duminică, 14 februarie 2010

"Ah! Iarăşi mie însumi mă fură vinul"

Am decis ca rubrica săptămînală despre vinuri bune să poarte titlul unei poezii de Hãfiz - "Ah! Iarăşi mie însumi mă fură vinul" -, pentru că el a scris despre vin ca puţini alţii.

Khãje Shãms el-Din Muhamad Hãfiz (1320 - 1389) este cel mai de seamă poet persan. El a cîntat divinul, iubirea şi vinul, iar poemele au fost reunite de admiratorii săi, după moartea lui, într-un volum intitulat Divanul (apărut şi în limba română, în urmă cu nişte ani). Iată cîteva versuri, cît să vă deschid pofta, căci cu Hãfiz ne vom mai întîlni la rubrica de poezie.

"Ah! Iarăşi mie însumi mă fură vinul. Iară
de mine mă desparte cu-alinturi vrăjitoare.

Voi preamări de-a pururi licoarea purpurie.
Ea-mi colorează chipul cu-a vieţii bucurie.
...

Cei care, ca şi Hãfiz, sorb zilnic cupa toată,
la cupa Veşniciei cu Unicul se-mbată."

De această dată vă propun un Riesling italian, de la Domeniul Coroanei - Segarcea şi un Malbec din Argentina.
Rieslingul italian făcut la Segarcea este unul dintre cele mai plăcute, pentru mine, vinuri albe seci din cîte am băut. De culoare galben-pai, cu o uşoară nuanţă verzuie, cu un "nas" fructat discret, în care domină parfumul de citrice, tare fără a fi prea aspru la gust şi o aciditate foarte bine echilibrată, e o desfătare. Dacă îl bei la fructe de mare, ficat de gîscă sau paste, îi pui şi mai mult în valoare calităţile de vin masculin, elegant şi statornic tovarăş de drum :)


Soiul Malbec, produs de Trapiche (Oak Cask, Mendoza, Argentina), intră în propriul meu top 10 vinuri roşii. Tare (13,5% alcool), are un miros de magiun de prune şi un gust - amestec nebun de vanilie, boabe de cafea, fructe de pădure şi tabac, cu un post gust destul de lung, care îţi lasă pe limbă un final condimentată de scoţişoară şi piper. Are o culoare rubiniu închis şi tanini moderaţi (ceea ce face să nu te doară capul dacă întreci măsura). [Pt. prietenul Jorj: şi din ăsta ai băut de revelion :) ]

5 Comentários:

Anonim spunea...

Claudiu, la ce magazine de specialitate din Bucuresti putem cauta vinurile recomandate de tine? Dr Puscas, de ex? Mai sunt si altele? Multumesc.

Unknown spunea...

@ Vlad:

Poate se gasesc si la Puscas. Insa, pt ca pina acum am recomandat vinuri la preturi rezonabile, se gasesc si in supermaket :) Vom ajunge insa, usor, usor si la cele de care dam numai in sistem HO-RE-CA :)

Mirona-Ioana Tatu spunea...

Ce-i aia "HO-RE-CA"? :)

Unknown spunea...

@ Mirona:

Scuze, inseamna hoteluri, restaurante, cafenele. Adica nu se gaseste decit in locuri din astea si in magazine specializate (nu supermarketuri, nu magazine alimentare, ci doar vinoteci).

Mirona-Ioana Tatu spunea...

@ Claudiu

Daca ai stii la ce exercitii rebusistice m-am dedat, in asteptarea raspunsului tau... Mai bine nu-ti dau rezultatele neasteptate, la care am ajuns, aici pe blog. Ti le spun la ureche... ;-)