vineri, 11 decembrie 2009

Alegerile prezidenţiale, prin ochii conservatorului

Mircea Platon face o necruţătoare radiografie a societăţii româneşti, în lumina alegerilor prezidenţiale abia încheiate. În mare parte, îi împărtăşesc punctul de vedere, de aceea vă recomand să citiţi acest text. Cu observaţia că nu toţi cei care l-au susţinut în campania electorală pe Traian Băsescu (sau care au pledat pentru alegerea lui) sînt fanatici sau mercenari. Cum am mai spus-o: e bine să ne raportăm la un ideal, dar adecvarea la realitate, la care îndeamnă, pe bună dreptate, şi Mircea Platon, presupune, la rigoare, şi să poţi alege între două rele. În perspectivă, putem năzui la construirea unei Drepte autentice, conservatoare, dar în imediat avem de hotărît ce viaţă vrem să ducem în absenţa acestei Drepte, într-un sistem controlat de două aripi stângi, din care nu putem evada. De pildă, în aceste alegeri am avut de decis, între altele, dacă vrem impozite mai mari sau mai mici, dacă acceptăm ca ultimele domenii strategice ale ţării să fie privatizate (fraudulos) sau nu, dacă ne interesează un aparat de stat supradimensionat, care consumă enorm şi complică inutil birocraţia sau unul suplu, modern şi care să nu fie o povară pentru buget (adică pentru buzunarele noastre, ale tuturor), dacă în politica externă sîntem gata să cedăm totul fără nici o discuţie sau mai avem rezerve de negociere etc. Desigur, am ales între promisiuni - dar acestea pot fi credibile prin prisma trecutului celor care le-au făcut. Aşa se face că, după un mandat în care am avut multe şi grave să-i reproşăm lui Traian Băsescu, totuşi acesta a fost reales de cinci milioane de români. Şi majoritatea nu sînt fani, nici interesaţi direct (pentru funcţii şi avantaje), nici manipulaţi. Doar că au ales răul mai mic, în opinia lor. (C.T.)

Autopsia unor alegeri
de Mircea Platon
1. România îngenuncheatã

Presa internaţionalã a scris, în ultima sãptãmânã, despre violenta campanie electoralã care a agitat “cea mai coruptã/sãracã ţarã din Europa”, România. Din pãcate, comentatorii internaţionali nu analizeazã legãtura dintre corupţia vieţii publice româneşti şi violenţa campaniei electorale. Dacã recentele alegeri ar fi adus la putere partidele unor Corneliu Vadim Tudor sau George Becali, atunci probabil cã s-ar fi vorbit, previzibil, de legãtura dintre criza economicã şi “recrudescenţa extremei drepte” şi deci a “violenţei”. Iar românilor li s-ar fi prescris şi mai multã vaselinã corporat-globalistã împotriva “cancerului rasist”. Dar cum criza economicã nu a dus din fericire la recrudescenţa extremistã cu pricina, ci la victoria chinuitã a unui preşedinte neoliberal susţinut de Bruxelles,[i] sursele violenţei electorale rãmân un mister pentru analiştii occidentali şi chiar pentru unii comentatori români, care se mulţumesc doar sã deplângã josnicia întregii campanii electorale şi sã condamne hãituirea mediaticã a Preşedintelui Bãsescu şi a oamenilor lui.
E adevãrat cã oligopolul mediatic exercitat de triada Vântu-Voiculescu-Patriciu, aflaţi în conflict deschis cu Preşedintele Bãsescu, a jucat un rol important în manipularea şi înveninarea campaniei electorale. E adevãrat cã “mogulii” şi-au fãcut averile într-un mod care nu suportã lumina zilei. E adevãrat cã “exerciţiul” democratic românesc e la nivel, preşcolar, de bastonaşe (pe spinarea omului cinstit) şi cârligaşe (în buza electorului naiv). E adevãrat cã “vechile structuri” sunt încã la putere în România. E adevãrat cã trebuie sã scãpãm de ele. Singurul lucru neclar e însã dacã Preşedintele Bãsescu şi oamenii lui sunt parte a soluţiei sau parte a problemei.
Dupã pãrerea mea, Preşedintele Bãsescu şi oamenii lui sunt parte a problemei. (Continuare)

31 Comentários:

Anonim spunea...

Dl. Platon ne-a obisnuit cu analize extrem de riguroase si acoperind o paleta larga a vietii sociale si politice romanesti.
Dle. Platon, va multumesc pentru lectiile de patriotism si angajare neconditionata intr-o lupta cu sanse de castig numai de Dumnezeu stiute, lectii pe care mi le dati de vreun an incoace.

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Foarte bun si lucid comentariul - si aprecierea asta vine de la mine, care am ajuns sa fiu considerat basescian doar pentru ca am sustinut necesitatea de a vota anti-psd. Ca si tine, de altfel. Frumos si documentat articol, spre deosebire de revarsarile de ura ale unor oameni care posteaza pe aici si pe aiurea.

Iulian Capsali spunea...

Nu, cand ai de ales intre doua rele, le respingi pe amandoua, dragul meu Claudiu. Cum sa alegi dintre un rau si un altul? Din subtilitate si compromis politic? Cu ce poate sa ne ajute pe noi compromisul politic, in situatia de astazi, in care aveam de ales intre cele doua aripi feseniste, dihotomice, emanatii ale aceleiasi manipulari si manjite de acelasi sange nevinovat? Ca participant la revolta din decembrie si la manifestatia din Piata Universitatii, mi s-a parut stigator la cer ca Basescu a incercat sa si-o impropieze, sa faca apel la popor (al cui?), sa confiste politic un simbol. Cine, el? -un profitor al sistemului comunist si un securist sub acoperire care facea servicii ca functionar de stat la Agentia Navrom din Anvers, in perioada cea mai neagra a comunismului ceausist (1987- 1989). Nu se transforma compromisul politic, mutatis mutandis, intr-un compromis moral pe care nu avem cum sa-l explicam? Pentru ca fortarea acestui antagonism comunism - anticomunism nu are nicio legatura cu realitatea. "Cine nu este cu Basescu este alaturi de Geoana" mi se pare o logica sugrumata si lovita de cecitate. "Adecvare la realitate"? La care realitate? Aceea prin care manipularea a devenit politica de stat si care-l prezinta pe Basescu ca om de dreapta? Basescu, de dreapta!? Sustinut cu pasiune de oameni de dreapta impotriva raului mai mare pesedist? Sub Basescu, guvernul Boc a aprobat o Ordonanta de Urgenta prin care excepteaza cazinourile, Loteria Romana si pe organizatorii de jocuri de noroc de la plata contributiei de 4% catre cultura. Iata care este grija PD-L fata de popor, scutirea cazinourilor de la plata unor impozite. In timp ce micile intreprinderi sunt sufocate de impozite forfetare. Nici un om de cultura din din anturajul presedintelui nu a protestat, pentru ca, nu-i asa, cu asemenea "pleasca" nu te intalnesti de mai multe ori in viata. Cat despre suprimarea Senatului, mi se pare o masura de un populism si o demagogie fara cusur, sub pretextul fraudulos ca se fac economii de la buget. Nu se poate cautiona impostura si amestecul adevarului cu minciuna. Personal, consider negrul drapat in alb mai periculos decat raul frust, decrepit, al PSD-ului. Macar aia nu pacalesc oamenii ca ar fi altceva decat sunt...

Am facut un apel catre coagularea dreptei si cred ca ar fi cazul ca sa se treaca, o data pentru totdeauna, peste animozitati, orgolii si umori personale. Altfel nu vom iesi niciodata din zodia "raului mai mic", care se dovedeste, pe zi ce trece, tot mai falimentara.

Unknown spunea...

@ Iulian Capsali:
Am mai avut discutia asta. Am pus pe masa toate argumentele, asa ca nu mai reiau. Cine vrea sa-mi inteleaga pozitia, gaseste totul pe blog.
Pt unii ca tine, draga prietene, poate ca ar fi trebuit sa iasa Geoana presedinte, ca sa poti face diferenta.
Adecvarea la realitate inseamna sa nu iei drept realitate o situatie ideala.
Cit despre constructia dreptei, m-am convins de mult de ce nu s-a putut: pt ca oamenii de dreapta sint, in majoritate, rupti de realitate. Si nici eu nu sint prea departe, daca imi cheltui vremea pe net ca sa incerc sa-i conving pe unii oameni ca tine ca nu-i tot una negru ori gri. Drept pentru care, imi fac mea culpa si de-acum o sa tac. Va dau drumul la comentarii, dar consider ca am raspuns lamurit pina acum si voi tacea.

Anonim spunea...

prea multe platitudini scrie dl Platon, deja m-am plictisit de "scrierile" dansului


sa mai puna mana pe o carte si sa vina cu ceva serios nu insailari din tren...

Anonim spunea...

Pana cand anonimul de la 16:58 nu va publica si el (sub semnatura) un articol macar pe masura celui postat de dl Platon, imi rezerv dreptul de a-l considera pe acest anonim cel putin penibil.:)

Anonim spunea...

@ anonim 16.58:

Ce-ar fi sa pui tu mina pe-o carte? De exemplu, pe cartea "Cine ne scrie istoria?", de Mircea Platon, premiata de Academia Romana (vezi aici: http://www.acad.ro/).

Mosh Guerilla

Ion de la Chiuiesti spunea...

Un articol bun. Bine zis; "“Radicalismul anticomunist” al Preşedintelui Bãsescu, clãdit pe falsificãri iniţiale şi pe oportunisme de parcurs,[x] nu a fost decât o sfruntare ideologicã: adicã o minciunã proptitã de entuziasm mercenar."

Iulian Capsali spunea...

Nu cred ca sunt singurul care nu vede acel "gri" pe care il sustii in continuare. Este clar ca vedem realitati diferite, insa ma mira doar ca nu ai inteles nimic din articolul pe care l-ai evidentiat, si care face referire intocmai la acea decontextualizare a unei parti de realitate facuta de cei care vad in "tatucul" Basescu o solutie mai convenabila decat Geoana. Cred ca inca nu ne-am vindecat de ceausism, daca facem dintr-un mitocan perfect o solutie acceptabila pentru Romania. Acum vad ca se gasesc si casete in care sexul oral face rating, iar dl. Patapievici, dupa Dan Diaconescu, face reclama la produse XXX. Daca asta inseamna adecvare la realitate, atunci halal sa ne fie...

Pentru mine este mai degraba un caz clasic in care oameni inteligenti sunt pusi (de propria constiinta) sa faca declaratii de sustinere a "raului mai mic" sub presiunea momentului "crucial" pentru tara. Ieri a fost Iliescu, azi este Basescu. Maine, cine stie cine o sa mai fie. E neplacut, dar nici macar timpul nu o sa ne mai ajute la un raspuns in ceea ce-l priveste pe cel care "are dreptate". Si e interesant cum ajungem sa ne bosumflam pentru un om in al carui anturaj nu cred ca ti-ar face placere sa fii - ca om sensibil si de bun simt cum te cunosc - nici macar o singura zi.

Costin spunea...

Draga Claudiu,

Imi permit sa-ti spun asa ca suntem de aceeasi varsta.

Te urmaresc de mult, de cand fusesem oleaca socat de stilul revistei rost ( exaltarea complet necritica a unor personalitati traditionaliste din perioada interbelica).

Eu iti admir evolutia din ultima vreme, si mai ales curajul de a spune ceea ce gandesti cu capul propriu si personal, si ceea ce-ti este in suflet, riscand reprosurile prietenilor cu care, uite, nu mai esti perfect aliniat cu radicalismul lor ideologic.

Despre comentariile domnilor Platon, Fedorovici si altii nu pot sa spun, decat ca li se aplica eticheta "simt enorm is vaz monstruos". Si eu l-am votat pe Traian Basescu, si nu mi-e rusine ca l-am votat, n-o sa spun ca l-am votat tinandu-ma de nas, sau ca l-am votat ca cel mai mic dintre rele. Ata cu toate foarte multele lui greseli si slabiciuni, si cu toata fauna pestrita care i s-a aciuat in ograda prezidentiala (de la cele doua Elene, pana la Traian Ungureanu si Patapievici, de care mi-e jena de ne-jena lor).

Numai cine nu muceste nu greseste. Si mai stim ca Dumnezeu a venit in lume sa-r rascumpere pe pacatosi din care eu sunt cel dintati.

Sa-ti dea Dumnezeu sanatate, bucurie si sarbatori fericite !

Si tie, si familiei tale, precum si prietenilor tai care te critica.

Cu multa bucurie,
Costin

Unknown spunea...

@ Iulian Capsali:

Nici vorba sa ma bosumflu, fratioare. Doar ca nu vad de ce sa mai aloc timp subiectului. Eu iti spun ca trebuie sa traiesti in lume (sa-ti platesti taxele, sa-ti duci copiii la scoala, sa-ti asiguri cosul zilnic etc. etc) si ca pt asta trebuie sa alegi din doua variante una, iar tu o tragi mai departe cu: nu pot accepta raul mai mic sau mai mare, deci traiesc deasupra lui, eu nu maninc, nu beau, nu ma imbrac, nu platext taxe si impozite, ci numai plutesc intr-un balon ideal de unde lumea imi pare mizera si nedemna sa ma contina. OK. Eu nu sint in balon cu tine, sint pe pamintul asta nenorocit si trebuie sa duc o viata obisnuita, nu una de inger. Ce sa fac?

PS: De-acum chiar tac.

Unknown spunea...

@ Costin:

Multumesc pt urari. Iti doresc si eu sarbatori cu bucurie.
Cit despre "curaj" - nu cred ca am nevoie de asta ca sa spun ce gindesc. Nu ma ameninta nimeni si nimic. Pe de alta parte, eu am spus mereu ce-am crezut. O fac de 18 ani in mod public, in presa.
In privinta lui Basescu, ramine cum am stabilit: sa vedem daca si-a invatat lectia (vezi pe blog textul lui Cristi Grosu).

Iulian Capsali spunea...

Nu cred ca vorbim acelasi lucru si nu cred ca ai inteles mai nimic din articolul postat. Dar poate cu timpul...
In ceea ce priveste "balonul ideal", totusi, spre deosebire de tine am o nevasta si o droaie de copii, nu am salariu si imi castig singur painea, deci nici daca vreau nu am cum sa traiesc in alte sfere. Tocmai asta este si motivul pentru care am scris ceea ce am scris: gandul meu este si la viitorul copiilor mei. Ei ma impiedica sa fiu conciliant cu profitorii regimului comunist, chiar daca par simpatici si iubitori de tara. Astia nu-si iubesc decat propria turpitudine.

Raspuns la P.S.: Si eu.

Liliana Chiaburu spunea...

Acum asta mai lipsea, ca din cauza lui Basescu oameni care au destule lucruri importante in comun sa ia distanta…

Eu personal nu mi-am mai exprimat punctul de vedere la vot din noiembrie 1996. Cand dupa ani intregi de militare pentru asa zisa dreapta politica romaneasca (adica CDR), dupa ani de asteptare ca Piata Universitatii 1990 sa isi faca efectul, am votat cu CDR si Emil Constantinescu. Care au si castigat alegerile. Si ce a urmat?
In nici 6 luni de zile de la asta era semnat :

- acordul cu Ucraina pentru cedarea definitiva a Bucovinei.
- legea care permitea ca cetatenii straini sa cumpere terenuri agricole.
- acordul ASAL care a limitat drastic productia agricola, stocurile permise (nu avem voie sa facem stocuri ptr 12 luni, ci doar ptr 9 luni ca sa fim obligati la import) , exportul etc. Acest acord a fost qvasi secret. Efectivele de porci au fost lasate sa moara de foame in combinatele zootehnice si televiziunile dadeau vina pe proasta gestionare. Va aduceti aminte, desigur. Pentru cei interesati, am un material foarte documentat, cu lucruri strigatoare la cer a acestui acord, redactat in 1997 de sindicatul AGROSTAR de a carui publicare s-a ocupat… ASCOR-ul. Pentru ca pe altcineva nu interesa. Nu se stie nici acum cinea semnat acest acord din partea Romaniei.
- acordul FESAL similar cu ASAL-ul doar ca privea industria. Iarasi urmarea: imagini cu combinatele industriale in descompunere. Si nu au fost in exclusivitate directori iresponsabili, pentru ca nu suntem chiar un popor de ticalosi. Cine a semnat din partea Romaniei? Traian Basescu, membru al Guvernului.

Asta ca remember. Dreapta? Care??? Anticomunism? Hmm…

Desigur, daca ti se pare ca unul dintre candidati este mai bun decat altul, du-te si voteaza. Dar orice discutie aprofundata referitoare la problema asta mi se pare pierdere de vreme. Cel putin daca personajele raman aceleasi. Serios!

Anonim spunea...

Liliana,
Cea ce ai spus este exact cea ce am trait si gandesc si eu, as mai adauga ca Emil Constantinescu m-a castigat si cu credinta ca in final sa il aduca pe papa in Romania.
Viorel.

Fanu lu Capsali spunea...

Ce-aveti, bre, cu omul asta, cu Capsali, daca el ii crede mai buni pentru copii lui pe Iliescu si pe Vanghelie decat pe Basescu si pe Boc?
A stat omu, a analizat si fara Iliescu cu PSD nu se poate... Nu de azi sau de ieri, de 20 de ani nu se poarte, ce dracu, sunteti tampiti cu totii si nu vedeti asta? Poate d-aia, ca n-aveti copii, sa va ganditi cum ar suge Udrea sangele din ei in loc sa le dea Ponta pachetele cu rahat.
Si cu mogulii aia ce-aveti, ca va distreaza de dimineata pana seara, si peste noapte, si vi-l da pe Vadim la ore de larga audienta, ca sa va convingeti cine a fraudat si impotriva la cine? Da la Crin nu va ganditi ca poate il doare si pe el in floare sa-si vada fratiorul facut prostanac si fratiorii stergandu-si plansul cu sortuletele?
Lasati-l in pace, bre, pe Capsali asta, ca s-a gandit el bine si s-a prins unde e buba, si daca eream toti asa de capsalii la cap il ascultam pe Vadim si eram si noi mai mult decat am fost!
Bun, pe Iliescu nu-l credeti, ca e comunist. Pe Nastase nu-l credeti, ca e poponar. Pe Geoana nu-l credeti, ca e prostanac. Pe Vanghelie nu-l credeti, ca e tigan. Pe Hrebenciuc nu-l credeti, ca e escroc. Pe Ponta nu-l credeti, ca e Titulescu. Pe Voiculescu nu-l credeti, ca e securist. Pe Vadim nu-l credeti, ca e nebun. Pe Becali nu-l credeti, ca e mitocan. Pe Crin nu-l credeti, ca e omul lui Patriciu. Pe Patriciu nu-l credeti, ca are datorii mai mari la stat decat are statu la FMI... Da pe Capsali? Pe Capsali de ce nu-l credeti cand va spune, ba? Cati copii sa mai faca ca sa va convinga?
Rusine! Va meritati soarta! Poate Curtea Constitutionala sa ne mai salveze de marinarul asta santaliu care vrea sa beleasca tot ce-am avut mai bun in astia 20 de ani si-am putea sa avem si-n continuare, noi si copii nostri! Bravos, natiune, halal sa-ti fie!

Liliana Chiaburu spunea...

@ Fanului lui Capsali

De bun simt ar fi ca daca va legati de viata lui Capsali pe care il cunosteti nemijlocit sau doar doar de aici din ce a scris el, sa va dati si identitatea reala. Eu il cunosc din ianuarie 1990 din Piata Victoriei cand manifesta impotriva lui Iliescu. Dvstra cine sunteti?

Anonim spunea...

Asta e culmea: acum domnul Capsali isi mai pune si amicii sa-l sustina si sa ne mai spuna o data tot ce ne-a spus deja dumnealui!
Gata, am inteles, nu mai trebuie insistat: raul cel mai mare e Basescu si PDL si solutia cea mai optima e alianta PSD-PNL!
Mai duceti-va cu sorcova si pe alte bloguri!

Fanu lu Capsali spunea...

Doamna Liliana,
Eu nu il cunosc pe domnul Capsali decat din ce scrie pe bloguri. Sunt un fan, nici n-are importanta cine. Nu ce zic eu ci ce zice dumnealui conteaza.
Daca a fost cu golanii in piata, cum de e acum de partea domnului Iliescu si domnului Vadim, ca doar asta inseamna sa votezi cu domnul Geoana? Se pare ca domnii Iliescu si Vadim inseamna atunci ca au mai evoluat, nu mai sunt ceea ce
erau, ci buni sa stea la rand cu liberalii si cu taranistii. Aici e ce nu intelege lumea, dar domnul Capsali pare ca da. Basescu e adevarat ca n-a omorat oameni, n-a fost in marea nomenclatura comunista, n-are treaba cu rusii, s-a inconjurat mai mult de intelectuali decat de mineri, a condamnat comunismul, a dat liber la dosare, dar da-l dracu ca tot un jeg de comunist este, si dictator pe deasupra! Mai bine il omoram de Craciun, tot cu Elena cu tot, sa mai respire nitel si oamenii astia stresati care vor numai si numai binele tarii!
Degeaba va suparati, zau!

Alexandru spunea...

Asta este cand ura fata de un om iti intuneca mintile.
Nu vedeti ca renumararea voturilor nule consolideaza de fapt victoria lui Basescu?

horia barbat spunea...

pana'n primavara inclusiv basescu o sa regrete ca-i presedintele Romaniei. daca nu cumva este acolo tocmai pentru a "administra" dezastrul ce se prefigureaza.
deja se joaca sceneta isarescu PM, ba e ba nu e, ba vrea ba nu vrea.
punem pariu ca o sa fie, tocmai pentru a cautiona o stare de fapt falimentara a economiei romanesti si pentru a gira masurile de corectie care ne vor inrobi definitiv.
dar fiti linistiti, exact acelasi lucru s-ar fi petrecut si cu geoana la carma.
de 20 de ani Romania a pierdut mai mult pe seama clasei politice mafiote decat daca n-ar fi fost guvernata deloc.
din situatia actuala nu se poate iesi decat prin nesupunere civica si revolutie. si asta e ceea ce-si doresc, nu basescu si geoana, altii.
vor "incendia" intreg estul ortodox, zona tampon dintre Rusia si occident, este singura lor varianta de a scoate europa din somn si alienare si Rusia din timiditate si repliere.
dar sa mai si colindam...
http://www.youtube.com/user/ioanasalis#p/u/1/WEUDdz_wIXc

Anonim spunea...

Mai corect ar fi sa va referiti aici la analiza postata a domnului Mircea Platon. Si eventual sa-l rugam sa ne explice care este "Romania profunda": cea care l-a votat pe Basescu, cea cate l-a votat pe Geoana sau cea vare nu s-a dus la vot?

Liliana Chiaburu spunea...

@ Anonimul de la 14,13

Dreptul de a invita pe unii dintre cei care au postat comentarii sa mearga pe alte bloguri sau sa faca ordine si disciplina aici cred ca ii revine exclusiv d-lui Claudiu Tarziu.

Si mi se pare ca faceti un act de mare impolitete: d-l Capsali este chiar prietenul d-lui Tarziu, indiferent de aceste diferente de opinie. Pe cand dvstra, asa anonim cum va decalarati, faceti baricada comuna (desi si asta ma indoiesc, din cauza stilului!), de conjunctura.

Iulian Capsali spunea...

fanului meu

Polemizez cu prietenii, nu cu mitocanii care, in spatele anonimatului, se leaga de familia mea, cu un tupeu tipic pentru intelectualii lu' Basescu. Pai cu cine sa semene, ca mitocanul lor sef batea apropouri in vazul intregii tari ca sotia lui Antonescu s-a sinucis din cauza ca nu a fost suficient de apropiat de ea... Gretos, dar voua, lichele mici, murdariile astea le degustati cu voluptate.

Liliana ma stie din ianuarie 1990 de la prima manifestatie impotriva post-comunismului, altii din decembrie 89, altii din Piata Universitatii, altii de la Liga Studentilor din Romania unde am fost membru fondator. Ce faceai tu, creatura spumoasa, dar atat de anonima, in acest timp? Dar iubitul tau conducator, proaspat venit din misiunea de la Anvers? Marlan mic si gures, cand o sa vad primul coleg securist de-al iubitului tau conducator condamnat, atunci mai discutam. Pana atunci te las sa-ti sorbi cinci ani din priviri patronul si sa te bucuri de el, de viitorul sau ginere Sida si de cine mai vrei matale. La multi ani!

PS Daca ai fi fost barbat - dar sigur nu esti decat o tentativa - te-as fi chemat sa ne vedem intr-un loc pe care te lasam sa-l alegi, cu Claudiu pe post de arbitru. Mi-as fi dat ochelarii jos doua minute ca sa-ti arat ca nu e frumos sa te iei de familia unui om doar asa, ca sa-ti incordezi muschiuletii pe blog.

Alexandru spunea...

Nu stiu ce o fi cu "fanul" domniei voastre, domnule Iulian Capsali, dar ar fi fost mai bine sa-i contra-argumentati decat sa-l faceti mitocan, lichea, marlan, ceea ce el nu v-a facut pe dumneavoastra. Si nici de familia dumneavoastra, iertati-ma, n-a zis nimic nepoliticos, numai ca a amintit ca aveti copiii (ceea ce spuneti si dumneavoastra de cate ori apareti la televizor), iar aceasta nu este nimic rau. Sincer sa fiu atlfel m-as fi asteptat sa raspundeti acestei provocari...
Iar cat despre "fan" un singur lucru gasesc in adevar neprincipial la el: anonimatul. Dar anonimi ne suntem cei mai multi unii altora, si totusi problemele raman probleme...

MC spunea...

Circula o vorba in mediul monahal: "Ajunge o bata la un car cu oale!"

Iulian Capsali spunea...

Domnule Alexandru, niciodata nu o sa ma vedeti ca ma laud, atunci cand sunt invitat la vreo emisiune, ca am copii, pentru ca ei sunt un dar de la Dumnezeu, nu vreun merit al meu. Mai cititi-l atent pe acest mitocan (cunoasteti probabil nobila si nemeritata, in acest caz, etimologie a cuvantului) si o sa observati ca bascalia lui unsuroasa se revarsa si asupra familiei, intocmai cum am vazut si in cazul intalnirii Basescu - Antonescu. Nu am rabdare cu asemenea indivizi, imi cer iertare.

Alexandru spunea...

Am recitit si n-am gasit nimic. Dar nu e cazul sa va formalizati de mine, care sunt si eu o jumatate de anonim. Oricum va pretuiesc, dar nu mi-am putut reprima gustul amar. Va cer la randul meu iertare. Poate ca ar fi trebuit sa ma abtin, pentru ca nervii sunt prea intinsi si lucrurile prea amestecate...
Iar minunatei dumneavoastra familii ii doresc tot binele din lume!

Anonim spunea...

Pentru D-nul Capsali,

Nu va suparati, insa Dumneavoastra sunteti cel care va expuneti familia aducand-o in discutie intr-o dezbatere pe teme politice, daca as fi fost unul din copiii Dumneavoastra m-as fi simtit folosit.
De ce va judecati si atacati prietenul? Face o multime de lucruri bune si fiecare are propriul drum.

A

Anonim spunea...

Textul “Fanului” e un pamflet tare, dar foarte bun. Domnul Capsali pentru ca nu prea mai are ce sa spuna, o da cu “onoarea de familist”. Cred ca s-a lasat gresit sugestionat si de Liliana care a vrut din prietenie sa-i ia apararea. Nici pomeneala sa-i fi fost jignita familia. I-a fost lezat numai orgoliul.
Caraghios este ca unii comentatorii, cum se vede din comentariile lor, chiar au ramas cu impresia ca “Fanul” e chiar un fan! E fantastic ce anapoda sunt intelese in tara noastra si adevarurile si neadevarurile! Patima avem si minte nu ne mai trebuieste...

Mircea M.

Victor spunea...

Dreptatea este la toti desteprtii care l-au votat pe Basescu. Iulian Capsaliu, Mircea Platon, Gh. Fedorovici, Razvan Ionescu, toti care sint contra sint defecti, se sugestioneaza usor, au probleme cu copiii, au frustrari, sint buni de pus la stalpul infamiei ca nu sunt realisti, au defectat de la regula. Haideti sa lasam timpul sa decida, ca e plin de genii si de securisti pe aici. A iesit Base si au inceput sa capete curaj.