marți, 17 iulie 2007

O provocare


M-am intors din concediu. Si-am intrat rapid in piine, ca timpul n-are rabdare.
Cit m-am bucurat insa de putina liniste, dincolo de Romania, fara televizor si internet, si cu foarte putine discutii telefonice (le-am filtrat la maximum), mi-au venit idei :-)
Cred ca de asta nu ne lasa "papusarii" ragaz de gindit, ca ne vin idei. Iar ideile sint periculoase.
Va livrez astazi una benigna :-) Colectionez... proiecte de viata. Si promit celui care poseda cel mai interesant proiect un premiu - surpriza. Asadar, raspundeti(-va) macar la citeva intrebari:

Aveti un proiect de viata? Munciti pentru el sau doar e asa, sublim, teoretic si... lipseste cu desavirsire (din practica)? Cum vi-l urmariti? Ce maniera de actiune sinteti dispusi sa adoptati?
Puteti face ceva fara un proiect de viata?

Cu alte cuvinte, priviti-va in oglinda si fiti sinceri: stiti unde si cum vreti sa ajungeti, ori va traiti clipa sau, si mai rau, traiti fara nici o preocupare?

M-as bucura sa-mi raspundeti cit mai multi. Si sa nu ma luati cu: "Ne lasam in mina Domnului, ca stie el ce face". Sint de acord in parte, dar am un amendament: "Dumnezeu te ajuta, dar nu-ti baga in traista" - din intelepciunea populara, care nu te inseala niciodata.

1 Comentário:

Anonim spunea...

Să nu uităm proiectul care suntem!

Fireşte că trebuie să lucrăm cu proiecte şi nu la voia întâmplării. Noi înşine suntem un proiect al lui Dumnezeu, o proiecţie a Lui în viaţă, în lume, pe pământ. Scopul final al proiectului corupt care suntem este... mîntuirea. Aşadar avem un scop final. Dar pentru ca acest scop să fie atins trebuie să lucrăm cu alte multe mici proiecte, de fapt propuneri, soluţii destinate sufletului, spiritului şi trupului nostru. Va învinge cel care va reuşi să echilibreze aceste multe mici şi mari proiecte fără a pierde din vedere scopul final al vieţii lui care este de fapt ...mîntuirea, adică desăvârşirea. Şi ca treaba să fie şi mai încurcată mai apare şi bietul Satana care zi şi noapte nu face decât să încurce iţele acestor multe planuri. Nu există soluţii tip aşa cum nu există soluţii standard (de genul Traieste clipa! sau Respectă planul!). Trebuie să ştii doar că ai un Dumnezeu, o Cale şi un scop la care trebuie să le raportezi pe toate. Restul vine de la sine.

Emilia