miercuri, 20 ianuarie 2010

Regele Mihai critică Occidentul şi ne cere patriotism

Într-un interviu înregistrat în noiembrie anul trecut, la reşedinţa Majestaţii Sale de la Aubonne, în Elveţia, Regele Mihai critică Occidentul şi lipsa noastră de patriotism.
Regele vorbeşte despre politica europeană de ieri şi de azi, despre locul românilor în politica mondială, dar şi despre felul în care Radio Europa Liberă i-a informat şi i-a unit pe românii din lumea întreagă. Majestatea Sa dezvăluie cum era cenzurat la BBC şi la Europa Liberă în perioada în care marile state occidentale încercau o apropiere de România lui Ceauşescu. De asemenea, remarcă: "Europa ne zgâlţâie când nu facem lucrurile bine, dar cand facem ceva bun, nu spune nimic!".
Regele critică li vînzarea masivă a pământului românesc către străini, lipsa de profesionalism a oamenilor politici români, puţinul patriotism şi lipsa de fermitate a presei în cazuri care aduc atingere moralei publice.
Puteţi asculta înregistrarea aici.

22 Comentários:

alexander spunea...

o intrebare-doua: acest rege are sotie?
si daca da, sotia vorbeste romaneste?
si daca nu, a cui regina esta doamna respectiva?

multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Iulian Capsali spunea...

Nu ma asteptam la asemenea abordare din partea dvs. Mai lipsea sa intrebati daca si-au luat portia de salam cu soia. Sau daca Regina poarta ciorapi de la ADESGO. Intamplator am cunoscut-o pe Regina Ana. Va sfatuiesc sa o cunoasteti inainte de a fi necuvincios cu cea care trebuia sa fie Regina acestei tari si de jure, daca am fi avut o adevarata (contra)revolutie si nu o lovitura de stat data de comunistii de rang 2. Asa a proliferat o istorie mincinoasa care vad ca lasa urme si in tineri. V-as mai spune si despre legatura unui Monarh (implicit a tarii) cu Dumnezeu, dar nu stiu daca am vorbi aceeasi limba.

Iulian Capsali spunea...

erata:
necuviincios

...graba :)

alexander spunea...

Domnule Capsali, nu am nici motiv sa "ma dau" monarhist.

Am pus o intrebare la care pana acum nu am aflat raspuns.

Mai am si alte defecte la care, probabil, nu va astepati. Unele mai mici decat asta, altele mai mari. Din pacate.
Sincer, ma bucur ca v-am stricat "imaginea" pe care o aveati despre mine. Cred ca e mai bine asa, crestineste :)

Imparat sau presedinte, puteri lumesti.

Pe de alta parte, "credinta monarhista" nu a intrat in indreptarul de spovedanie.

alexander spunea...

inca un amanunt :)

v-as ruga sa nu insinuati vreun Hohenzolern sau vreun Duda pe langa Basarabi si Musatini. S-ar face umbra la icoane.

Dar "nu stiu daca am vorbi aceeasi limba" - daca permiteti :)

Paul Slayer Grigoriu spunea...

Regele Mihai - oricate rezerve as avea in legatura cu anumite actiuni ale Majestatii Sale - este uns al lui Dumnezeu si, in Biserica noastra, chiar "episcop al celor din afara", adica, printre altele, se impartaseste singur din potir. Monarhia si Ortodoxia sunt, la noi, legate fiintial.

Paul Slayer Grigoriu spunea...

@Alexander: Bine ca nu spui: "imparat, presedinte, episcop, mitropolit - puteri lumesti"...

alexander spunea...

@paul: evident ca nu spun ceea ce pretinzi tu pentru nu are nici o legatura cu cele spuse de mine.

mistifici, manipulezi, te dai in nefiresti practici retoricesti :)

In mod simbolic, epoca voievozilor a apus cu martiriul Sf. Brancoveanu.

stai tu, "fiintial" in poala lui Carol al II-lea si a urmasilor lui.

Paul Slayer Grigoriu spunea...

@Alexander: Oricate apusuri simbolice sau nesimbolice ai vedea, ramane practica: Regele e uns de Biserica Ortodoxa Romana. Sau nu crezi in validitatea acestei ungeri?

Iulian Capsali spunea...

D-le Alex Radescu, aveti o viziune deformata asupra harului, extrem de rationala. Probabil ca aveti o pregatire pozitivista, si asta o spun cu simpatie- sa nu credeti ca e o incriminare. Harul lui Dumnezeu se pogoara asupra tuturor, poate sa fie popa betiv, rege (voievod) mitarnic, crud sau abominabil - si in privinta voievozilor aveti o viziune cam nerealista, romantica, pentru ca este plina istoria Tarilor Romanesti de unsi ai Domnului nevrednici, ca sa folosesc un eufemism. Dar de Patriarhi nedemni sau eretici, nu ati auzit? Harul se pogoara peste oameni care sunt mai vrednici sau mai putin vrednici, pacatosi cu totii. Botezul, ca si Mir(ungerea), nu se poate opri, nici macar simbolic, la nici un om. Harul nu are o data fixa de la care nu se mai revarsa. Daca in Romania, asa cum s-a intamplat in Spania, monarhia ar fi reinstaurata - cum ar fi fost firesc dupa o adevarata (contra)revolutie - atunci legatura intre Domnezeu si Popor prin unsul sau ar fi reinnodata, indiferent cine va fi fost acel ales.

alexander spunea...

@d-le capsali: aveti prea multa dreptate si nu pot sa o car singur. poate propritarul blogului sa dea o mana de ajutor, dar nu cred pentru ca este elita de dreapta si conservator pe deasupra :)

asa e, am viziuni nerealiste asupra istoriei romanesti. asta fiind unul din motivele pentru care nu am emigrat :)

poate nu va vine sa credeti, dar chiar azi am auzit de "Patriarhi nedemni sau eretici", cand am pomenit (la mine pe blog) de Cuviosul Maxim Marturisitorul. Va vine sa credeti?!?

Lasand gluma pe margine, sa se antreneze putin in ghencea cu fratele Pavel S. Grigoriu, nu am indraznit sa ma gandesc la aspectul Harului in aceasta polemica pe care o purtam, spre bucuria celui care are trafic deci castiga bani :)

in curgerea timpului catre Apocalipsa, multe apar si dispar. pana la imparatii bizantini, crestinul cu adevarat isi traia fiecare zi ca pe ultima. a aparut Constantin si Biserica a iesit din catacombe. Basileus, Imparat, Tar, Io Voievod, Rege etc.
Au fost si au trecut. Pentru ca a ingaduit Dumnezeu. Poate ca o sa mai apara candva, nu indraznesc a ma pronunta asupra viitorului.
La Dumnezeu sunt toate cu putinta.
Dar ramane Biserica lui Hristos "pe care nici portile iadului nu o vor birui".
Eu asa vad si asa am inteles mersul istoriei.

Ma opresc aci, sper ca m-am facut inteles.

PS. E adevarat ca pe vremea lui Carol I au fost distruse mult mai multe biserici, in Bucuresti, decat pe vremea lui Ceausescu? Cand o sa am ceva timp liber,o sa verific prin biblioteci. Sau poate sa stiti dvs. raspunsul la aceasta intrebare. Sau stie fratele Pavel...

Unknown spunea...

@ alexander:

Am observat de mult ca aceia care stiu cel mai putin se bat cel mai tare pentru "dreptatea lor".
Iti stiam opiniile, ca am mai avut discutia despre monarhie, si de aceea nu ti-am raspuns la comentarii.
Au facut-o atit de bine Paul si Iulian, incit greu as putea adauga ceva semnificativ.
Imi place ca ti-ai pastrat umorul - desi da in sarcasm -, bine ar fi fost sa-ti fi pastrat si smerenia pe care o aveai cindva. Ti-o spun cu drag, stii. Si nu te uita la mine ca sint nevrednic, chiar si un chior poate sa vada defectul altuia. Sa ma ierti!

Un om care iubește dreptatea spunea...

Să înnebunești nu alta, la gândul că n-am mai fi avut-o pe draga și iubita noastră tovarășă Elena Ceaușescu, și țara ar fi avut o regină înrudită cu mai toate casele regale din Europa.

Regina Ana a României sau Alteța Sa Regală Principesa Ana de Bourbon-Parma, fiică a principelui Rene de Bourbon-Parma și a principesei Margareta a Danemarcei, s-a născut la 18 septembrie 1923 la Paris.
Din 1943 pană la sfârșitul războiului a participat, alături de Forțele Franceze Libere (trupele sub comanda generalului Charles de Gaulle), la campaniile din Algeria, Maroc, Italia, Luxemburg si Germania, primind "Crucea de război". In iunie 1948 s-a căsătorit la Atena cu regele Mihai.
N-a mai avut când să învețe limba română, pentru că regele Mihai fusese silit de bolșevici să abdice în dec. 1947.
Și pentru cei care au trecut pe la școală precum câinele prin apă, (mai ales în ultimii 20 de ani) amintim că de numele regelui Carol I se leagă obținerea independenței față de turci, iar de numele regelui Ferdinand I făurirea României Mari.
Iar practica înrudirii între casele regale europene era una curentă, la vremea când regele Mihai s-a căsătorit.

Ruperea legăturii dinte popor și regele dat lui, prin voința lui Dumnezeu, este un mare păcat și el urmărește ca un blestem acest neam ce a ajuns în halul în care este acum.
Regele Mihai a făcut și el o mare greșeală pentru că nu l-a desemnat drept succesor pe principele Nicolae, nepotul său. Vechea constituție nu permitea succesiunea pe linie feminină, iar românii nu sunt englezi ca să accepte să fie conduși de către o regină. Nu este în tradiția poporului român.

Mirona-Ioana Tatu spunea...

Ca de multe ori, ne luam de om si ignoram mesajul lui. Ce importanta avea in acest articol postat de Claudiu, calitatea de rege, monarh "uns al lui Dumnezeu" sau legitimitatea Maiestatii sale, Regele Mihai I, a sotiei sale, Regina Ana sau discutia asupra traditiei monarhice in Romania?!...

Important era sa sesizam ca MS Regele Mihai are mare dreptate cand ne mustra si face apel la patriotismul nostru! Asta ar trebui sa ne puna pe ganduri... Ba chiar sa ne indemne la fapte, prin care sa ne dovedim iubirea de neam si de patrie. Si, implicit, de Dumnezeu.

alexander spunea...

@cladiu: ca si la polemica electorala, ai ales sa-mi raspunzi prin "flegme ale privirii" (ca tot suntem pe un teren poetic) si prin 0 argumente.

Daca as aduna toate caracterizarile cu care m-ai innobilat de la inaltimea-ti, atunci si acum, probabil quasimodo nu mi-ar mai parea asa strain.

cand am plimbat penita in alte calimari decat cu cele cerneala, macar am folosit "emoticon".

Unknown spunea...

@ alexander:

Mai citeste o data mesajul si vezi unde te-am jignit. Sint doar doua constatari de bun simt, pe care mi-am permis sa le fac ca prieten, dar daca nu-ti sint de folos, imi pare rau ca le-am facut.
Cit despre argumente, am spus ca n-are rost sa reiau ce spusesera asa de bine Paul si Iulian - in acest caz, ca despre electorale e alta discutie si nu e vina mea daca tu n-ai acceptat argumentele mele.

horia barbat spunea...

alexander: si daca printul Duda se trage din musatini...? ceea ce n-ar fi adsurd data fiind vigoarea lor bine-stiuta...:)
iar la o discutie intre basarabi si musatini s-ar gasi repede cativa ardeleni de bine care sa propuna un zapolya sau batory, sau huniady, nu?
ca sa nu spun ca pana si Petru Groza are niste ite nobile, pe undeva...:P
eu nu m-as crampona de cuplul princiar Margareta de Hoh.- Radu Duda, care, daca harul Domnului intradevar mai lucreaza, ar putea gasi urmasi demni de Casa Regala Romana in unii dintre descendentii Principesei Ileana (Maica Alexandra), chit ca s-ar putea numi de Habsburg si, dupa unii, ar purta sange de Stirbey, asta ca sa fie si Alex Radescu impacat...
plus ca am mai putea spulbera putin din mitul dracula care ne sta atarnat de gat alaturi de cravatele violet...si ar mai fi multe de spus...

alexander spunea...

@karenin: eu vorbeam mai mult de "oranduiri", de structuri politice care vin si trec prin istorie.

9Noiembrie spunea...

Stimati domni "hohenzolernieni" (ca pro-monarhist sunt si eu, dar nu pro Hohenzollern!),
Poate fi unsul lui Dumnezeu, dar a tradat neamul si tara. Aici inceteaza a mai fi protejat de harul divin pentru ca s-a pus in slujba dusmanilor lui Hristos si ai Neamului romanesc.

dr. Silentiu spunea...

Las' ca s-au pus Dej, Ceausescu, Iliescu, s.a.m.d. in slujba neamului si a lui Hristos. Daca ai fi fost prezent la prima intrare in tara a Maiestatatii Sale, cand jumatate de milion de romani i-au strigat numele si au plans, ai fi vazut cine este legitim in tara asta. Asa nu stii decat sa fii carcotas, ca e pline blogurile (sic!)de istetime si de rectitudine. Ca de principiali, nu mai zic!

Anonim spunea...

Promonarhist care este impotriva dinastiei Hohenzollernilor, deci implicit a celui uns de Biserica rege, asta este ca aia care spun ca sunt crestini dar nu cred ca Hristos este Dumnezeu. El este doar in abstract monarhist, vrea rege dar sa fie doar ala pe care il numeste sau il agreaaza el, cel mai bun si mai curat dintre romani, romanul absolut.

Bogdan Grecu spunea...

experimentul comunist de spalare a creierelor a fost incredibil de eficient.Generatia actuala de romani indoctrinati nu mai este capabila sa-si aminteasca de inaitnasii, de eroii, de martirii,de sfintii, de voievozii neamului; ei considera ca lumea a inceput cu comunismul, cu materialismul. Majoritatea au aproape ura impotriva a tot ce este istorie si traditie la romani. Consider ca suntem o generatie de ignoranti cu creiere spalate, indoctrinati, daca nu cumva suntem fii si nepotii calailor ce au instaurat comunismul in aceasta tara.
Cum sa faci comentarii tendentioase la adresa unei regine, despre care se pare ca nici nu stii nimic sau te faci ca nu stii?