duminică, 14 iulie 2013

Poeme tîrzii (IV)



Sfîrşitul timpului

Se prăbuşesc pilonii lumii
de-atîta rîs pe sub pămînt,
soarele slobozeşte păunii
de la carul său, cu un cuvînt;
cerul trece prin noi, ne-bunii,
drept în mormînt,
ca spirtul prin miezul pîinii,
abia colorîndu-ne un gînd,
căci, bine proptiţi în şeaua cărnii,
alergăm, neîmblînziţi, după vînt.



Noapte cu lună plină

Fereastra s-a deschis brusc,
parcă împinsă de o mînă nevăzută,
numai pentru o secundă,
dar destul să pătrundă în odaie
pata de lumină a lunii,
risipită apoi ca un abur greu, cu miros de lonicera.

Fereastra s-a deschis iar,
la al doilea cîntat al cocoşului,
scurt, cât să se strecoare luna
până la picioarele patului,
apoi dispersată, particulă cu particulă –
polen străveziu pigmentînd întunericul.

Fereastra s-a deschis pentru ultima dată,
atît de repede că n-am mai văzut zbaterea astrului
în cercevea, ci numai o fîşie de satin alb
urcînd pe peretele din faţă,
pînă a spălat-o propria mea pleoapă.

Şi-apoi toată lumina mi s-a îngrămădit sub piele
şi-a început să sape în ţesuturile mele
cuiburi, în care şi-a depus seminţele –
aşchii albăstrii, care au încolţit repede şi au crescut,
transformîndu-mă într-o junglă translucidă.

Atunci au început oamenii să mă vadă ciudat,
cu umbre de mori de vînt
în jurul creştetului.



Cădere



Nu m-amuză nici o muză

cînd mi-e sufletul ventuză

pe-o gură de archebuză

şi mi-e ochiul numai spuză.



Inscripţie pe un stîlp funerar

Îmi iau zborul
din vîrful crucii,
pentru prima şi ultima dată,
înotînd cu aripile mele de cretă
spre înaltul cerului,
repede, tot mai repede –
pe cît de repede mi se dizolvă
aripile, centimetru cu centimentru,
în adîncul tot mai adînc al văzduhului –,
mînat de teama că nu voi mai avea cu ce
ajunge la lumină.

Seja o primeiro a comentar