sâmbătă, 17 martie 2007

Formula AS: "Sfantul de la Petru Voda"

Revista Formula AS nr. 760 (19 - 26 martie 2007) gazduieste un interviu folositor pentru suflet cu Parintele Iustin Parvu de la Manastirea Petru Voda - Neamt. Vi-l recomand nu pentru ca eu l-am facut, ci pentru Adevarul din el. Un mare cuvint de folos in plin post al Pastelui.
Deocamdata nu este disponibil in varianta pe internet, ci doar in revista pe suport de hirtie. Asadar, la chioscuri!

Ca sa va deschid pofta, redau aici citeva fragmente.

- Care ar fi semnul covingerii asupra lumii de dincolo?

- Sa fii pregatit de moarte. Parintele Cleopa te intreba mereu: “Esti pregatit de moarte?” Si cei mai multi ii raspundeau ca nu. Atunci, el zicea: “Pregateste-te! Mori maine!”. Adica, vroia sa spuna ca trebuie sa fii gata pentru judecata in orice clipa. (…)

- Va ganditi la o solutie pe termen lung, axata pe educatie. Invatamantul romanesc trece insa printr-o criza prelungita, iar familia si Biserica nu-i pot suplini pe dascali.

- Salvarea ar putea veni de la scolile particulare. Aici se va vedea cat din poporul roman mai este sanatos sufleteste si cum se mobilizeaza in caz de nevoie. Pentru ca va trebui ca oameni cu dare de mana si intelectuali crestini sa se adune si sa fondeze scoli laice, dar in care sa se dea o educatie in spirit crestin. (…)

Nu mai putem sa ne ridicam fara jertfa; nici economicul, nici politicul nu vor rezolva nimic fara oameni de jertfa.
Tot crestinismul e o jertfa; post si rugaciune - care sunt oarecum indrazneala noastra catre Dumnezeu. Cu acestea poti cuceri cerurile. (…)

- Avem vreun motiv de optimism?

- Da, fara indoiala: Maica Domului.

2 Comentários:

Anonim spunea...

Doamne ajuta !
Ma indreptam spre manastirea Petru Voda nestiind ca il voi putea intalni pe parintele Iustin Pirvu in aceeasi zi ,aproape imediat.
Toti mi-au spus ca este greu de ajuns la el ,se asteapta zile pana intri la el.
Dar eu le-am spus :voi intra la el chiar azi.
Nu-mi dadeam sema ce spun ,erau cuvinte ce le spuneam fara voia mea .
Am ajuns la manastire ,am intrat in Biserica Sfintii ingeri arhangheli Mihail si Gabriel si am facut ceea ce fac toti crestinii .
Am iesit din Biserica si cineva pune mana pe mine .
Ma intorc si recunosc pe cineva intalnit mai devreme si-mi spune :
Haide ,vino cu mine ,vei intra la parintele Iustin imediat.
Am fost luat pe neasteptate ,mi-am lasat fata si sotia langa Biserica si m-am indreptat spre camera in care era parintele monah Iustin .
Un calugar mi-a deschis o usa din spate ,am intrat la parinte si am inceput sa discutam.
Dumnezeu a fost cu mine trimitandu-ma la parinte,a fost in tot timpul discutie noastre.
Eram copesit de moment si spre marea mea uimire parintele Isutin avea aceleasi sentimente.
Mi-am spus eu in gand :poate mi se pare ,dar era adevarat ,parintele Iustin traia ceea ce traiam si eu .
Nimeni nu poate intelege ce a fost acolo decat noi doi si Dumnezeu.
Poate va intrebati ce a fost acolo ?
Va raspund :eu un mare pacatos stand de vorba cu un mare monah si deasupra noastra si a tuturor lucrurilor a fost Dumnezeu insusi.
In viata nimic nu este intamplator .
Totul este dat sa se intample .
Ceea ce trebuie sa se intample se va intampla.
Doamne ajuta !

Ramona spunea...

Parintele Iustin a rostit foarte inspirat:
“Salvarea ar putea veni de la scolile particulare. Aici se va vedea cat din poporul roman mai este sanatos sufleteste si cum se mobilizeaza in caz de nevoie. Pentru ca va trebui ca oameni cu dare de mana si intelectuali crestini sa se adune si sa fondeze scoli laice, dar in care sa se dea o educatie in spirit crestin.”

Acum parintii ar fi bine sa se implice si mai mult in educatia copiilor. Profesorii primesc "ordin" sa-i duca pe elevi la centrele de planing familial (in cadrul orelor de dirigentie), sa fie spalati pe creier cu metodele de contraceptie, prezentandu-le informatii eronate si smintitoare.
Se prevede iar o introducere a orelor de “Educatie pentru sanatate”, curata indobitocire, un manual de homosexualitate, o invitatie la desfrau! O crima impotriva familiei, a copilului, a valorilor.
Profesorii sunt chemati la cursuri de formare insa pe langa ceea ce spune titlul cursului, primesc si o “portie” de ed. pt. sanatate, numai asa...ca sa se obisnuiasca cu ideea!
Studentii de la psihologie sunt obligati sa invete “oroarea” numita ed. pt. sanatate dar nu li se descopera erorile introduse cat se poate de subtil in aceste cursuri...Si invata, ca sa treaca examenul. Acei studenti vor preda in scoli...
Insa bine ca exista si ora de religie, in care pot afla adevarul despre ceea ce li s-a spus la centrul de planing familial. Slava Domnului pentru asta.
E doar o singura ora de religie, apoi duhul lumii...
A mai patruns la noi si sistemul de invatare “dubios” al scolilor Waldorf.
Se imita tot ce se petrece in occident, fara discernamant!

Mai e mult pana vor aparea scoli particulare la noi...E nevoie de “oameni cu dare de mana si intelectuali crestini sa se adune si sa fondeze scoli laice, dar in care sa se dea o educatie in spirit crestin.”
Doamne ajuta!
Scaparea e la Maica Domnului.