Efectele crizei în piaţa de publicitate şi presă
Părerea mea este că mult invocata criză economică mondială nu ne-a lovit aşa de rău pe noi, românii, precum vor unii să credem. Cel puţin deocamdată. E folosită mai mult ca pretext. Însă, pînă şi manipularea ideii de criză produce daune. Este o chestiune de încredere. Dacă piaţa este bombardată cu informaţii despre nenorocirile pe care ar putea să le provoace criza, entităţile economice se comportă deja ca şi cum ar fi în criză: dau oameni afară, reduc bugetele de publicitate şi altele.
Iacată cum loveşte ideea de criză în industria de publicitate şi presă: o analiză pertinentă a lui Cătălin Tolontan.
1 Comentário:
Bun, il stiam pe Tolontan asta gazetar sportiv, iar acum ne face supriza sa-l vedem si analist economic :)).
Mda, stii cum e si cu criza asta? Acum vreo 6-7 luni scriam pe blog (atatat de zvonuri alarmiste "din afara") ca se pregateste o criza. Era vorba despre criza petrolului. Se preconiza pentru ianuarie 2009 un pret de 200$ pe baril.
De cateva luni a aparut alta criza, dar nu a petrolului pe care o pregateau "baietii". Acum e o criza financiara la care nu asteptau multi. Desi vroiau o criza, planuiau o criza, a iesit usor altceva. Mai bine pentru ei, mai rau? Eu cred ca nu e ce doreau "ei".
Si pentru ca nu a iesit cum se asteptau acum incerc sa speculeze in favoarea lor. De-aici cum zici si tu o criza "inchipuita", cu oameni dati afara pe motiv ca nu-s comenzi, desi comenzi ar fi, cu magazine care inchid obloanele ca in filemele cu Charlie Chaplin, desi n-au motive prea intemeiate s-o faca, dar si cu observatia pertinenta ca unele firme au intrat in criza si datorita managementului prost (vezi General Motors care producea masini pe banda rulanta pentru piata americana, desi era stiut bine ca americanii cumpara masini europene).
Zilele trecute am citit pe blogul unui ziarist din Bacau (stire preluata) ca marii magnati ai industriei pornografice vor si ei ajutor de la Congres. NU mult, vreo 5 miliarde $, desi nu e chiar criza financiara in acest sector, preventiv spun ei.
Revenind, pe noi criza ne va afecta mai mult de-acum incolo, si ne va afecta in 2 moduri: prima data ne va afecta criza (reala), iar a doua oara va trebui sa suportam consecintele "crizei" (artificiale) provocate de "ei".
Va fi greu oricum, ce incerc sa spun? Ca s-a dorit o criza pentru a remodela lumea, insa Dumnezeu le-a incurcat un pic planurile si amestecat putin "ingredientele". Eu asa vad...
Cat despre lipsa bannerelor din ziare, hai sa fim seriosi, nu e asa de grav incat sa nu mai apara. S-o accentua ea "criza" asta (sau criza, cine stie?) dar parca e prea de tot...
Nu?
Trimiteți un comentariu