marți, 27 aprilie 2010

Pe scurt

* POMENIRE. Joi, 29 aprilie a.c., ora 10.00, la Biserica Sf. Ilie - Gorgani, se va oficia o slujbă de pomenire pentru patru mari luptători anticomunişti, foşti deţinuţi politic: Pr. Gheorghe Calciu, Nicu Naum, Dimitrie Paceag şi Zahu Pană. Dumnezeu să-i odihnească şi să-i pomenească întru Împărăţia Sa!

* EROARE? Regele Mihai va participa la parada din 9 mai de la Moscova - anunţă ziuaveche.ro. Cu acest gest cred că majestatea sa îşi reduce drastic ultima brumă de încredere, care i-a rămas după coabitarea cu PSD şi tandemul Iliescu - Năstase. Dacă puteam admite că 23 august 1944 a fost o eroare datorată tinereţii suveranului, această nouă legitimare a comunismului şi a împărţirii lumii între URSS şi anglo-americani, săvîrşită la apusul vieţii, nu mai este scuzabilă. De la politicienii români mă aştept la orice compromis, dar pe rege ce (sau cine) îl mînă la Moscova?

* FOLLOW THE MONEY. Dl Ioan T. Morar sprijină pe faţă proiectul Gold Corporation de la Roşia Montană şi îi ia în băşcălie pe cei care se opun. Referindu-se la conferinţa Roşia Montană nu e de vînzare!, dl Morar scrie pe blogul său: "Sigur, toată lumea ştie cui aparţine sloganul cu Roşia Montană. Unor ecologişti isterici şi, mai nou, violenţi, care vorbesc neîntrebaţi. Şi care ar vrea să alunge din zona Apusenilor ultima şansă de redresare economică. Şi să-i lase pe locuitorii de aici săraci, flămînzi, disperaţi. După ce au văzut că Europa este mai fermă în privinţa exploatărilor aurifere, “verzii” s-au dezlănţuit la noi, unde încă nişte autorităţi se mai lasă speriate."

Dincolo de răutăţi de genul "ecologişti isterici" (cine, doi profesori doctor renumiţi?) şi "violenţi" (În ce sens, verbal sau fizic? Şi de ce nu ne dă dl Morar şi exemple?), aş vrea să ştiu ce resort stă îndărătul acestei luări de poziţie. Antipatia dlui Morar pentru colegii săi "caţavenci" care s-au opus şi se opun proiectului (Mircea Toma şi Liviu Mihaiu), dispreţul pentru unii profesionişti care s-au pronunţat net contra proiectatului dezastru din Apuseni sau altceva? Pentru că nu pot să cred că dl Morar nu cunoaşte realitatea şi nu evaluează corect nenorocirea care ar fi declanşată o dată cu începerea proiectului Gold.
[Şi ca să preîntimpin o întrebare pe care văd că dl Morar a pus-o şi altor comentatori, da, am fost la Roşia Montană, am vorbit cu ambele părţi, cunosc subiectul, pe care l-am întors pe toate feţele.]


Later edit

* OF! Deşi mi-am schimbat gazda blogului de un an de zile, mai sînt foşti cititori ai mei care mă caută la vechea adresa: http://www.rostonline.org/blog/claudiu/ Îmi pare tare rău că n-am avut priceperea să pun o ultimă postare acolo în care să indic noua adresă, iar acum nu mai pot face nimic. Dar îmi pare bine că măcar am încheiat cu textul ăsta: "ÎPS Bartolomeu: Nu trebuie să luptăm împotriva apocalipsei, ci s-o traversăm fără vătămări sufleteşti".

* REVOLUŢIE. Criza presei tipărite se prelungeşte, în vreme ce o adevărată revoluţie, despre care am mai scris, are loc pe online. Şi e natural aşa, de vreme ce pînă şi eu, ziarist cu state vechi să zic aşa şi conservator pînă-n prăsele, mă plictisesc după ce frunzăresc ziarele de dimineaţă şi trec imediat la bloguri pentru a afla adevăratele ştiri. Tot mai mulţi jurnalişti şi-au făcut bloguri şi s-au emancipat de ziarele pentru care au lucrat. Ei publică informaţiile pe care nu le publică nici un jurnal, şi au succes. Dintre cei care sînt pe valul revoluţiei nu pot să nu-l amintesc măcar pe fratele meu :), care face Reporter Virtual. Gazetele care nu ţin cont de aceste schimbări, se vor stinge în cele din urmă.

* ROMÂNIA PROFUNDĂ. Joi, 29 aprilie a.c., la Biblioteca Judeţeană Bacău, scriitoriul Ovidiu Hurduzeu va ţine conferinţa "România profundă: soluţii vechi pentru crize noi." Prflej şi pentru lansarea volumelor Mişcarea conservatoare, de Paul Gotfried şi Economia libertăţii - antologie de e John Chrisostom Medaille şi Ovidiu Hurduzeu. Despre aceste cărţi vor vorbi Alin Voicu, Marius Manta, Alexandru Ciolan şi Ioan Enache.

4 Comentários:

Ion Alexandru Mizgan spunea...

Ioan T Morar e unul din cele mai infecte personaje din media. Un oportunist fara margini.Un mincinos notoriu! Nu va asteptati la ceva onest din partea lui si a celor ca el. Asemenea intelectuali si scriitori inchipuiti gen Morar sau Mihaies au invadat spatiul public romanesc. Nu il prea inteleg pe domnul Patapievici ce are in comun cu asemenea indivizi...

Anonim spunea...

Regele e un factor de echilibru, nu e de stanga sau de dreapta

Ion de la Chiuiesti spunea...

Poate Mihai Hohen... se duce la Moscova sa duca medalia primita de la Stalin inapoi!

Ilie Catrinoiu spunea...

Pai Patapievici are multe in comun si cu Basescu, daramite cu Morar... Ce sa spun, cine mai e si Patapievici asta....