miercuri, 8 aprilie 2009

Plăcutele surprize ale JN

Jurnalul Naţional încearcă să cîştige bătălia cu celelalte cotidiene nu numai prin "cadourile" pe care le oferă, recte cărţile din colecţia "Biblioteca pentru toţi" (din care îmi pare rău că n-am apucat să semnalez la vremea lor volumele din Cel mai iubit dintre pămînteni, de Marin Preda - în opinia mea poate cel mai bun roman românesc), ci şi prin conţinut. Şi o face de mai mulţi ani, încă de pe cînd lucram şi eu acolo, iar Tucă se întorsese la cîrma JN pentru a-l relansa. Uneori, foarte inspirat şi profund.

De pildă, iată, prietenul Alex ne vesteşte că noul site al JN scoate în faţă un supliment pe care l-am gîndit şi coordonat eu, prin 2004: Sfinţii de lîngă noi. Îi veţi regăsi acolo pe părintele Gheorghe Calciu, părintele Iustin Pârvu, părintele Arsenie Boca, părintele Arsenie Papacioc, părintele Ioanichie Bălan, părintele Celopa Ilie, părintele Grigore Băbuş, părintele Galeriu, părintele Stăniloae, părintele Sofian Boghiu, părintele Ilie Lăcătuşu, părintele Constantin Voicescu, părintele Nicolae Tănase, părintele Teofil Părăian, părintele Ilarion Argatu.

Îmi face plăcere să vă semnalez acest supliment, cumva uitat sub avalanşa noutăţilor cotidiene, nu doar pentru că îmi este aproape sufleteşte, cît mai ales pentru că se potriveşte foarte bine în contextul deschiderii expoziţiei de la Cercul Militar Naţional şi al campaniei pentru canonizarea sfinţilor din închisori.

Aştept să re-pună în valoare JN şi suplimentul pe care l-am făcut despre luptătorii din rezistenţa armată anticomunistă, intitulat Haiducii lui Dumnezeu, care deocamdată nu poate fi accesat.

3 Comentários:

alexander spunea...

de data asta te-am scos din casa :)

Ion de la Chiuiesti spunea...

Tuca, inspirat si profund? Foarte rar.

Unknown spunea...

I se intimpla si lui MT :)
Insa, in textul meu nu ma refer insa la el, ci la ziar :)