miercuri, 27 februarie 2013
marți, 26 februarie 2013
O lecţie de istorie la Bistriţa-Năsăud
Publicat de Unknown la 11:53 0 comentarii
Etichete: conferinta, film, monahul Moise Iorgovan de la Oasa, neomartirii din timpul comunismului, parintele Ioan Pintea, patimile Basarabiei, sfintii inchisorilor
Artigos Relacionados:luni, 25 februarie 2013
Adevărul despre protestul unor ortodocşi contra propagandei homosexuale de la MŢR
Sursa: www.privesc.eu
Publicat de Unknown la 19:52 0 comentarii
Etichete: atitudine civica, conferinta de presa, corectitudinea politica, marxistii culturali, Muzeul Taranului Roman, propaganda homosexuala, protest public, tineretul si ortodoxia
Artigos Relacionados:Seara "Rugul Aprins"
Vor vorbi: Prof. Univ. Dr. Aurelia Bălan-Mihailovici, poeta Liliana Ursu, Iuliana Mateescu (presedinta Asociaţiei Renaşterea Obiceiurilor şi Tradiţiilor Româneşti), etnologul şi teologul Costion Nicolescu, preotul Gheorghe Holbea.
Vor recita actorii Cerasela Popescu, Ana Calciu, Mihai Cafrita şi Toni Cristin.
Va cînta Grupul Vocal "Sfîntul Ştefan cel Mare", al studenţilor Facultăţii de Teologie.
Organizator este Pr. Gheorghe Holbea, Prodecan al Facultăţii de Teologie Ortodoxă "Iustinian Patriarhul".
Publicat de Unknown la 19:44 0 comentarii
Etichete: cultura si credinta, eveniment cultural, Manastirea Antim, miscarea Rugul Aprins, ortodoxia
Artigos Relacionados:luni, 11 februarie 2013
Tăcerea „mieilor”, bucuria gay-ilor
Publicat de Unknown la 21:50 12 comentarii
Etichete: BOR, Liceul George Cosbuc, marxistii culturali, ortodoxie, Patriarhia Romana, presa, propaganda homosexuala, Romania crestina
Artigos Relacionados:Nu rataţi să aflaţi cum (încă) urlă haita!
Vineri, 15 februarie a.c., începînd cu ora 18.00, la Muzeul Ţăranului Român, Studioul “Horia Bernea” (intrarea din str. Mănetăriei, prin curtea interioară), Fundaţia “Sfinţii Închisorilor” va lansa volumul de memorii din temniţele comuniste Urlă haita…, de Nicolae Purcărea, sculptor în lemn de inspiraţie populară foarte apreciat şi fost deţinut politic (suferind la Piteşti, Gherla, Aiud, Canal, Jilava). Un eveniment care nu trebuie ratat, cu o echipă de vorbitori de înaltă clasă, alături de autor: Dan Puric, actor, regizor şi creator de şcoală de teatru, Răzvan Codrescu, poet, traducător şi eseist şi Sorin Lavric, filosof, scriitor şi traducător. Ne vedem acolo!
„Am rămas astăzi o mînă de oameni din generaţia mea care încă mai sîntem mărturii vii. Dar idealul pentru care am luptat este viu şi va dăinui în veci, cît va trăi omul pe pământ. Credinţa în Dumnezeu şi dragostea de neam sînt cele două axe înscrise în destinul neamului nostru”. (Nicolae Purcărea)
Publicat de Unknown la 16:58 0 comentarii
Etichete: conferinta, cultura si credinta, Dan Puric, fosti detinuti politic, Nicolae Purcarea, ortodoxie si nationalism, Razvan Codrescu, sfintii inchisorilor, Sorin Lavric
Artigos Relacionados:duminică, 10 februarie 2013
Proză scurtă: "Dragoste virtuală"
Ca în fiecare dimineaţă, primul lucru pe care l-am făcut a fost să-mi verific e-mail-ul. La un moment dat, am deschis un mesaj semnat Ina T.: "Stimate domn, vă urmăresc de mult timp scrisul în ziar şi pe blogul personal şi vreau să vă felicit...". Mda, mă rog... Am compus un răspuns de trei rânduri, în care am mulţumit politicos pentru aprecieri şi mi-am exprimat speranţa că nu o voi dezamăgi. Send. Se întâmplă destul de rar ca vreun cititor să-mi scrie pe adresa de e-mail, deşi aceasta este afişată în dreptul numelui meu, în caseta redacţională. Cititorii îmi scriu mai ales la rubrica de comentarii din subsolul articolelor postate pe pagina de internet a gazetei sau a blogului. Însă, nici mesajul acesta, care altădată m-ar fi înviorat niţel, nu m-a scos din amarul acelui început de zi.
Pe la prânz, am primit un nou mesaj de la Ina T., în care se arăta încântată că i-am răspuns personal, eu, ziarist important, vezi bine, ei, o cititoare anonimă, şi îmi spunea că asta îi dovedeşte că nu s-a înşelat în privinţa mea... Aşa a început un dialog care mi-a alungat, încet, încet încruntarea. După câteva zile de discuţii prin poşta electronică, nu mai aveam răbdare să aşteptăm răspunsul celuilalt şi ne-am mutat pe messenger, unde comunicarea era în timp real.
Aveam multe în comun: aceeaşi părere, nu foarte bună, despre presa de azi şi despre politică, aceiaşi scriitori favoriţi, acelaşi gust pentru jazz, teatru şi filme vechi. Cred că în mai puţin de o săptămână, vorbeam despre nevoia de afecţiune, fericire şi nefericire în dragoste, despre cum se prăbuşesc căsniciile... Femeia aceea ştia să mă deschidă cu o blândeţe irezistibilă, cu umor şi empatie. Devenisem atât de intimi, încât m-am speriat. Îi mărturisisem unei necunoscute lucruri pe care nu le-am spus nici celor mai buni prieteni ai mei. Toate frustrările unei căsnicii blocate în propriile automatisme, toate dorurile surpate într-un mariaj fără orizont, toate regretele unui cuplu împotmolit în tăceri ca într-o mlaştină...
Am intrat în panică. Dacă era o provocare a concurenţei? Dacă era vreun amic care voia să-mi facă o glumă proastă? Cum am putut fi atât de lipsit de o minimă precauţie? Ea, oricine va fi fost, îmi cunoştea acum şi faţa din spatele măştii publice, în timp ce eu nu-i ştiam decât numele şi fragmente dintr-o poveste care puteau fi inventate. Nu demult, presa publicase (în batjocură şi cu discursuri moralizatoare) dialogurile private, unele cu detalii ruşinoase, de pe messenger, dintre câţiva politicieni căsătoriţi şi unele aşa-zise admiratoare ale lor - în fapt, nişte ziarişti puşi pe farse.
M-am repliat brusc, precum un melc care simte pericolul. Ba nu, ca un arici, ghem de ace. Am devenit rece şi suspicios. I-am cerut o fotografie. Mi-a trimis imediat. Ochi verzi imenşi, aşezaţi puţin oblic, şi un păr lung, roşcat şi foarte creţ, cred că imposibil de pieptănat. De ajuns ca să-ţi reţină atenţia. Am căutat pe internet, să văd dacă nu cumva mi-a expediat fotografia altcuiva. Am găsit-o pe reţele de socializare şi în câteva pagini legate de Universitatea din Iaşi, cu numele şi fotografia ei. Am început să mă relaxez. Am rugat-o să-mi mai dea şi alte fotografii şi le-am primit în aceeaşi zi. Ea pe un vârf munte, sărind să atingă cerul, ea cu picioare lungi, lungi, pedalând pe o bicicletă mare, roşie, ea alături de o grupă de studenţi cărora le era profesor, ea în Copoul Iaşului, cel atât de drag mie, ea cu câţiva prieteni la masă, într-o grădină de vară. Lumina toate imaginile cu zâmbetul ei. Ar fi fost mai simplu să ne conectăm webcam-urile, dar nu puteam să fac asta nici la birou, nici acasă, căci nu voiam să fiu surprins de cineva şi să trebuiască să dau explicaţii. La insistenţele ei, am găsit tot felul de pretexte ca să nu deschid video-camera computerului. Se năştea în mine un sentiment de vinovăţie oarecum straniu, pentru că nu greşisem cu nimic, cel puţin nu încă. Dar fata începea să-mi placă şi asta mă apăsa, căci doar eram însurat. M-am convins repede că nu e nimic rău în a avea o prietenă virtuală, mai ales la o asemenea distanţă de Bucureşti şi am continuat, pentru că demult nu mă mai simţisem aşa. Poate de când o cunoscusem pe Anca. O umbră de nelinişte creştea în mine, acoperind, unul după altul, toate ungherele trupului, în acelaşi timp cu bucuria care o preceda. Tremurul fiecărei celule era pricinuit în parte de mister, în parte de dorinţă. Fiecare cuvânt al Inei era un culoar dintr-un nesfârşit labirint prin care alergam din ce în ce mai tare, intuind că oricare alee mă va duce tot în centru, la ea, dar voind să le parcurg pe toate. Simţurile mi s-au concentrat în vârfurile degetelor. Apăsând tastele computerului, pentru a aduna literele în cuvinte, vedeam cu degetele, miroseam cu degetele, auzeam cu degetele, gustam cu degetele şi pipăiam cu degetele. Zâmbetul ei, exprimat pe ecran printr-un emoticon, îmi intra prin buricele degetelor, ca o lumină care devenea tot mai puternică, pe măsură ce urca pe braţe, pe umeri, pe gât, pe cap şi se cuibărea în globii mei oculari - care erau orbi pentru în afară, însă fără îndoială strălucitori. Când îmi spunea că e în pat, în cămaşă de noapte, cu laptopul pe genunchi, îmi stârnea în sânge aprinderi de mătase şi vârtejuri de iasomie.
La rândul său, Ina îmi mărturisea că se îmbăta la propriu, cu descrierea pe care i-o făceam vinului din care luam câte o gură, la răstimpuri. Atunci devenea euforică şi dezinhibată şi jura că simte aievea parfumul părului meu, de parcă s-ar fi aflat lângă mine, sprijinită de spătarul scaunului şi uitându-mi-se peste umăr la ce-i scriu.
Fiecare nouă trăire chema una şi mai puternică. Pas cu pas, dansul nostru creştea ritmul şi pasiunea, prevestind apogeul. Şi când ajungeam pe culmea acelei zile, ne impregnam de aceeaşi voluptate pe care ţi-o dă finalul unei iubiri carnale. Astfel, dialogurile noastre pe messenger nu se încheiau decât pentru a fi reluate mai târziu, mai înflăcărate. Eram dependenţi de starea pe care ne-o dădeau cuvintele celuilalt.
Orice episod ne povesteam, oricât de banal, ni se proiecta în ochii interiori deformat, ca sub o lupă specială, care făcea decorul minuscul şi numai chipurile noastre clare şi adânci, precum porţile dintre două lumi. Tentaţia de a trece prin aceste porţi era tot mai mare. Să rămânem pentru totdeauna în lumea de pixeli, unde răsfăţul n-avea sfârşit. Să ne înveşnicim în fantezie ca personajele unei povestiri niciodată terminată de autorul ei. Să nu mai mâncăm, să nu mai dormim, să nu mai mergem la serviciu, să nu îmbătrânim, să nu ne cunoaştem niciodată în lumea reală. Dar, oarecum paradoxal, la fel de mare era dorinţa de a ne întâlni, de a ne atinge, de a ne auzi glasurile... Ca atunci când visezi frumos şi îţi doreşti atât de mult să fie adevărat, încât te trezeşti să verifici. Un timp, ne-au fost de ajuns cuvintele scrise, pe urmă am vrut să verificăm. I-am propus să vorbim prin Skype, care are un sistem audio-video mai bun decât al messenger-ului. Şi zeii au ţinut cu noi. A ne vedea şi auzi au dat o mai mare forţă visului. (Continuare)
Publicat de Unknown la 14:07 5 comentarii
Etichete: dragoste, Formula As, internet, proză scurtă
Artigos Relacionados:sâmbătă, 9 februarie 2013
În căutarea electoratului de dreapta
"Dreapta Cercului Mic"
Să vedem cum ar fi ... altfel. O dreaptă atee sau cel puţin tăcută în ceea ce priveşte dilemele sociale şi culturale (ca până acum), axată pe micii întreprinzători, pe corporatişti, în genere pe oamenii educaţi din mediul urban, cu valori gen eficientizare, modernizare, libertarianism economic, sincronism, etc. Cam ce avem acum la nivel retoric.
(Nu acesta a fost bazinul de până acum al dreptei româneşti. De la revoluţie şi până în 2009 voturile au venit de pe palierul anti-Iliescu, de la votanţi de toate felurile - în special cei mai puţin educaţi - atraşi de carisma liderului de moment, precum şi, spre sfârşit, de aportul rural al organizaţiilor de partid PDL).
Să revenim la dreapta modernă-non-creştină-libertariană. Voi denumi această variantă Dreapta Cercului Mic. Cuprinde prea puţini oameni (din estimările mele sub un milion) pentru a fi eficientă ca opţiune de viitor. De fapt, ar reprezenta un mare pas înapoi chiar şi faţă de ARD. Concret:
Cercul Mic nu include ruralul. În sate locuiesc mai puţin de jumătate dintre români, dar mai mult de jumătate din votanţi. Încrengături sofisticate de genul celei încercate în 2005-2009 ("suntem reformatori finuţi la oraş şi dăm sacoşe la sat") eşuează, pentru că odată cu alegerile locale poţi pierde preşedinţii de CJ-uri, deci practic pierzi controlul primarilor tăi. Votanţii din rural nu sunt atraşi de valorile tale (care nu îi au drept public ţintă), deci nu au niciun motiv să se împotrivească atunci când primarul le cere să voteze altceva. I-ai adus alături de tine cu o pungă cu mâncare care poartă sigla ta, îi vei pierde datorită unei pungi cu mâncare care poartă sigla altuia.
Există un mod de a atrage voturi din rural fără să mituieşti votanţi ca un ersatz-PSD? Dreapta n-are habar, nu ştie, priveşte ruralul precum îl priveşte presa românească (un spaţiu al exoticului barbar), nu e interesată de oamenii de la sate, nu vrea să afle ce îi interesează, ce îi îngrijorează, ce îi motivează, care sunt diferenţele - de exemplu - între ruralul valah şi cel transilvănean. Acest lucru este explicabil: pentru dreapta românească ruralul a fost întotdeauna câh, spaţiul din care trebuia evadat şi care trebuie acum ignorat, amintirea prea-prezentă a unei Românii nemodernizate. De aceea ruralul nu este în Cercul Mic.
Publicat de Unknown la 12:27 0 comentarii
Etichete: alegeri, analiza sociologica, Dreapta crestina, electoratul roman, PDL, PNL, PSD, reconstructia Dreptei
Artigos Relacionados:joi, 7 februarie 2013
Atenţie la antihrişti!
Publicat de Unknown la 13:13 10 comentarii
Etichete: antihristi, atei, biserica, buget, dezinformare, Iulian capsali, Laicatul Ortodox, marxistii culturali, Moise Guran, Ora de business, TVR
Artigos Relacionados:miercuri, 6 februarie 2013
Laicatul ortodox vs. marxiştii culturali
Publicat de Unknown la 23:06 1 comentarii
Etichete: asociatia Rost, ateistii, Biserica Ortodoxa Romana, buget, Laicatul Ortodox, marxism cultural, parlament, patriotism, politica, propaganda homosexualitatii
Artigos Relacionados:marți, 5 februarie 2013
Cît poate costa un moft arhieresc
PS Petroniu |
Publicat de Unknown la 01:31 4 comentarii
Etichete: abuzuri arhieresti, Biserica Ortodoxa Romana, Laicatul Ortodox, pr. Ioan Coste, pr. Vasile Bota, PS Petroniu Salajanul
Artigos Relacionados:luni, 4 februarie 2013
Ioan Ianolide - evocat la Paris de către Mitropolia Ortodoxă Română
Publicat de Unknown la 09:30 1 comentarii
Etichete: Biserica Ortodoxa Romana, fosti detinuti politic, Ioan Ianolide, manastirea Diaconesti, sfintii inchisorilor, Valeriu Gafencu
Artigos Relacionados:duminică, 3 februarie 2013
Titluri noi pe www.rostonline.ro
(...) Structura socială patriarhală va fi înlocuită cu modelul matriarhal; credinţa că bărbatul şi femeia sunt diferiţi şi au în esenţă roluri distincte va fi înlocuită cu teoria androginiei; concepţia că heterosexualitatea este normală va fi schimbată cu opinia că homosexualitatea este, în egală măsură, „normală”.
(...) Semnificaţia originilor istorice ale „corectitudinii politice” nu poate fi pe deplin înţeleasă decât dacă revoluţia iniţiată de Betty Friedan vizând rolurile sexuale este percepută în însemnătatea ei reală: ca manifestare a procesului revoluţionar social demarat de Karl Marx.
(...) Însă ideea transformării ordinii patriarhale în una matriarhală – obiectiv pe care şi-l propunea teoria inversării rolurilor sexuale – poate fi raportată direct la cartea lui Friedrich Engels, Originea familiei, proprietatea privată şi statul.
(...) „Corectitudinea politică” reprezintă marxismul, cu tot ce comportă acesta: pierderea libertăţii de expresie, controlul gândirii, răsturnarea ordinii sociale tradiţionale şi, în ultimă instanţă, un stat totalitar. În fond, marxismul cultural instaurat de Şcoala de la Frankfurt este mai terifiant decât marxismul vechi, economic, care a ruinat Rusia."
MŢR, între mărturisirea creştină şi propaganda homosexuală
Comunismul şi cultura memoriei
Studiul abordează trei teme importante de dezbatere social-teologică în legătură cu trecutul totalitar recent. Prima este cultura memoriei și dificultățile, datorate biografiilor amestecate ale celor prezenți, pe care le întâmpină inclusiv la mai bine de două decenii de la căderea comunismului. A doua temă vizează caracterul comunismului de modernitate eșuată. Pentru Ortodoxia esteuropeană contemporană, evitarea unei lecturi calme a modernității se combină fatal cu ignorarea comunismului ca subiect de teologie a istoriei. În fine, textul scoate în evidență câteva tentative de interpretare teologică ortodoxă a comunismului, tot atâtea puncte de repornire în procesul de asumare în cunoștință de cauză a timpului care ne-a fost dat.
Steinhardt, Caragiale şi sufletul românesc
Nicolae Steinhardt nu reprezintă numai un caz remarcabil al unui evreu îndrăgostit de românism. Afinitatea lui nu se rezumă la o simpatie exterioară, ci implică şi o angajare existenţială, o veritabilă transmutaţie a condiţiei sale originare. Atât botezul său săvârşit în clandestinitatea închisorii, cât şi întreaga sa operă literară de după eliberare, poartă pecetea unei identificări conştiente, deliberate, izvorâtă din dragoste şi admiraţie, cu fenomenul românesc.
Vive la France! Et la famille?
Protestele francezilor sunt, aşadar, tot ce poate fi mai de bun simţ. Dar, tocmai de aceea, au o slăbiciune esenţială: nu sunt un protest moral, unul care să nege total, să desfiinţeze chiar şi posibilitatea căsătoriilor homosexuale. Se spune: „îi acceptăm, îi respectăm, îi îndrăgim pe homosexuali, dar nu credem că sunt suficient de rezonabili atunci când pretind că formează o familie, că pot avea copii”. Este o formă de protest, desigur, dar una care relativizează extrem o realitate devenită, iată, discutabilă şi disputabilă.
Publicat de Unknown la 18:45 0 comentarii
Etichete: comunism, corectitudinea politica, I.L. Caragiale, marxism cultural, N. Steinhardt, ortodoxie, propaganda homosexuala, romanism, ROST
Artigos Relacionados:Ce putem face contra marxismului cultural?
UPDATE
Obiective comuniste în SUA, anul 1963:
17. Get control of the schools. Use them as transmission belts for socialism and current Communist propaganda. Soften the curriculum. Get control of teachers' associations. Put the party line in textbooks.
18. Gain control of all student newspapers.
19. Use student riots to foment public protests against programs or organizations which are under Communist attack.
20. Infiltrate the press. Get control of book-review assignments, editorial writing, policymaking positions.
21. Gain control of key positions in radio, TV, and motion pictures.
22. Continue discrediting American culture by degrading all forms of artistic expression. An American Communist cell was told to "eliminate all good sculpture from parks and buildings, substitute shapeless, awkward and meaningless forms."
23. Control art critics and directors of art museums. "Our plan is to promote ugliness, repulsive, meaningless art."
24. Eliminate all laws governing obscenity by calling them "censorship" and a violation of free speech and free press.
25. Break down cultural standards of morality by promoting pornography and obscenity in books, magazines, motion pictures, radio, and TV.
26. Present homosexuality, degeneracy and promiscuity as "normal, natural, healthy."
27. Infiltrate the churches and replace revealed religion with "social" religion. Discredit the Bible and emphasize the need for intellectual maturity which does not need a "religious crutch."
28. Eliminate prayer or any phase of religious expression in the schools on the ground that it violates the principle of "separation of church and state."
(...) 40. Discredit the family as an institution. Encourage promiscuity and easy divorce.
Sursa: http://www.uhuh.com/
Publicat de Unknown la 01:12 0 comentarii
Etichete: civilizatia occidentala, comunism, conservatori, corectitudinea politica, crestinism, divertisment, dreapta, elita, feminism, marxism cultural, presa, Scoala de la Frankfurt, socialism, terorism cultural, traditie
Artigos Relacionados:sâmbătă, 2 februarie 2013
În apărarea memoriei Sfîntului Valeriu Gafencu
Publicat de Unknown la 15:45 0 comentarii
Etichete: anticomunism, atitudine civica, Ellie Wiesel, fascism, fosti detinuti politic, ortodoxia, sfintii inchisorilor, Valeriu Gafencu
Artigos Relacionados: