duminică, 6 decembrie 2009

Geoană e păcălici pînă la capăt

Băsescu spune că a cîştigat. Geoană ţine discursul de învingător şi el. Suspansul mai durează pînă mîine seară. Institutele de sondare a opiniei publice au dat rezultate ale exit-poll-uri foarte diferite:
CURS - Băsescu, 49,2%; Geoană, 50,8%
INSOMAR -
Băsescu, 48,4% ;Geoană, 51,6%
CCSB -
Băsescu, 48,8%; Geoană, 51,2%
CSOP -
Băsescu, 50% ;Geoană, 50%.
Cum vă spuneam şi într-un post mai jos, eu am mai mare încredere în CURS.
În opinia mea, Geoană se face din nou de rîs. Învingătorul nu e clar încă şi nu va fi decît după numărarea voturilor. Primul motiv: exit-poll-urile prezentate de televiziuni se bazează pe datele centralizate pînă la ora 19.00. Deci, mai sînt date acumulate în două ore care trebuie introduse. Al doilea motiv: diferenţa dintre cei doi este aşa de mică încît ea poate fi răsturnată de marja de eroare de 1,5% presupusă de exit-poll-uri. Al treilea motiv: exit-poll-urile nu iau deloc în calcul cum au votat românii din Basarabia şi din diaspora, care pot furniza o surpriză.
Cred că Geoană a făcut figură de învingător fără dubiu, iar bietul Antonescu i-a ţinut isonul, pentru ca, după ce vor fi anunţate rezultatele oficiale, să se poată plînge că alegerile au fost fraudate.
Se poate să mă înşel, dar mizez pe o victorie a lui Băsescu pînă la final, la o diferenţă mică. Victorie care va fi confirmată şi după contestaţiile de rigoare şi după renumărarea voturilor. Ce vor face atunci Geoană, principalul păcălici, care şi-a clamat astă seară victioria, şi toţi cireacii săi, inclusiv nişte jurnalişti? Am fost foarte neplăcut suprins să văd că pe Realitatea Tv şi Antena 1 nici unul dintre participanţii la dezbaterile de după anunţarea exit-poll-urilor de la ora 19.00 nu a avut vreo rezervă, nu şi-a exprimat vreo precauţie, ci cu toţii l-au declarat învingător pe Geoană. Şi motive pentru o oarecare prudenţă sînt, după cum am arătat mai sus. Dacă s-au înşelat, cine se va mai încrede vreodată în expertiza lor de analişti politici?
UPDATE
Biroul Electoral Central a anunţat că pînă la ora 21.00 au votat 56,99% din românii înscrişi pe listele electorale.
B 1 Tv a difuzat rezultatele finale ale exit-poll-ulurilor realizate de INSOMAR şi CURS (cifre valabile pentru ora 21.00, fără voturile din diaspora). Rezultatele arată o uşoară scădere a lui Geoană faţă de primele rezultate.
INSOMAR/Realitatea TV: Geoană 51,2%, Băsescu 48,8%
CURS/TVR 1: Geoană 50,7, Băsescu 49,3
CSOP/B1 TV: Basescu 50.4%, Geoana 49,6%
CCSB/Antena 3: Geoana 51%, Basescu 49%
După cum vedeţi, se înscriu în marja de eroare de 1,5%. Şi vor mai veni şi voturile din diaspora şi Basarabia. Cine s-a grăbit să bea şampania?
UPDATE 2
Adrian Videanu, vicepreşedintele PDL, a anunţat acum, ora 23.40, că PDL a terminat de numărat în paralel voturile din aproape 75% dintre secţiile de votare. Potrivit acestor rezultate parţiale, Băsescu ar conduce cu 50,4%. Diferenţa dintre Băsescu şi Geoană, în favoarea primului, este de 56.000 de voturi, adică 0,7%. Şi urmează numărătoarea pe voturile din diaspora. În America încă se votează.
Semn prost pentru susţinătorii lui Geoană: comentatorii de pe Realitatea Tv devin prudenţi şi încep să de îndoiască de victoria lui Geoană. Cu excepţia lui Nistorescu, care e definitiv penibil, saracul.
UPDATE 3
Videanu a declarat acum, ora 00.45, că PDL a terminat numărătoarea voturilor în 99% din secţiile de vot, iar Traian Băsescu a cîştigat cu 18.000 de voturi în plus. Fără diaspora. Videanu estimează că din diaspora Băsescu va mai primi încă 40.000 de voturi peste ce va primi Geoană.
Potrivit site-ului unimedia-md, Traian Băsescu ar fi acumulat 94,8% dintre voturile alegătorilor români din R. Moldova, iar Mircea Geoană - 5,2%.

8 Comentários:

Anonim spunea...

Dle Traziu,

daca iese Geoana eu plec in Japonia la pescuit oceanic

nu mai pot respira in roseata...

Anonim spunea...

Frate Claudiu cat de bine ai facut o legatura daca pot zice asa si anume ca astazi praznuim pe Sf.Mare Ierarh Nicolae,mare facator de minuni si faptul bine stiut ca Sf.Nicolae este aparatorul marinarilor!
Sa nu ma intelegeti gresit fratilor nu sunt basescian dar nu ne mai putem intoarce inapoi la iliescu si compania nicicum mai ales ca se implinesc 20 de ani de la momentul Decembrie 1989.
Am ajuns sa vad ipocrizia totala,sau nici nustiu cum sa o numesc ,ma refer la Geoana + Antonescu+Vadim+Becali,cat de desguztator si vorba romanului -spune mi cu cine te imprietenesti ca sa ti spun cine esti-.Fara comentarii!
Doamne ajuta si La multi ani de Mos Niculae!
Marian

dragos spunea...

salut claudiu. in america inca se voteaza. si se voteaza la greu basescu. eu inca n-am intilnit un roman american care sa voteze cu geoana.
ca si-n urma cu 5 ani, noroc cu diaspora. va mai scapam odata de comunisti. imi datorezi o bere la prima vizita in tara. :)

Unknown spunea...

@ Dragos:

Daca ai dreptate, onorez cu bucurie aceasta "datorie" :)

Anonim spunea...

Maine vom avea o mare surpriza. Cu totii.

Anonim spunea...

D-l Tarziu,
sunt in america si tocmai am votat Geoana. Asa pt reality check
Radu

Anonim spunea...

Si eu sunt tot din America si am votat BASESCU ! Si eu ca si multi, multi altii. Cel putin cei care au votat in Phoenix AZ
Asta tot ca reality check.
Anonim

Anonim spunea...

Ca veni vorba de Phoenix, Arizona: intr-un stat de dimensiunea Romaniei si unde traiesc vreo 30.000 de romani se afla o singura sectie de votare! Va inchipuiti cum au dat navala romanii la vot sofand sute de kilometri. Evident ca dintre cei putini care au votat unii au pus stampila pe Geoana si altii pe Basescu. Alte informatii nu exista oricate speculatii s-ar face. Unde mai pui ca sectia traditionala de votare s-a schimbat anul acesta, ca sa fie brambureala si mai mare. Eu unul nu am votat. Pe cine sa aleg dintre mucea si cacacea?
Mirel