joi, 5 martie 2015

Secularizarea, miză culturală sau subiect de marketing religios?

S-a spus despre secolul XXI că va fi religios sau nu fi deloc. Sîntem în plin veac al XXI-lea, iar majoritatea credincioșilor resimt asaltul secularismului ca pe unul definitiv, sub presiunea căruia se văd zorii Apocalipsei.
Desacralizarea vieții noastre este identificabilă în legislație, dezbaterile publice și comportamentul persoanelor (inclusiv a multora dintre cele care frecventează biserica).
Totuși, sînt destule şi semnele unei vieți religioase intense. Începînd cu puternicele comunităţi de credincioşi din SUA – state care altminteri sînt, în mentalul colectiv de pe la noi, simbol al modernității seculariste –, trecînd prin revirimentul credinței în Europa răsăriteană și ajungînd la războaiele motivate religios din lumea islamică.
Prin urmare, este teoria secularizării una care se verifică în realitate? Este lumea în care trăim una lipsită de Dumnezeu, ori una în care Dumnezeu și, implicit, crendincioșii săi sînt prigoniți? Dacă azi sîntem în plină secularizare, mîine ce ne așteaptă? De ce secularizarea preocupă sau ar trebui să preocupe în egală măsură pe credincioşi, agnostici şi atei?
Este secularizarea miză într-un război cultural sau e numai un subiect de marketing religios?
La aceste întrebări şi altele pe aceeaşi temă veţi căuta şi veţi găsi răspunsuri împreună cu lectorul nostru, Dr. Ionuţ Mavrichi, sociolog, teolog (Universitatea Bucureşti, Durham University UK).
Seminarul va avea loc la „Casa cu Rost” (Calea Victoriei 155, bl. D1, tronson 8, mezanin, interfon 3; cu intrarea prin str. Buzeşti, vizavi de Agenţia Tarom), miercuri, 11 Martie a.c., de la ora 18.00.

Cost participare: 30 lei.

Participanţii vor primi o carte cadou din partea Editurii „Rost”.


Seja o primeiro a comentar