vineri, 20 martie 2009

Aseară, la Iaşi, s-a petrecut o minune cu moaştele unor sfinţi ai închisorilor



- La 12 ani de la trecerea la Domnul a lui Virgil Maxim -


Joi, 19 martie 2009, ora 22.00, la Teatrul Luceafărul din Iaşi a avut loc conferinţa „Noul Babel european şi prigoana împotriva creştinilor”, susţinută de ieroschimonahul Hrisostom Manolescu şi scriitorul Danion Vasile. Sala – de 500 de locuri – a fost arhiplină, mulţi stând în picioare. S-a vorbit despre direcţiile în care Uniunea Europeană prigoneşte credinţa ortodoxă (cerând intrarea femeilor în Sfântul Munte Athos, scoaterea orelor de religie din şcoli, promovarea ecumenismului prin controversata Chartă ecumenică, adoptarea legislaţiei privitoare la drepturile homosexualilor, dezincriminarea incestului, introducerea actelor biometrice cu microcip). Spre sfârşitul conferinţei s-a făcut referire la cinstirea mărturisitorilor ortodocşi anticomunişti, modele de rezistenţă creştină pentru vremurile noastre.

După conferinţă, credincioşii s-au putut închina la moaştele unor mărturisitori ortodocşi din temniţa Aiudului, aflate într-o răcliţă adusă de Danion Vasile (au putut săruta o parte din craniul unui mărturisitor, dăruită de părintele Justin Pârvu. Sub această părticică se află şi părticele din moaştele altor patru mărturisitori, trei dintre acestea fiind primite de la Aiud de părintele Serafim de la Mănăstirea Căşiel).

La 10-15 minute după ce mulţimea de credincioşi a început să se închine la sfintele moaşte, s-a întâmplat o minune: părintele Hrisostom, care ţinea răcliţa în mână, a observat următoarele: „Înclinând puţin răcliţa, am simţit un lichid uleios curgându-mi pe degete. Concomitent am simţit o puternică mireasmă, ca mai apoi, privind la osemintele din răcliţă, să constatat că deasupra moaştelor se afla o impresionantă cantitate de mir, circa două trei linguriţe. Surprins peste fire, le-am arătat credincioşilor racla cu mir. Unii dintre cei care sărutaseră deja moaştele s-au întors uimiţi, mărturisind că, cu puţin timp înainte, în raclă sfintele moaşte se aflau uscate. Pe dată creştinii s-au strâns în jurul răcliţei, din care se vedea cum izvorăşte mirul. Mulţi dintre cei de faţă au fotografiat sau filmat racla cu mirul.”

Ca semn de mulţumire pentru milostivirea arătată de Dumnezeu prin sfinţii Săi, poporul a cerut să se facă o rugăciune către sfinţii închisorilor. Părintele Hrisostom a citit Acatistul Noului Mărturisitor Valeriu Gafencu şi Rugăciunea de proslăvire a noilor mărturisitori. În timp ce creştinii se rugau, din raclă, o dată cu înmulţirea mirului s-au răspândit valuri de mireasmă, fapt simţit de mulţi dintre cei de faţă, fără a se fi consultat între ei. Anunţăm pe cei sceptici că mirosul emanat de mirul osemintelor întrecea ca intensitate şi ca obişnuitul miros al mirului de la pangare. Danion Vasile a spus: „Mi se pare că e mai mir decât mirul obişnuit, mirosul era de mir dar şi de altceva, mai profund…” „E chiar greu de spus cum era mirosul, era nepământesc. Nimic n-ar fi de ajuns pentru a descrie mirosul, e greu de exprimat în cuvinte. Mireasma era îmbătătoare”, a spus o credincioasă.

Câteva zeci de credincioşi, rămaşi până după ora 23.00, când s-a terminat citirea acatistului, au ţinut să întărească prin semnătură – pe liste făcute ad-hoc – cele petrecute. La sfârşit au venit să se închine la această slăvită minune doi părinţi cunoscuţi ai vremii noastre – ieroschimonahul Ioan de la Rarău şi părintele Mihail Popescu de la Piatra Neamţ, împreună cu un grup de credincioşi veniţi de la altă conferinţă. Ei au fost impresionaţi de cele întâmplate, închinându-se cu multă evlavie.

Credem că această minune vine în sprijinul canonizării sfinţilor din închisori şi al rezistenţei împotriva apostaziei şi desfrâului promovat de Uniunea Europeană, dovedindu-se un argument care spulberă îndoielile privitoare la sfinţenia mărturisitorilor secolului XX.

Se cuvine ca poporul drept-slăvitor, în frunte cu întâi-stătătorii Bisericii, să ia aminte la acest semn dumnezeiesc, sporind evlavia faţă de mărturisitorii ultimei prigoane”.

„Maxim intuia perfect starea de lucru. De altfel, mulţi o intuiau, dar el o şi prezenta cu toate virgulele, cu tot înţelesul ei. Despre el a spus cineva, de mare competenţă, că e singurul care ar putea fi patriarhul ţării. Eu, care l-am cunoscut de tânăr, am încuviinţat.” Părintele Arsenie Papacioc (mărturie din volumul îngrijit de monahul Moise: Sfântul închisorilor - mărturii despre Valeriu Gafencu).

Câteva secvenţe, nu foarte clare, pot fi vizionate pe http://moldovamare.wordpress.com/ sau descărcate de pe http://s4.transfer.ro/storage/transfer_ro-738e3c0595.zip . În zilele care vin vom posta materiale de claritate mai mare.


Alecsandra Corbu


- preluat de pe blogul lui Danion Vasile -

15 Comentários:

Iuliana spunea...

Slavă lui Dumnezeu pentru toate darurile! Mult minunat este întru sfinţii Săi! Dar să nu uităm că aceşţi mărturisitori ne cheamă să-i urmăm întru mucenicie. Cele ce au fost se vor repeta în societatea totalitară de azi. Să dea Domnul ca rugăciunile celor sfinţiţi prin sângele şi suferinţele lor în închisori să ne întărească şi pe noi!

Anonim spunea...

Vai!... Iata si sfintii se arata minunati prin mainile si glasul tremurand ale d-lui Vasile! Iata centrul de greutate al Ortodoxiei, nu in Ierarhie, nu in sinodaliate. Vasile Patriarh!

Unknown spunea...

@ anonim:

Asta e o rautate gratuita. Nu alegem noi unde sufla Duhul. Si atita vreme cit moastele erau in miinile unui preot, iar minunea a fost vazuta de sute de oameni, ar fi bine sa va abtineti de la comentarii de tipul asta.

Anonim spunea...

De ce rautate?! Plus ca Sinodul vrea cipuri... Adevarata credinta o au insa numai cei care nu vor cipuri. Primejdia dezbinarii Bisericii nici nu mai conteaza, in cazul dat. Ca Biserica nu a vrut sa piarda nici corneni, nici ronceni... e alta chestiune.

Luiza spunea...

Inca o minune...poate aceasta nu va trece neobservata...speram

Anonim spunea...

Sute de oameni?

Eu am vazut filmarea facuta la fata locului (postata si in "comunicat") si nu erau mai mult de cateva zeci de persoane.

Sa intelegem ca restul pana la cei "peste 500" cum spun relatarile, n-au fost prea impresionati de miracol ca sa mai ramana prin zona?

Anonim spunea...

Adevarul este ca expresii precum " sfant in viata", "prin x graieste Duhul Sfant", si alte gratitudini adresate chiar in prezenta persoanei gratulate in acest mod, introduc un duh strain Ortodoxiei. Ori noi sintem prea necopti, vatamand mantuirea celor in cauza, prin astfel de expresii, ori, o data cu plecarea la cele vesnice a parintilor Cleopa, Paisie, Sofian... niste tineri necercati( ca sa nu zic neisparaviti),inteleg Biserica dupa poftele lor. Sa fie iertati!

Anonim spunea...

Alin, am fost prezent la conferinta respectiva si pot confirma ca sala era arhiplina. Am stat pana la sfarsit si m-am inchinat sfintelor moaste, asa cum facea fiecare credincios, dupa care am plecat spre casa. Moastele erau uscate atunci si se aflau in mana parintelui Hrisostom, in timp ce Danion dadea autografe sau discuta cu credinciosii. Cei care au aparut in filmele postate pe internet sunt doar cei care au ramas dupa momentul producerii minunii, circa 5-10 minute dupa ce eu plecasem. crede-ma ca daca as fi stiut m-as fi intors intr-un suflet. Nu pot da marturie despre minune, dar restul este adevarat.

Anonim spunea...

Ioan,

n-am pus la indoiala prezenta celor "peste 500" de persoane.

Ma mir cum doar la un asa miracol au fost prezenti doar cateva zeci.

Si nu doar asta este problema. Contextul miracolului, fie el si autentic, personal nu-l consider prea ortodox.

http://bastrix.wordpress.com/2009/03/20/sa-nu-confundam-sensul-minunii-cufanatismul-nostru/#comment-19722

Anonim spunea...

ALIN DTA ESTI LIBER SA CREZI SAU NU, IN ACEST MIRACOL. STII, DE OBICEI, OAMENII MAI PLEACA PE LA CASELE LOR, DUPA O CONFERINTA.... SE GRABESC SA PLECE DEOARECE MAI AU SI COPII, BOLNAVI, DE CARE TREBUIE SA AIBA GRIJA, A DOUA ZI SERVICIU, ETC..
NU INTELEG, CARE-I DUREREA DTALE ?
"FERICITI CEI CE N-AU VAZUT SI AU CREZUT"! SE POTRIVESTE FOARTE BINE SI CU MIRACOLUL DE LA IASI.
SLAVA TIE DOAMNE, PENTRU TOATE !

Anonim spunea...

Aline, daca ai ajuns sa-l citesti pe bastrix si sa-i mai faci si publicitate, e clar...

Anonim spunea...

Sceptik,

Daca ai ajuns sa te iei si de bastrix, atunci e clar, nu stiu cine sau daca e cineva care te-ar putea multumi.
Probabil doar propria persoana.

Acum lasand gluma la o parte, nu pot sa spun ca il cunosc f. bine, dar atat cat scrie si ce scrie sau mai bine zis ce am citit din ce scrie, apreciez ca fiind o gura de aer proaspat, cel putin in compratie cu blogurile intoxicate de teoria conspiratiei, povesti cu si despre masoni, politica ce se vrea ortodoxie, etc.

Anonim spunea...

Si inca ceva.. link -ul daca ai urmarit era spre postarea mea care am facut-o acolo, sa nu fie nevoie sa ma repet.

Si nu lua asta drept o scuza, intr-adevar am fost socat (putin) atunci cand am citit articolul la adresa domnului Danion vizavi de "manelismul teologic", la inceput l-am considerat (aproape) o rautate gratuita.

Acum din pacate se dovedeste a fi un cuvant profetic.
Ma rog, parerea mea, stiu ca pentru tine dl. Danion este un "Maxim Marturisitorul in miniatura" :)

Timpul va arata sigur cine a avut dreptate si dupa cum evolueaza lucrurile (vezi declaratia lui cu "Sinodul talharesc" si "decizie apostata" de la conferinta sus amintita) nu o sa asteptam prea mult..

Anonim spunea...

Domnul Invanion Vasile vorbeste despre Sinod talharesc? Pai odata se lauda ca are duhovnic pe PS Varsanufie, si ca nu face nimic fara blagoslovenie... Sa intelegem ca PS Varsanufie i-a dat binecuvantarea ca sa il numeasca talhar?

Anonim spunea...

Minune la IASI – Moaştele Sfinţilor închisorilor izvorăsc mir, repetându-se minunea săvârşită anul trecut, la o conferinţă susţinută de teologul Danion Vasile, tot în cinstea acestor Sfinţi:
http://panteaclaudiu.blogspot.com/2010/03/conferinta-danion-vasile-sfintii.html

Se pot vedea fotografii de la aceasta minune…

După ce m-am închinat şi le-am văzut uscate, mă gândeam: "măi ce uscate sunt, când vreodata vor fi fost acestea cu mir?" Şi la câteva minute după ce m-am închinat, undeva aflat pe la ieşirea din sală simt miros de mir însă nu-mi atrage atenţia deloc. Eram prins într-o discuţie şi nu am dat importanţă deşi îmi plăcea mireasma… Apoi se aude vocea părintelui care vesteşte prezenţa mirului pe moaşte…. M-am întors precum un copil… păi erau uscate,... mintea mea tot măcina această idee, cum să fie acum altfel? Şi întradevăr mirul lucea pe Sfintele Moaşte… Doamne ajută şi întărire în credinţă.