joi, 31 ianuarie 2008

Un roman daruit de Dumnezeu

Se mai vorbeste si de bine de romanii de peste granita.
Iata un exemplu de talent maiestuos si de succes incredibil: Costel Busuioc, 33 de ani, opt clase, zidar banatean, ajuns la munca in Spania acum doi ani, pentru a-si intretine sotia si cei patru copii. Vestit in satul sau pentru cit de frumos cinta, a participat la un concurs gen Megastar si este pe cale sa-l cistige (finala va avea loc duminica seara). Intre timp, a devenit vedeta acolo. I se spune Pavarotti si este votat deopotriva de spanioli si romani emigrati. Nu are, evident, studii muzicale. I s-a propus sa ia lectii la Viena, dar a refuzat, pentru ca nu are bani si timp de cheltuit astfel.
Ascultati-l si veti intelege de ce a stirnit admiratia unei tari. Aici si aici.
Ce face Dumnezeu dintr-un om cind vrea!

LATER EDIT
Cititi aici intreaga poveste a acestui "Pavarotti" moldovean refugiat in Banat si apoi plecat la munca in Spania.

8 Comentários:

heraasku spunea...

Cu respect.
De ce nu zicem fratilor ca e tigan?! Tigan roman. Da, e tigan si tiganii sunt, probabil, neamul de la care noi romanii avem ceva de invatat. Ce? Dragul de libertate si curajul afirmatiei. Stau langa noi de atata timp si cred ca e vremea sa invatam de la ei nesupunerea.

Unknown spunea...

Pai eu unul nu stiu daca e tigan sau nu. Dar daca e tigan, cred ca e cu atit mai bine, dupa scandalul recent cu tiganii romani din Italia.
Cit despre nesupunere, nu asta supara la tigani, la unii tigani, ca sa fiu corect. Iar la capitolul muzica, pina acum au fost unii dintre ei care au facut performanta. Pentru asta merita admirati.

Anonim spunea...

Draga Heraasku, nu toti brunetii din Romania sunt tigani, iar omul nostru are trasaturi mediteraneene amestecate cu est-europoide.Nici timbrul vocal nu este oriental. Si nici amprenta culturala, dragul meu...altfel ar fi cantat manele. Asa ca pastreaza-ti impresiile pentru tine.

heraasku spunea...

Nu-ti plac tiganii, Emilia? Nu? E insuportabil pentru tine ca un tigan sa fie valoros? Ce nivel de dialog accepti daca imi spui sa-mi tin impresiile pentru mine in schimb tu le expui? Eu STIU ca e tign, poftim rom. Tu nu suporti.

Unknown spunea...

Pt. heraasku:

Va rog sa nu incercati sa deturnati discutia, intrucit subiectul acestui post este succesul unui cetatean roman, fie el tigan, maghiar, evreu sau roman "pur", nu etnia lui Costel Busuioc. Daca nu-mi respectati rugamintea, va voi modera.
Nici mie nu mi se pare ca Busuioc ar fi tigan, dupa chip, dar asta chiar nu conteaza, cum am spus.
Pe de alta parte, am pus la postul asta un link catre Evenimentul Zilei de astazi, care publica intreaga poveste a lui Costel Busuioc (apropo, nume des intilnit in Moldova si nu neaparat tiganesc). Cred ca pentru amanunte, e bine sa accesati acel articol. Poate va lamureste si asupra etniei omului, daca va preocupa asa mult.

Anonim spunea...

Pt. Heraasku,
Ai calcat strimb omule fara nume.
Am copilarit intre tigani si am avut colegi de banca tigani, au ajuns ingineri, medici, profesori, ii respect si ii iubesc.In acelasi timp am asistat neputinciosi si noi si acesti tigani romanizati cu care convietuiam in deplina armonie cum un orasel intreg a fost invadat de niste tigani care nu vorbeau romaneste, care isi gonesc la propriu vecinii romani de la prima ora a diminetii, care au facut camata pina cind au luat copii romanilor la cersit in Spania cind parintii lor nu au mai putut sa plateasca datoria, care continua sa terorizeze batrinii ramasi singuri in casele lor pina cind acestia cedeaza si le vind casele pe nimic, care nu isi platesc niciodata facturile de lumina si apa, care si-au luat consateni romani la munca in occident si i-au transformat acolo in sclavi. Asa ca nu ma deranjeaza succesele tiganilor ci tupeul cu care isi atribuie ce nu-i al lor.
Noi suportam multe de la tigani dar pe mine sa nu ma iei la ,,misto,, ca mi-am spus opinia.Pentru ca vei afla ca si suportabilul are limite.

Anonim spunea...

Mi-au dat lacrimile ascultandu-l. Dumnezeu sa-l ajute !

Anonim spunea...

costel busuioc este roman .tatal sau este dintro familie de gospodari cu dare de mana ,.strabunicii lui costel au daruit din pamantul lor pentru a construi o manastire .ca sa va lamuriti cititi cartea biografica "costel busuioc "scrisa de romeo petrasciuc .carte ce a aparut cu binecuvantarea mitropolitului ardealului .costel busuioc fiind copil legitim a unui roman este normal sa aiba etnia tatalui.