marți, 12 iunie 2012

A trecut la Domnul mult-pătimitorul Gheorghe Jijie

Astăzi, 12 iunie 2012, în jurul orei 12:30 a trecut la Domnul mărturisitorul Gheorghe Jijie.
Născut la 10 iunie 1919 în oraşul Botoşani, Gheorghe Jijie a fost arestat împreună cu părinţii săi în anul 1948, în lotul Ştefan Iacobescu, Septimiu Pop, Dumitru Cumpătă şi Nicolae Luca. Iniţial a fost condamnat la zece ani de închisoare pentru "uneltiri contra statului" dar în final a executat 13 ani, prin mai toate puşcăriile ”celebre”: Jilava, Aiud, Periprava, Gherla, Galaţi, etc.
Într-un interviu, bătrânul pătimitor povestea cum ”m-au luat şi m-au dus într-o cameră de anchetă, unde erau vreo 10-12 gardieni care stăteau cu ochii pe mine. Unul punea întrebările, iar eu trebuia să răspund imediat. Dacă nu răspundeam, îmi dădea una cu un ciomag. Trebuia să răspunzi imediat, să n-ai timp să te gândeşti. Spre sfârşit, am căzut extenuat după patru ore de bătaie. Şi iarăşi cu ciomagul pe mine, ca să mă ridic”.
După căderea dictaturii comuniste a îndeplinit funcţia de secretar al Federaţiei Române a Foştilor Deţinuţi Politici Luptători Anticomunişti. Deasemenea, este şi autor al volumelor monografice dedicate personalităţilor George Manu şi Vică Negulescu.
Dumnezeu să-l odihnească cu drepţii Săi!


Gh. Jijie în 2010, la Jilava. Foto: Irinel Cîrlănaru
PS: 
Atît pe nea Jijie, cît şi pe bădia Constantin Iulian i-am cunoscut bine, încă de acum vreo 15 ani. Am avut mereu ceva de învăţat de la ei, deşi deseori ne-am aflat pe poziţii diferite în chestiuni legate de slujirea binelui comun. Poate mă învredniceşte Domnul să scriu pentru ROST cum i-am cunoscut şi ce mi-au împărtăşit de-a lungul vremii. Pînă atunci, constat cu tristeţe că în ultimii doi, trei ani bătrînii noştri s-au grăbit să plece în grupuri şi că dorul de ei e mai greu decît ne-am închipuit. Dumnezeu să-i numere în ceata drepţilor! (C.T.)

1 Comentário:

Ovidiu spunea...

Vesnica lor pomenire !
Bunul Dumnezeu sa-i pomeneasca intru imparatia Sa alaturi de cei drepti !
Au iubit neamul acesta si pe Hristos si au dat mare jertfa in temnitele si lagarele comuniste !
Avem datoria sa-i cinstim pe acesti eroi si sa invatam din pilda lor!
Sper sa afle mai multa lume despre acesti eroi ai neamului ,din binecuvantata dumneavoastra revista Rost!
Dumnezeu sa-i ierte !