miercuri, 3 martie 2010

Poemele săptămînii (5)

Poeţi băcăuani... din vremea mea :)


O pasăre albă a trecut

de Simona Lazăr

Iubitul meu/ o pasăre albă a trecut
prin poemul meu văduvit de amurguri
(tu îmi trimiteai veşti din palide burguri)

sufletul meu/ o pasăre vânătă a trecut
prin cadranul iubirii cu înaurite ace
(tu îmi scriai dinspre toamne opace)

sângele meu/ o pasăre neagră a trecut
prin tăcerile mele strivite de soare
(tu călătoreai înspre cercuri polare)

iubitul meu! o pasăre albă a trecut


Desculţ pe marmură
de Val Mănescu

Desculţ pe marmură am fost adus
şi ţintuit în hohotul mulţimii
Ei simt că devin somn poeţii
ce merg desculţi
pe marmura sortită statuilor
Atunci am plâns
şi un zarzăr a înflorit
urcînd în el iarna


Descheiat la cămaşă pe o bancă în parc
de Victor Munteanu

În mine tace un zeu exmatriculat, fără slujbă
şi n-am cu ce-l hrăni – e noapte, sînt foarte sărac.
Duşi sînt ai mei. Plouă încet.
Pe asfalt un ţicnit bate bezna în cuie.

Tace în mine un zeu azvîrlit din funcţia lui.
N-am să-i dau nici de-un gît de rachiu –
iar el tace şi tace pînă nu mai pot respira:

- Bine, îi zic. Tu stai în ruina trupului meu,
te-ai prăbuşit în minţile mele înfrînte şi nu glăsuieşti.
Dar cine te apără de prăpădul de-afară?

Ce fel de adăpost îţi sînt eu ţie, măi Omule?

-------------------------

Bonus, un poem în proză de Viorel Ilişoi, pe blogul lui Mihnea Măruţă - pe care îl felicit pentru proiectul I'magino.

4 Comentários:

Paul Slayer Grigoriu spunea...

VERSURI PE-O MARGINE DE ZIAR
Paul Slayer Grigoriu

Pe o margine de ziar
Scriu universul din mine
Poezia e formulă
A adâncului şi-a nopţii,
A luminii şi a razei de soare
Blând revărsată în observatorul meu

Ticluiesc răspunsuri, caut întrebări
Toate-ascunse-n mine, risipite în afară
În mine privesc lumea, călător al zilei şi-al nopţii

Obsesia inefabilului sfârşit
„Partir c’est mourir un peu”, a muri e a-nvia
De fiecare dată mai departe în necunoscut
Caut veşnica-ntoarcere acasă

Mirona-Ioana Tatu spunea...

Claudiu,

ce inseamna "din vremea ta"?!... Te consideri vreun dinozaur cumva? :-)))

Altfel, frumoase poezii scriu (ex)concitadinii tai. Bravo lor!

@ Paul Slayer Grigoriu

Ar merita sa va publicati poeziile intr-un volum sau placheta. Sunt foarte reusite!

Paul Slayer Grigoriu spunea...

@Mirona-Ioana Tatu: Multumesc mult pentru aprecieri. Din pacate n-am simt managerial, nu stiu cui sa ma adresez, asa ca cel putin momentan raman cu o colectie de literatura (proza si poezie) de sertar.

Anonim spunea...

Te-am pierdut... Duhule Sfinte
de Mihaela Slaina

Te-am pierdut... cum pierde cerul,
Multe stele intr-o noapte,
Te-am pierdut, cum pierde timpul,
Clipe dulci si minunate.
Te-am pierdut... cum pierde omul,
Rugaciunea, far' sa stie...
Te-am pierdut, cum pierde pomul,
Cate-o frunza, ruginie.
Te-am pierdut...cum pierde marea,
Printre stanci, cate-un val...
Te-am pierdut, cum pierde zarea,
Cate-un munte, cate-un deal.
Te-am pierdut... cum pierde omul,
Cate-o zi, fara de stire...
Te-am pierdut, cum pierde dorul,
Cate-un drag, cate-o iubire...
Te-am pierdut... cum pierde mintea,
Un gand bun, care aduna...
Te-am pierdut, cum pierde gura,
Aruncata, o vorba buna...
Te-am pierdut... din al meu suflet,
Bucurie... Nerostita...
Si-acum plang... fara rasuflet...
Inima... mi-e pocaita...
Te-am pierdut... Duhule Sfinte,
Vino iar de ma invie !
Nu lasa, ca ma cuprinde
Neagra moarte... sta sa vie...
Te-am pierdut... Dulce Iubire...
Te-am pierdut... Blanda Lumina...
Vino … Te chem ca pe-un Mire...
Recunosc, c-am fost de vina...