: raportarea la divinitate. Într-un
cuvînt, vrea să distrugă normalitatea.
În loc, va instaura o Nouă Ordine Mondială, bazată pe teroare, nivelare
culturală şi socială, ateism şi viciu. Această „lume nouă” ar fi expresia unui
totalitarism crunt, impus cu forţa de către stat şi menţinut prin controlul
permanent asupra persoanei, exercitat de acelaşi stat (eventual, unul global).
Nimeni nu va putea gîndi, vorbi şi acţiona decît în limitele trasate de
corectitudinea politică. Libertatea va fi anulată, dar propaganda va susţine că
numai fără libertate sîntem liberi cu adevărat.
Normalitatea va fi
redefinită, după calapodul corectitudini politice, aşa cum se întîmplă deja în
unele ţări din Occident. Proces care începe prin schimbarea aparentă a
realităţii cu ajutorul unei noi limbi.
Unele cuvinte vor fi interzise, ca de pildă,
„mamă”, „tată”, „doamnă”, „domnişoară”, „soţ”, „soţie” şi oricare altele
ce amintesc de rolurile diferite ale bărbatului şi femeii în familie şi în
societate, dar nu numai acestea. Alte cuvinte vor deveni normă, ca „gen” în loc
de „sex”, „partener(ă)” în loc de „soţ(ie)”, „persoană cu nevoi speciale” în
loc de „invalid” sau „handicapat”, „persoană de culoare”, în loc de „negru”, „contracepţie
post-concepţională” în loc de „avort“, „persoană cu dimensiuni” în loc de
„gras” sau „obez” ş.a.m.d. Rolul lor este de a minţi asupra realităţii, sub
pretextul că astfel înlătură discriminarea. O ipocrizie pură, menită să
justifice poliţia gîndirii.
Prin manipularea limbajului, homosexualitatea,
de exemplu, va deveni doar o opţiune sexuală între altele, deci normală, şi nu o perversiune. Iar cine
va avea curajul să demaşte această minciună va fi pedepsit.
Nu aduc întîmplător vorba
despre sexualitate, căci aceasta este esenţială în ideologia marxismului
cultural. Prin schimbarea perspectivei asupra sexualităţii, marxiştii culturali
transformă anormalul în normal, dictează noi reguli de moralitate publică şi
dinamitează bună parte din temeliile „lumii vechi”.
Toate eforturile corectitudinii
politice ţintesc crearea unui „om nou” (fără de care nu ar fi posibilă o „lume
nouă”, nu-i aşa?), printr-un proces de spălare pe creier. Prin urmare, idealurile
marxiştilor au rămas fundamental aceleaşi, doar mijloacele au fost schimbate. Deoarece
neomarxiştii au înţeles că războiul pentru o Nouă Ordine Mondială este în
primul rînd unul cultural.
Mişcarea de prefacere a
marxismului economic în marxism cultural a început în anii ‘20 ai secolului trecut, cu ceea ce a rămas în istorie sub
numele de Şcoala de la Frankfurt – în fapt Institutul de Studii Sociale, fondat
de un grup de marxişti. Membrii Şcolii de la Frankfurt, care erau evrei, au
emigrat în Statele Unite ale Americii, în anii ‘30, cînd Germania a intrat în epoca nazistă. În mediul
academic de peste Ocean influenţa lor a crescut treptat, pînă astăzi, cînd a
devenit covîrşitoare la nivelul întregii societăţi. Generaţii în şir au fost
formate în tiparele corectitudinii politice, ceea a provocat modificări sociale
importante.
Din S.U.A., corectitudinea
politică a fost exportată, pe filieră academică, dar şi cu ajutorul mass media, şi în Europa, unde are o
înrîurire semnificativă asupra politicilor publice. Şi în România se simte tot
mai puternic suflul corectitudinii politice, alimentat de Facultăţile de
Filosofie, Ştiinţe Politice şi Comunicare, în care scrierile corifeilor Şcolii
de la Frankfurt sînt canonice. Puţini sînt profesorii care au îndrăzneala de a
spune adevărul: corectitudinea politică este o utopie, iar utopiile ucid.
Noua utopie are, ca şi
marxismul clasic (vechea utopie), ambiţia de a deveni „religia” Noii Ordini. O
ideologie în care trebuie să crezi, dincolo de raţiune, căreia trebuie să i te
închini fără murmur, pe care trebuie să o slujeşti pînă la ultimele consecinţe.
Iată de ce este necesar să o respingă ferm oricine vrea să-şi păstreze
libertatea (de gîndire, expresie şi acţiune), adică umanitatea. Cît mai e
posibil. Deocamdată este.
Cartea pe care o ţineţi în mînă
nu e un răspuns ideologic, de pe poziţii conservatoare, la „propunerea pentru
paradis” neomarxistă, ci un semnal de alarmă: umanitatea este în pericol de
moarte! Şi, în egală măsură, un ghid de supravieţuire.
De aceea, Corectitudinea politică: „religia” marxistă a Noii Ordini Mondiale se adresează, în primul rînd,
celor care pot trezi conştiinţa publică: profesori, scriitori, clerici, lideri
de opinie. Ei sînt cei dintîi chemaţi să combată corectitudinea politică, prin
dezvăluirea adevăratei ei naturi, prin a numi lucrurile cu numele lor autentic,
prin a îndemna oamenii la rezistenţă în faţa acestei noi utopii totalitare,
care ameninţă să ne fie fatală. Sperăm să admită argumentele din volumul acesta
şi să-şi înţeleagă misiunea.
În final, îmi fac o datorie de
onoare din a mulţumi, în calitate de editor, tuturor celor care au contribuit
la alcătuirea şi apariţia acestei cărţi. În chip deosebit, le mulţumesc d-lui
William S. Lind şi Free Congress Foundation (U.S.A.), pentru acordarea
dreptului de publicare în limba română a volumului colectiv Political Correctness: A Short History of an
Ideology, parte integrantă a cărţii de faţă, precum şi d-rei Irina Bazon şi
d-lui Andrei Dîrlău, traducătorii din limba engleză a celor mai multe dintre
textele conţinute aici şi îngrijitorii cărţii.
Claudiu Târziu
PS:
Le mulţumesc aici şi Elenei Ciolacu, pentru excelenta copertă a cărţii, şi lui Valentin Dan, pentru tehnoredactarea volumului.