joi, 28 octombrie 2010

După moţiune

Ieri, am făcut eforturi substanţiale să urmăresc evenimentele politice: dezbaterea din Parlament pe marginea moţiunii de cenzură şi mişcările de stradă ale sindicatelor şi ale PSD. Am sfîrşit ziua într-o greaţă mai mare decît cea care mă încearcă în mod obişnuit cu privire la politica de pe malurile Dîmboviţei.

Un guvern incompetent şi ticălos se agaţă disperat de putere. O opoziţie impotentă şi tembelă vrea să schimbe puterea fără să vină ea acum la putere (ci eventual după ce trece criza). Dar nu această înfruntare aproape comică, dacă n-ar fi tragică, îmi stîrneşte sila. Ci mijloacele, limbajul şi purtătorii de mesaj. Şi, mai mult, lipsa de speranţă pe care mi-o pricinuiesc actorii politici.

Ce am văzut ieri? Ce vedem de prea multă vreme. Prostie, agresivitate, limbă de lemn, fugă de idei, populism deşănţat, demagogie fără har, lipsă de minima eleganţă la care te obligă statutul de demnitar, infantilism politic, ură...

Asta nu e politică, e casă de nebuni şi mahala.
Grav mi se pare că, dacă în alte perioade societatea civilă, aşa cum e ea, mai avea un cuvînt de spus, acum e ignorată cu desăvîrşire şi nu mai are nici un pic de influenţă. Altă dată, de gura ong-urilor şi a unor intelectuali mai vizibili, politicienii erau dispuşi măcar să mimeze un comportament responsabil, iar uneori chiar să susţină cîte o iniţiativă mai de Doamne-ajută! Acum, nu le mai pasă.

Sindicatele, mereu masă de manevră pentru acţiuni politice, au devenit de-a dreptul ridicole. Nu le mai ia nimeni în serios şi s-au fleşcăit cu totul. Dacă într-o situaţie atît de proastă ca a României de azi, sindicatele au nevoie de mobilizarea PSD ca să scoată cîteva zeci de mii de oameni în stradă, e bai mare.

În aceste condiţii, devine limpede că revoluţionarul de cîrpă numit Victor Ponta - acest Goe Guevara al politicii româneşti (apud Liviu Avram) - n-are nici o şansă să-l răstoarne pe tiranul de hîrtie de la Cotroceni prin mijloace de forţă. Mă îndoiesc că şi prin mijloace electorale, la ce lehamite a cuprins electoratul.

Dar nici Băsescu, nici guvernul n-ar trebui să se culce pe-o ureche, căci lipsa de speranţă duce mai mereu la gesturi extreme.
------------------------------

Vă recomand să citiţi cîteva comentarii de după moţiune :
PDL cade. Ia cu el şi România?, de C. T. Popescu

Cine scrie moţiunile?, de Liviu Avram

Cronica noii revoluţii române în direct, de Horia Ghibuţiu

Moţiunea Ceauşescu pentru revoluţia Ponta, de Sabina Fati
------------------------------

PS:

Abia scăpat de moţiunea de cenzură de ieri şi profitînd de o opoziţie slabă, guvernul şi-a asumat răspunderea pentru noua lege a educaţiei. O lege care marchează un nou compromis între PDL şi UDMR. Citiţi aici.


10 Comentários:

Ion de la Chiuiesti spunea...

Simpatiile d-voastra, banuiesc ca depind de cantitatea de bani pe care PDL-ul o pompeaza prin diferite canale organizatiilor al carui membru sunteti. Sau gresesc?

Unknown spunea...

@ Ion de la Chiuiesti:

Chiar imi lipseau rautatile dvs "ortodoxe".

De vreme ce faceti o afirmatie grava si transanta, cum ca PDL pompeaza bani in organizatiile in care sunt membru, poate produceti si dovada.

Altminteri, va voi trata de-acum inainte asa cum trebuia sa o fac mai demult.

Va anunt ca Rost, singura organizatie cu personalitate juridica in care sint membru, nu a primit, in opt ani de cind exista, nici un leu de la stat, de la structuri subordonate guvernamental sau parlamentar sau de la partidele politice.

In aceeasi ordine de idei, sint curios sa aflu ce logica va indeamna sa credeti ca organizatiile in care sint membru primesc bani de la PDL de vreme ce eu critic PDL si guvernul sau. Sau cuvinte precum "incompetent" si "ticalos" vi se par de lauda? Si le folosesc nu de ieri, ci de luni de zile, de cind mi-a devenit clar ca guvernul Boc trebuie demis.

Din pacate, nici prestatia opozitiei nu ma entuziasmeaza. Ce sa fac?

Si cu asta cred ca v-ati lamurit si asupra simpatiilor mele. (Care simpatii, domnule, cind eu i-am criticat pe toti in postul pe care il comentati?)

Ion de la Chiuiesti spunea...

"Rautatile" mele sunt oare mai prejos decat ale d-voastra? Sa va dau un exemplu: L-ati facut "revolutionar de carpa" si "Goe Guevara" pe Ponta si nu l-ati facut zdreanta pe Emil Boc, care era subiectul motiunii!

Unknown spunea...

@ Ion:

Probabil ca nu. Dar cred ca in acest caz n-am fost rautacios, ci doar exact. Ponta este o copie de foarte proasta calitate dupa Ilici si Pidosnicu'. Asa ca n-am nici un respect pentru el.

N-as spune ca pt Boc ma da afara respectul din casa, dar macar el e serios: atita poate. E un biet omulet depasit de situatie, de vremuri, de ordinele "dictatorului" etc. Credeti-ma, am doar compasiune pentru el.

In cele din urma, banuiesc ca el va plati cel mai mult din punct de vedere politic pentru toate erorile si toate manevrele urite ale partidului si ale guvernului sau.

Si cind om avea-o pe coana Nuti premier, sa vedeti cum o sa plingem dupa micut.

Anonim spunea...

Stimate domnule Tarziu,

Asa "basescian" cum sunteti si cum sunt si eu :-), poate a sosit timpul sa punem in practica metoda de mai jos.
http://culianu.wordpress.com/2010/05/19/lumea-ar-merge-la-vot/
Cu consideratie,
G'Cousin

Anonim spunea...

Care lipsa de speranta?

Dupa o lectie politica de 20 ani in care macar acum in al 11:30 ceas ar fi trebuit sa tragem linie si concluzii, dvs nu v-ati uitat (iarasi)cu sperata la tot circul cu motiunea?

Romanul are antrenamentul foamei, supravietuirii si supunerii din cei 50 ani de comunism si cel al sperantei din cei 20 ani de neo-comunism capitalist, in plus, chiar daca painea e pe duca, de circ nu ducem lipsa ba chiar dimpotriva si surprinzator, pare a tine si de foame.

Asa ca momentul gestului disperat e cam departe si ei stiu f. bine asta.
Altfel n-ar intinde coarda de la o zi la alta.

Georgiana T spunea...

felicitari, d-le Claudiu Tarziu atat pentru postare cat si pentru blog in general...sunteti in lista mea de bloguri! respect!

Unknown spunea...

@ Georgiana:

Va multumesc. La atita amareala, imi prin bine cuvintele dvs.

Unknown spunea...

@ Anonim (15.45):

Nu, n-am avut nici o speranta, pentru ca n-am crezut ca va fi adoptata motiunea si pentru ca si daca ar fi fost adoptata tot dracul ala era. Dupa cum cred ca am sugerat in text.

Anonim spunea...

Nu, ma refeream la speranta indreptata spre 'gesturi extreme'.

Nu prea e in firea romanului sa se revolte impotriva stapanirii.

Dar la o adica nu spune chiar Scriptura ca toate stapanirile sunt de la Dumnezeu?

Avem exact conducatorii si traiul care il meritam, dupa cum am si inteles si libertatea de dupa '89.

Ei au omorat cateva mii ca sa le iasa pasienta cu 'revolutia', romanul a raspuns si el doar in 1990 cu circa un milion de crime impotriva propriului viitor

Acum vine si nota de plata.