luni, 26 noiembrie 2007

Nu uitati: "Daruind vei dobindi" !

Ne apropiem de 30 noiembrie - data pina la care ROST a decis sa faca o campanie de stringere de fonduri pentru familiile nevoiase cu multi copii. Campania este intitulata "Daruind vei dobindi". Cind am lansat-o, pe 15 noiembrie, va propuneam sa donati 10 lei (noi) in contul Asociatiei "Rost" (cod fiscal 12495302) numarul RO 25 BACX 0000 0001 0736 3250, deschis la HVB Tiriac Bank, Sucursala Orizont - Bucuresti, cu mentiunea "pentru campania «Daruind vei dobindi»". Urmind ca banii sa ajunga la anumite familii pe care le vom identifica prin intermediul unor preoti.
O parte dintre cititorii revistei ROST si ai acestui blog au raspuns imediat, unii promitind ca vor contribui, altii chiar trimitind bani in cont sau contactindu-ma pentru a mi-i inmina personal. Totusi, s-au dovedit saritori mai putini decit mi-am imaginat. Speram ca oamenii credinciosi sint ceva mai generosi.
Asadar, reiau rugamintea de a face un dar de Craciun unor oameni care se zbat in greutati. Si prelungesc termenul de stringere a banilor, pina la 10 decembrie a.c.

Dati celui nevoias, caci lui Hristos Domnul ii dati!

Later edit

Ca sa va conving, iata ca redau o poveste, asa cum mi-a fost spusa de colega mea care a avut ideea acestei campanii:

"Cunosc o familie tinara (parintii au 30, 35 de ani) din satul Marcesti, jud. Dambovita, cu patru copii: trei fete, de 2, 6 si 7 jumatate si un baiat de 13 ani.
I-am cunoscut asta vara, in timp ce faceam un reportaj in zona. Florin, baiatul cel mare, m-a intrebat daca nu vreau sa cumpar plante medicinale sau fructe de padure. Toata familia lor se ocupa cu asta pe timp de vara. Am cumparat de la ei in mai multe randuri, desi nu aveam neaparata nevoie. Vedeam ca se descurca greu. O gospodarie simpla, o casa amarata. Patru copii, bucurosi ca e vara si n-au nevoie decat de un sort sa se imbrace. Nu i-am vazut prea bine pe cei mici, dar fetita cea mare, pe care parintii n-au putut s-o dea la scoala din cauza saraciei, si baietelul de 12 ani sunt foarte foarte frumosi. Ea are ochi verzi, mari si un par lung si bogat blond cenusiu - o printesa in haine ponosite. Învata bine amandoi. Sunt isteti si constienti ca familia lor o duce greu. Se respecta reciproc si sunt uniti. Barbatul isi asculta cu interes sotia, cind aceasta incepe sa vorbeasca. Nu-si bat copiii, din contra, par recunoscatori cand cate unul dintre ei mai gaseste cate un client pentru o mana de plante. Sunt foarte demni si „cuminti” in saracia lor. Iar de curand m-au sunat sa ma roage sa-i anunt daca aflu ceva de munca. Sunt dispusi sa lucreze orice amandoi, fiindca vine iarna si nu mai pot culege plante. Nu gasesc nimic de lucru in zona, caci acolo e un loc aproape mort din punct de vedere al ofertei de munca, peste 70 % din forta de munca e plecata in Spania, la capsuni. Ei au patru copii mici, deci n-ar putea face asta.
Prin urmare, daca vreti sa-i ajutam, va propun sa oferiti fiecare cate 10 RON. Nu e nevoie de mai mult, ci de cat mai multi oameni. Sau, daca vreti, puteti sa le cumparati o carte de colorat, un pulovar, o jucarie. Nu cumparati dulciuri, le voi cumpara eu.
Daca aveti hainute de copii purtate, dar frumoase si nerupte, puteti sa le dati. E frig si iarna, copiii trebuie sa mearga la scoala. Ganditi-va ce inseamna sa nu ai bani de tot ce e nevoie. Sa nu ai merinde in ghiozdan. In ghiozdanul acela vechi, pe care il poarta cu randul, fara sa se certe."

3 Comentários:

Anonim spunea...

Buna ziua, va rog , daca se poate sa imi trimiteti adresa acestei familii, din judetul Dambovita. Va multumesc. Adresa mea este ancabelu@doctor.com

Anonim spunea...

buna seara, si au as putea ajuta familia respectiva.
adresa mea luminita-neacsu@yahoo.com

Anonim spunea...

Daca primesc adresa familiei din Dampovita i-as putea ajuta cu ceva haine. Mailul meu e raoulm7@yahoo.com