luni, 6 decembrie 2010

O presă de mic tiraj

Cifrele de difuzare pe trimestrul al treilea furnizate de BRAT arată că presa scrisă continuă să piardă cititori.  La nivelul ăsta de vînzări, mă şi mir că mai există unele ziare şi reviste. Calitatea slabă, concurenţa internetului şi ticăloşia distribuitorilor le ameninţă cu falimentul. 
Dintre cotidiene, peste 100.000 de exemplare vînd numai tabloidele. Jurnalele serioase nu reuşesc să treacă pragul de 50.000 de exemplare, cu excepţia Adevărului, în care se investeşte enorm şi care are inserturi cu tona; cele mai bine vîndute dintre acestea fiind şi cele mai populiste. Cotidienele de sport au marcat o uşoară creştere.
Săptămînalele stau şi ele jalnic (nu intră în discuţie Formula As, care rămâne campioană absolută, dar nu e auditată BRAT, pentru că nici n-are nevoie de asta ca să obţină publicitate).
Redau mai jos vînzările celor mai cunoscute publicaţii. La săptămînale şi lunare m-am oprit doar la cele pe care le mai citesc eu.
Cotidiene quality
  • Adevărul – 91.000 de exemplare
  • Jurnalul Naţional – 46.100
  • România liberă – 40.300
  • Evenimentul Zilei – 20.000
  • Gândul – 12.200
Cotidiene financiare
  • Ziarul Financiar – 12.200
  • Financiarul – 3.800
Cotidiene de Sport
  • Gazeta Sporturilor – 44.500
  • Pro Sport – 39.000
Tabloide
  • Click – 193.000
  • Libertatea –  126.000
  • Cancan – 55.500
Săptămînale
  • Academia Caţavencu – 22.100
  • Săptămâna Financiară – 17.400
  • Felicia –    17.240 (care se vrea principalul concurent al Formulei As :) )
  • Capital – 12.250
  • Dilema Veche – 12.239
  • Business magazin – 8.500
  • Kamikaze – 6.600
  • Forbes – 6.100
Lunare
  • National Geographic – 16.267
  • Historia – 11.360
  • Men`s Health –  8.423
  • Esquire – 6.037
  • Flacara – 1.847

2 Comentários:

Anonim spunea...

Sa trecem la presa online. Iata un articol extrem de interesant :
http://distributistreview.com/mag/2010/12/economia-libertatii-o-economie-personalista/

Razvan spunea...

Fain articolul. Insa eu ma gandesc ca totusi e extrem de important sa ne referim mai mult la continutul stirilor si la ce inspira ele, nu neaparat sa ne cramponam de tiraj. Tirajul exista, cititorii sunt, intrebarea e ce facem cu ei? Cum ii formam, cum ii influentam? am scris un articol http://www.stiridebine.ro/stirile-de-bine-au-efect-pozitiv care demonstreaza cat de important poate fi continutul, daca ne pasa.
Mersi!