Secularizarea, miză culturală sau subiect de marketing religios?
S-a spus despre secolul XXI că va fi
religios sau nu fi deloc. Sîntem în plin veac al XXI-lea, iar majoritatea
credincioșilor resimt asaltul secularismului ca pe unul definitiv, sub
presiunea căruia se văd zorii Apocalipsei.
Desacralizarea vieții noastre este
identificabilă în legislație, dezbaterile publice și comportamentul persoanelor
(inclusiv a multora dintre cele care frecventează biserica).
Totuși, sînt destule şi semnele unei
vieți religioase intense. Începînd cu puternicele comunităţi de credincioşi din
SUA – state care altminteri sînt, în mentalul colectiv de pe la noi, simbol al
modernității seculariste –, trecînd prin revirimentul credinței în Europa
răsăriteană și ajungînd la războaiele motivate religios din lumea islamică.
Prin urmare, este teoria secularizării una care se verifică în realitate?
Este lumea în care trăim una lipsită de Dumnezeu, ori una în care Dumnezeu și,
implicit, crendincioșii săi sînt prigoniți? Dacă azi sîntem în plină
secularizare, mîine ce ne așteaptă? De ce secularizarea preocupă sau ar trebui
să preocupe în egală măsură pe credincioşi, agnostici şi atei?
Este secularizarea miză într-un război cultural sau e numai un subiect de
marketing religios?
La aceste întrebări şi altele pe aceeaşi
temă veţi căuta şi veţi găsi răspunsuri împreună cu lectorul nostru, Dr. Ionuţ Mavrichi, sociolog, teolog (Universitatea
Bucureşti, Durham University UK).
Seminarul va avea loc la „Casa cu Rost” (Calea Victoriei 155, bl.
D1, tronson 8, mezanin, interfon 3; cu intrarea prin str. Buzeşti, vizavi de
Agenţia Tarom), miercuri, 11 Martie
a.c., de la ora 18.00.
Cost participare: 30 lei.
Participanţii vor primi o carte cadou din partea Editurii „Rost”.
Seja o primeiro a comentar
Trimiteți un comentariu