Preoti sindicalisti ajunsi in functii de conducere in Arhiepiscopia Craiovei
Iata ca IPS Irineu, cel in care s-au pus atitea sperante cind a venit la conducerea Mitropoliei Olteniei, incepe sa ia decizii foarte discutabile.
Un tinar si curajos marturisitor din Episcopia Slatinei face dezvaluiri complete. Iar PS Sebastian al Slatinei nu a i-a pus pumnul in gura, ceea ce ne face sa-l respectam si mai mult pe vrednicul episcop. (C.T.)
De ceva timp incoace imi ajunsesera la urcehi, fel de fel de informatii cum ca anumiti preoti care au detinut functii cheie in infiintarea sindicatului preotesc “Pastorul cel bun” din Craiova ocupa acum functii de conducere in administratia Arhiepiscopiei Craiovei. Am cautat si eu mai mult, am intrebat, m-am mai informat. Am auzit de schimbarile ‘majore’ care s-au petrecut la nivelul administratiei bisericesti in cadrul Arhiepiscopiei Craiovei sub IPS Irineu, Mitropolitul Olteniei, insa le-am considerat pana la urma firesti, oarecum, dat fiind faptul ca fiecare ’stapan’ isi aduce cu el oamenii sai cu care va colabora. Bun pana aici. Mirarea insa m-a cuprins atunci cand am auzit ca unii dintre ‘oamenii de incredere’ care urmau sa ocupe functii inalte in administratia bisericeasca in Arhiepiscopia Craiovei erau nici mai mult, nici mai putin decat membrii fondatori ai sindicatului preotilor “Pastorul cel bun”. Deci ce sa inteleg eu pana la urma, potrivit regulii celui mai simplu silogism?… in fine, am mai cautat si cercetat. Astfel, am gasit de curand un articol ‘indiscret’, scris nu cu mult timp in urma de Dl. Dan Olteanu, pe care il puteti citi in intregime AICI.
Pot sa va spun ca, din informatiile pe care le am, articolul in cauza este destul de bine facut, adica surprinde starea de fapt a lucrurilor actuale in Arhiepiscopia Craiovei, insa ii trebuiesc cateva observatii, rectificari si adaugiri de rigoare, pe care am sa le evidentiez in randurile de mai jos.
In primul rand se poate vorbi in mod clar de o campanie de “epurare” a oricaror ‘urme teofanice’, incepand de la realizarile misionare ale fostului mitropolit pana la oamenii de baza cu care IPS Teofan a colaborat si a realizat, ceea ce acum nu mai este si nu se mai poate vedea cu ochii…
RADIO LOGOS
Autorul editorialului mentioneaza inchiderea radio-ului “Logos” al Mitropoliei Olteniei, exact cand acesta obtinuse extinderea teritoriala necesara difuzarii emisiunilor in intreaga Oltenie si cand angajatii capatasera o experienta in domeniu. Emisia acestui radio a fost redusa la 2 ore pe zi, fiind preluat, asumat, inglobat sau inghitit… cum vreti voi sa-i ziceti, de catre ‘trustul’ Trinitas al Patriarhiei. Motivul?… exact cum spune autorul, citandu-l pe IPS Irineu…”oricum, credincioşii au la dispoziţie Radio „Trinitas”, radioul oficial al BOR, iar o asemenea cheltuială nu se justifică”. Ma mir insa de ce ceilalti ierarhi ce au radiouri eparhiale nu gandesc asa de dezinvolt si economicos precum IPS Irineu. Primul semn de intrebare.
CETATEA CRESTINA
Un alt amanunt, pe care nu-l stiam pana acum, insa pe care l-am simtit involuntar, a fost incetarea activitatii revistei eparhiale “Cetatea Crestina”, fondata de… IPS Teofan. Aceasta revista aparea lunar, insa de ceva timp nu am mai vazut-o deloc prin pangarele bisericilor, astfel ca am simtit aceasta ’schimbare a dreptei celui preainalt’ mitropolit, insa nu am crezut ca a desfiintat-o si pe aceasta… Care ii este justificarea mitropolitului, autorul nu mentioneaza, probabil tot motivele economice ca deh… suntem in plina criza financiara…
CENTRUL Sf. Arhangheli Mihail si Gavriil condus de Maica Siluana
Dupa cum probabil stiti marea majoritatea dintre voi, care erati atasati de Maica Siluana, plecarea dansei impreuna cu obstea la Iasi se datoreaza in general si unor aspecte de bucatarie interna, insa in mare parte diferentelor de conceptie privind anumite aspecte ale laturii duhovnicesti cu care maica Siluana le-a avut de impartit cu noul mitropolit. Pe langa acestea, imobilul in care functionase Centrul a fost intrebuintat pentru alte scopuri “filantropice”, urmand ca Centrul sa fie mutat la manastirea Jitianu. Centrul fusese infiintat de maica Siluana cu binecuvantarea IPS Teofan, imediat dupa ce fusese instalat ca mitropolit. A functionat 7 ani in Craiova. Cu toate acestea, se pare ca si manastirea Jitianu trebuia sa aiba alta randuiala, potrivit conceptiei IPS Irineu. La acestea se mai adauga si legatura puternica, duhovniceasca, care este intre maica Siluana si IPS Teofan; astfel ca maica impreuna cu obstea dansei a ajuns la Iasi, unde a redeschis portile centrului Sf. Arhangheli. Acum manastirea Jitianu este de calugari, adusi din alte manastiri oltene.
ASOCIATIA “Vasiliada”
Aceasta asociatie filantropica devenise, pana la plecarea la Iasi a IPS Teofan, una dintre cele mai importante asociatii de acest gen a Bisericii Ortodoxe, prin numeroasele ei centre si fonduri pe care le-a castigat in urma unor campanii si colecte, ce deserveau oamenilor aflati in nevoie. Unul dintre directorii asociatiei a fost ani buni PS Nicodim, ajuns acum episcop la Severin. Ei bine, sediul principal al asociatiei, care era in cladirea cu birouri ale Arhiepiscopiei, a fost mutata tocmai in imobilul unde activase Centrul Sf. Arhangheli, proaspat renovat. Directorul Asociatiei, Dl. Cristian Chiriac, din motive pe care nu le cunosc inca clar, nu mai este consilier in cadrul Arhiepiscopiei, insa stiu ca a plecat deja in alta parte. ‘Asociatia Vasiliada’ din Craiova este opera IPS Teofan.
VECHEA GARDA EPURATA
Dupa toate aceste realizari misionar-pastorale pe care le-a infiintat IPS Teofan, urmau sa fie schimbati si colaboratorii sai si inlocuiti cu altii. Autorul articolului la care am facut referire, Dl. Dan Olteanu, mentioneaza cateva nume de parinti ce au fost scosi pe tusa de IPS Irineu in ianuarie, fara prea multe discutii. Dintre acestia, amintesc de parintele Vicar Administrativ, Razvan Tismonariu; parintele Teodor Ciontu (inspector bisericesc) si parintele Ion Nicolae (consilier economic), care nu mai ocupa aceste functii. Parintele protoiereu Aurel Greere, din cate stiu, a ajuns Consilier Administrativ, insa poate autorul articolului stie mai multe, cert e ca Pr Sever Negrescu *(Consilier Cultural) si-a depus demisia inainte de a veni IPS Irineu ca mitropolit si astfel nu a fost demis de catre noul mitropolit. Chiar sfintia sa, in sectiunea repartizata comentariilor articolului, explica cum au fost imprejurarile legate de plecarea sa si de ce se teme in continuare: “Articolul cuprinde o informatie falsa in ceea ce ma priveste: nu am fost demis din functia de consilier cultural de catre IPS Irineu, ci, m-am retras, cererea (nr. 2500 din 27 mai 2008) fiindu-mi aprobata de catre IPS Teofan, pe atunci inca mitropolit al Olteniei si mitropolit ales al Moldovei. Ce se ascundea, oare, in spatele asa-zisului sindicat “Pastorul cel Bun”? Iata ca preotii Dica si Mocanu (fondatori ai sindicatului mort inainte de a se naste si aprigi luptatori impotriva sfintelor canoane si Statutului BOR) au fost deja rasplatiti. Cine urmeaza? State, Motorga, Toana?…”
Uitandu-ma la sectiunea de ‘Contact’ a site-ului Mitropoliei Olteniei observ ca modificarile privind noii veniti la conducere nu au fost facute inca…
SINDICALISTII IN NOUA GARDA
Bomba cu explozie intarziata a constituit-o numirea noilor oameni in conducerea Arhiepiscopiei, unii dintre preotii fiind membri fondatori ai sindicatului “Pastorul cel Bun”, ajungand acum in functii de consilier, respectiv inspector in cadrul Arhiepiscopiei Craiovei. Dl Dan Olteanu aduce la cunostinta numele noilor preoti ce vor veni in administratie: “postul de consilier administrativ va fi ocupat de Gheorghe Zamfir, Viorel Dică va fi noul consilier economic, Doru Mălureanu va ocupa postul de consilier cultural, Adrian Stănulică va fi noul consilier social, Petre Mocanu va fi inspector bisericesc, iar Sorin Popescu va deveni secretar al Arhiepiscopiei Craiova.” - cu mentiunea ca schimbarile acestea au fost deja facute (articolul fiind scris de autor cu ceva timp in urma).
Dintre cei enumerati, figurile a doi preoti se disting in mod deosebit, numele primului dintre ei aparand mereu in stirile privind sindicatul preotesc, iar cel de-al doilea fiind cunoscut dinainte ca apartinand sindicatului. Primul, ocupa acum functia de consilier economic, fiind vorba de parintele Viorel Dica, secretarul sindicatului, purtatorul de cuvant si unul din membrii fondatori ai acestuia. Al doilea, mai mic in functie, fiind acum inspector bisericesc, este parintele Petre Mocanu. Acest parinte a fost pana mai acum paroh la catedrala episcopala “Madona Dudu” din Craiova, considerata drept cea mai instarita biserica din oras, datorita botezurilor si nuntilor de vara fara numar si seaman, fiind membru fondator al aceluiasi sindicat preotesc.
O a doua bomba, surprinzatoare de altfel, recunosc, este numirea in postul de vicar administrativ si paroh la “Madona Dudu” a unui parinte ieromonah moldovean (hmm, intersant, al doilea semn de intrebare) cu rang de arhimandrit (fost staret al manastirii Rasca din Moldova), necunoscut pana acum in Oltenia, pe numele sau Mihail. Intersanta este de asemenea si propunerea acestuia, cu ceva timp in urma, spre hirotonie intru arhiereu ca episcop vicar al Arhiepiscopiei Tomisului, “însă ‘graţie’ intervenţiei ÎPS Teofan Savu, Sinodul BOR a respins propunerea” - spune Dl. Dan Olteanu. Sunt curios de ce candidatura lui nu a fost aprobata, pentru ca postul de episcop vicar la Tomis inca nu a fost repartizat altuia. O intrebare imi vine in minte in chip fulgerator: de ce a plecat din Moldova tocmai la Tomis, ca mai apoi sa ajunga acum, cu aceleasi pretentii episcopale, in Oltenia? Este de mult cunoscut faptul ca la Gorj s-ar putea infiinta episcopie, iar titularul acesteia sa fie PS Gurie, insa sa aduci un ieromonah ce are gandurile sale indreptate mai mult spre ranguri episcopale decat spre virtutile monahicesti, mi se arata a fi un lucru dubios.
Un alt lucru pe deplin adevarat, care cred se va vedea in urma deciziilor Sfantului Sinod ce se va reuni in sedinta plenara la Bucuresti de peste cateva zile, este problema pensionarii preotilor incepand cu varsta de 65 de ani. Este o problema spinoasa lansata in mediile teologice nu demult, odata cu venirea in scaunul patriarhal a PF Daniel. De fapt, cred ca se va lua in discutie si problema pensionarii episcopilor. Ce trebuie semnalat aici este ca marii duhovnici ai neamului sunt trecuti de varsta de 80 de ani, chiar de 90, astfel ca o decizie privind pensionarea preotilor sau ieromonahilor de la 65 de ani in sus ar insemna epurarea tuturor parintilor ce mai au pe langa parul alb ce-l poarta si intelepciunea cea dumnezeiasca. E o priveliste asemanatoare uciderii pruncilor sub 2 ani de catre Irod, insa raportata acum la batranii duhovnici de peste 65 de ani. Nu e vorba ca li se ia harul, caci nu are cum sa se intample acest lucru, ci e vorba de pensionare, adica un fel de retragere din viata parohiala, nu bisericeasca sau liturgica, ci, de acum inainte, fiind benevola. Daca aceeasi regula s-ar aplica la nivelul ierarhilor, atunci toti ierarhii trecuti de aceasta varsta a pensionarii vor trebui sa se retraga cumva din activitatea administrativa. De fapt e o incercare de inlaturare a ierarhilor ce sunt verticali in vremurile de restriste actuale precum: IPS Bartolomeu Anania, PS Iustinian Chira, PS Pimen de la Bucovina etc. dar si a altora precum IPS Nicolae Corneanu.
Ultima fraza a articolului D-lui. Dan Olteanu, parerea mea, este un pic inexacta, adica parintele Gheorghe Zamfir nu stiu daca intr-adevar este vinovat de acuzatiile pe care autorul editorialului i le pune in carca, apoi parintele Petre Mocanu intr-adevar e cunoscut, asa cum zice si Dl. Dan Olteanu, pentru averile stranse de pe urma parohiei, iar pe parintele Viorel Dica pot spune ca nu-l cunosc in mod personal, insa faptul ca a infiintat sindicatul preotilor imi spune multe despre dansul. Se pare totusi ca autorul editorialului nu a stiut de faptul ca preotii Dica si Mocanu au fondat sindicatul preotesc, sau poate nu a vrut sa aminteasca despre acest lucru, deoarece nu a facut nicio referire in editorialul dansului la sindicatul preotilor si membrii sai ajunsi acum in conducerea administrativa a Arhiepiscopiei Craiovei.
La sectiunea de comentarii apar alte cateva nume de preoti sindicalisti care trebuiesc confirmate si care fac conexiunea cu articolul D-lui Olteanu: Panduru, Parvu, Cimpoieru, Parvu, Guse. Preotii Toana si State-Burlusi (Valcea) fac si ei parte din sindicat.
***
Consider ca aparitia preotilor sindicalisti in conducerea Arhiepiscopiei Craiovei constituie o abatere grava de la canoanele bisericii, deoarece acest sindicat a fost catalogat in comunicatul Sinodului Mitropolitan al Mitropoliei Olteniei din 28 mai 2009 (din care a facut parte si IPS Irineu, fiind atunci arhiereu vicar) drept: “o forma de manifestare straina de Duhul Evangheliei si al canoanelor, aflata in contradictie cu prevederile Statutului BOR”, iar daca e sa ne referim la persoanele ce au insufletit acest sindicat, nu doar la sindicatul propriu-zis, putem afirma, potrivit hotararilor Sinodului Permanent al BOR din 6 iunie 2008 de la Manastirea Neamt, cum ca acestia sunt “in afara duhului vieţii bisericeşti si a disciplinei canonice şi statutare a Bisericii Ortodoxe Române”, iar comunicatul Patriarhiei Romane, din 27 mai 2008, ii numeste “ispititi de duh de ratacire, de dezbinare si iesire din disciplina si comuniunea bisericeasca”. Sper sa se ia o masura in aceasta chestiune, doarece nu este posibil ca aceiasi preoti pe care adineaori ii invinuiai de duh ratacitor si straini de Duhul Evangheliei, sa ii asezi mai apoi pe scaune de consilier si inspector in cadrul administratiei bisericesti. In final, adresez si eu intrebarea, impreuna cu parintele Sever Negrescu: Ce se ascundea, oare, in spatele asa-zisului sindicat “Pastorul cel Bun”?
dan.camen.
sursa: theologhia
3 Comentários:
Fratilor: Drama lui Mihai Feraru de 52 ani a inceput in anul 1990 cand i-a murit un copil in varsta de 6 ani, intr-un accident de masina, Au urmat ani de chin cumplit pana-n anul 1994cand a suferit primul infarct miocardic anteroseptal,, pe vremea aceea muncea la combinatul siderurgic galati, la 2 ani a suferit si al 2 lea infarct miocardic, urmat de un tragic accident vascular cerebral, chiar din trunchiul cerebral, care la paralizat ptr tot restul vietii sale, ,partial,, a urmat iar si iar ani de chin ptr a se recupera cat de cat, acum mihai poate sa mearga cate 50 metri se opreste sa se odihneasca apoi iar mai merge putin si tot asa-i viata lui, familia bietului om este compusa din el si sotia sa care si ea este f bolnava ,,cardiaca,, si are ostroporoza i-se macina oasele,, familia lui mihai traeste din pensia lui pe caz de boala care este f f mica ptr asa boli f incurabile, sotia sa NU are nici un fel de venit si nu are nici pamant sau animale, ei amandoi nu poate efectua nici un fel de activitate, consuma amandoi zilnic aceleasi medicamente care ii costa lunar cate 230 lei compensat, mai are si o datorie la BCR de 180 lei lunar, va rog sa va inchipuiti cat de greu traesc acesti 2 oameni, mihai este persoana cu handicap de unde primeste un ajutor de 31 lei lunar[treizecisiunulei] ce sa-si cumpere de asa bani? mihai cere ajutor din partea ori-cui ptr a trai, daca doriti sa-l ajutati pe mihaio puteti face acolo unde primeste acel ajutor de la handicap in cont la Raiffaisen Bank care are nr RO93rzbr0000060001059026 in lei, sau acasa orice fel de ajutor este bine venit, bunul dumnezeu o sa va rasplateasca, el se va ruga ptr sanatatea fiecaruia,, Doamne Ajuta,, tel 0764807565 A-R
--------------------------------------------------------------------------------
1.jpg
Felicitari autorului acetui blog!!! Bravo Dan Camen! Te admir pentru curajul tau!
http://miriam-teologsocial.blogspot.com/
In speranta ca se va gasi cineva sa ofere un ajutor acestor tineri studenti.
Trimiteți un comentariu