marți, 18 august 2009

Moaşte de la Aiud în Arizona

Răcliţa cu sfinte moaşte şi icoana celor trei noi mucenici.

În dreapta pr. Alin, la stînga dl. Tulei.
Părintele Alin Munteanu de la biserica ortodoxă română din Phoenix – Arizona le-a făcut recent o mare bucurie enoriaşilor săi, aducînd o răcliţă cu sfinte moaşte de la Rîpa Robilor din Aiud şi o icoană cu noii mucenici (încă necanonizaţi) pr. Ilarion Felea, ieroschim. Daniil – Sandu Tudor şi Valeriu Gafencu.
Vestea mi-a fost dată de unul dintre credincioşii româno-americani, dl. Mirel C. Tulei, care mi-a spus cît de emoţionaţi au fost cu toţii să cinstească moaştele icoana.
“După Sf. Liturghie, ne închinăm şi sărutăm icoana şi sfintele moaştele. Moaştele au mireasmă, la fel şi icoana. Părintele Alin a adus de la Aiud, într-o sticluţă ulei de la o candelă din biserică. Spre mirarea sfinţiei sale şi a noastră uleiul are mireasmă acum. Ieri, am luat icoana de la biserică să fac còpii şi am învelit-o într-o haină. Cînd am desfăcut haina m-am umplut de mireasmă, nu mi-a venit să cred, dar şi părintele, care era lîngă mine, a simţit”, mi-a povestit dl. Mirel Tulei.

6 Comentários:

iulian capsali spunea...

Ma bucur pentru ca moastele martirilor se vadesc a fi purtatoare de sfintenie, ma bucur pentru Mirel ca i s-a dat sa le simta aroma de rai. Fac precizarea ca icoana a fost zugravita cu tot sufletul de sotii Ioan si Camelia Popa, unii dintre cei mai inzestrati pictori iconari ai ortodoxiei romanesti.

Minunat este Dumnezeu intru sfintii Sai. (Ps.67, 36)

Doamne ajuta!

Mirel spunea...

Frumoasa icoana, chiar ma intrebam cine a pictat-o. Iulian, iti multumesc pentru precizare.
Parintele Alin care ne-a adus spre cinstire moastele si icoana mucenicilor este din Aiud si a locuit foarte aproape de Ripa Robilor. In anii ‘70 se juca impreuna cu alti copii pe ripa si adesea gaseau oseminte. Cei mari nu le spuneau nimic, fie pentru ca nu stiau ce se afla acolo, fie pentru ca erau inghetati de frica.
Decit sa tacem mai bine sa fim pietre si sa strigam.

Rev Fr Alin Munteanu Phoenix AZ USA spunea...

Parintele Alin Munteanu, Phoenix AZ USA

" Nu doresc decat sa conform cele spuse de Mirel si sa fac cateva precizari. Copil fiind am locuit de cativa metri de intrarea in actualul Mausoleu (de fapt Biserica). Pe atunci nu era gardul actual si la cativa metri mai jos incepea zona "cotetelor de porci" a celor care locuiau la blocurile din zona si carora autoritatile comuniste de atunci le dadusera permisiunea de a-si incropi aceste "cotete". Abia acum imi dau seama ca de fapt autoritatile de atunci vroiau sa ingroape sub tone de gunoi si mizerie urmele crimelor infaptuite contra celor care isi strigau libertatea in inchisoarea care era la aproximativ 2000m de locul respectiv.

Asa cum spuneam ,locul de joaca al copiilor din zona era tocmai "rapa" aceea, de fapt zona de la "buza" rapei pana la locul de unde incepeau cotetele de porci. Acolo era de fapt o panta destul de abrupta cu pomi si tufe de diverse dimnesiuni. Noi, copii ne ascundeam si sapam chiar caverne in panta dealului. Imi amintesc asta foarte bine! Nu o data am gasit capete de oase despre care noi, copiii, credeam ca au legatura cu cotele de porci de mai jos. Acum ma cutremur insa si imi dau seama ca acele oase puteau fi..............

Unknown spunea...

Anonimului care are un dinte contra parintelui Alin:

Nu v-am publicat comentariul pentru ca nu sinteti la subiect. Il puteti critica pe pr Alin, dar in legatura cu subiectul postarii mele, daca aveti ceva de spus. Altminteri, mi se pare ca incercati sa deturnati discutia de la un eveniment important spre anecdotica joasa. Si am dreptul sa nu permit asta la mine pe blog.

Anonim spunea...

Nu cred ca a fost vorba de o anecdotica joasa, domnule Tarziu. Va respect si va citesc constant, dar imi pare rau ca ati etichetat astfel cuvintele mele. Porbabil ca nu era cazul sa vorbesc depre parintele Alin la aceasta postare, aveti dreptate, dar vazandu-l, mi-am adus aminte si de trecutul sau.
Desigur ca va permiteti sa nu publicati comentariile pe care le considerati aiurea, dar va contrazic ca in ceea ce am afirmat nu exista nicio anecdotica joasa. Poate doar posibilitatea de intelegere lipseste...

Rev Fr Alin Munteanu spunea...

Categoric, in momentul in care postezi pe internet ceva ce ajunge la publicul larg iti asumi un anume risc si anume riscul de a intra "in gura lumii".
In acest "public larg" sunt categoric si "anonimi" care se simt si se cred extrem de puternici sub protectia anonimatului.
Nu ma simt deloc lezat, indiferent ce ar fi spus "anonimul"despre mine!
Un "anonim" tot un "anonim" ramane!
Legat de ceea ce am postat ca si comentariu la articolul despre Sf Moaste in Arizona, nu retrag nimic. Este o experienta din copilaria mea pe care am avut-o impreuna cu tovarasii mei de joaca de "la bloc".
Va multumesc si toate cele bune tuturor, inclusiv "anonimilor" , va doreste din indepartata Arizona Rev Fr Alin Munteanu (acelasi pentru toti)