sâmbătă, 5 decembrie 2009

Cum votează cititorii mei mîine

Cu o săptămînă înainte de turul I al alegerilor prezidenţiale 2009, am postat pe blog un sondaj de opinie online, în care îmi întrebam cititorii dacă se duc la vot şi cu cine votează. Rezultatele au fost oarecum previzibile pentru mine. Dintre cei care au participat la sondaj, 11% au zis că nu merg la vot, 5% că îşi anulează votul şi 15% că votează unul dintre candidaţii necunoscuţi şi fără şanse. Deci, 31% au dat un vot de blam calsei politice. Puţini faţă de cîţi îmi imaginam eu că sînt scîrbiţi de politică şi vor protesta în una dintre modalităţile descrise mai sus (pentru că nu din prostie sau naivitate au spus unii că votează cu alde Eduard Manole).
Mai departe, Becali a primit 2% (aproape cît a luat în alegeri), Vadim Tudor - 3% (cu două procente şi ceva mai puţin decît la scrutinul care a urmat sondajului meu), Sorin Oprescu - 2% (cît merită ca om politic şi cu un procent mai puţin decît a căpătat e 22 noiembrie).
Surpriza (pentru alţii, nu şi pentru mine, care cred că îmi cam cunosc cititorii) a fost că la primii trei clasaţi, scorurile de pe blogul meu au fost astea: Crin Antonescu - 29%, Traian Băsescu - 24% şi Mircea Geoană - 5%! Mi-a crescut inima de bucurie că nu mă citesc prea mulţi pesedişti.
Majoritatea a vrut altceva. S-a săturat Băsescu, dar n-are încredere în Geoană.
Am fost interesat să văd cum se reorientează votanţii în turul al II-lea, cînd a rămas de optat între un tiran şi o păpuşă, mai precis între un om puternic şi unul slab, între unul care conduce şi unul care este manevrat pe sfori. Şi, cu o săptămînă înaintea celui de-al doilea tur, am propus un nou sondaj (vedeţi pe coloana din dreapta a blogului).
Dezamăgiţii au rămas cam la aceeşi cotă: 12% nu votează, iar 5% anulează votul. Cei care au votat cu candidaţi fără şansă nu se mai prezintă la vot şi mai mult ca sigur n-au mai participat nici la sondajul meu (căci, dacă la primul sondaj au votat peste 400, acum doar 305 au mai făcut efortul unui click). Însă, de data aceasta Băsescu a primit şi voturile lui Crin Antonescu, ajungînd la 60%, faţă de Geoană, creditat de doar 20%. Presupun că liderul PSD a colectat opţiunile lui Oprescu, Becali şi Vadim Tudor - potrivit cu recomandările făcute de aceştia susţinătorilor lor - şi poate ale unor nehotărîţi la primul tur.
Aşadar, pe blogul meu, Băsescu a ieşit deja preşedinte. Să vedem ce se va întîmpla mîine.
PS:
N-am putut să comentez dezbaterea de joi, căci am fost plecat cu treburi prin munţi, fără internet.
Oricum, în opinia mea, Băsescu l-a făcut KO tehnic pe Geoană. Şi cred că S.O. Vîntu, prin intervenţia sa telefonică de după dezbatere, la Realitatea Tv, i-a dat lui Geoană lovitura de graţie. Şi nu cred că a făcut-o din prostie (nu e cazul la Vîntu), ci mai degrabă dintr-un orgoliu uriaş (care te poate orbi temporar) sau din calcul cinic.
Aşa că nu m-aş mira ca realitatea virtuală de pe acest blog să devină una foarte concretă după votul de mîine, iar Băsescu să mai obţină un mandat de preşedinte.
PPS:
Mîine e ziua Sfîntului Nicolae, care, între altele, e şi protectorul marinarilor :)

10 Comentários:

Anonim spunea...

O mica inadvertenta, Claudiu, la sondaj. Procentele insumate nu dau 100, ci 97.

Unknown spunea...

@ Vlad:
Corect, dar asa vad ca a calculat sistemul (vezi sondajul din dreapta). O fi cele 3% marja de eroare lipsa :)

Mirona-Ioana Tatu spunea...

O curiozitate naiva: Claudiu, tu poti vedea cine ce voteaza in sondajele tale? :D
Ar fi tare fain! :-)))

Unknown spunea...

@ Mirona:

Din pacate, nu :) Sau nu stiu eu, in tot cazul.

vox populi spunea...

1. Sistemul nu calculeaza zecimalele. Asta-i treaba lui Vlad.
2. @ Miruna: Ce e fain, sa vezi cum voteaza oamenii? Pai si cu secretul cum ramane?
3. @ Claudiu: Pacat ar fi sa vezi cine-pe cine voteaza.
4. @ toti: Castiga Geoana. Basescu va primi de Mos Nicolae o barcuta.

Unknown spunea...

@ vox populi:

Era o gluma.

Mirona-Ioana Tatu spunea...

Cum a pierdut Geoana un vot!

sau

"Femeia face din barbat drac sau inger" :D

O vecina de-a mea, mai in varsta, s-a certat cu sotul ei asupra candidatului care trebuie votat. Ea sustinea ca trebuie ales Basescu, barbatul zicea ca merge sa-l voteze pe Geoana. Pana la urma, argumentul final al femeii a fost urmatorul:

"- Tu ai peste 80 de ani si pe batranii peste 80 de ani nu-i mai primeste la vot. Ai depasit varsta legala. Nu mai ai dreptul."

Si barbatul a crezut-o. Ea s-a dus la vot. El a ramas acasa.
:)))))))))))))

Anonim spunea...

Domnilor!
Daca iese Baselu prezident,toti masonii fuge din tara si se inchide fabricile de sortulete si ramane lumea someri.

Anonim spunea...

mi-a placut ce a afirmat o doamna... domne noi acum votam intre SFARSITUL LUMII si DEZNADEJDE... acum, alege ce e mai potrivit. cam asta e realitatea :|

Corina Negreanu spunea...

Intre a multumi si celor care nu te-au votat si ,,un fleac, i-am ciuruit", e totusi o diferenta ,,microscopica"...
Sa fie spre bucuria ,,mogulilor" curati, iubitori de neam si spirit romanesc de la Favorit, Taraf etc in genul:
http://www.ziare.com/basescu/basescu/guta-ii-dedica-o-manea-lui-traian-basescu-video-962516