luni, 16 ianuarie 2012

Observaţii pe marginea unor demonstraţii de protest

Demonstraţiile de protest din acest ianuarie primăvăratic sînt legitime şi necesare. Indiferent care a fost resortul lor iniţial, trebuiau să aibă loc. Ca să trezească Puterea din somnabulismul ei distrugător (o afecţiune în care „bolnavul” ia visul drept realitate şi apoi decizii în consecinţă). Şi ca semn că acest popor mai are rezerve de demnitate.
Pînă acum, Europa fierbea de mişcări de protest, iar Băsescu şi PDL îşi permiteau să dicteze cele mai aberante decizii fără nici o grijă, siguri fiind că „mămăliga nu explodează”. Era umilitor.
În ultimele patru zile, ceva din această umilinţă a fost „răzbunată”. Refrenul „Jos Băsescu!”, strigat din mii de piepturi, în mai multe oraşe din ţară şi în Capitală, au avut efect răcoritor. Există însă o mare probabilitate să rămînem numai cu asta.
Experienţa ultimelor două decenii ne arată că mitingurile nu rezolvă mare lucru. În sensul că nu produc răsturnări spectaculoase de situaţie. Dar avertizează Puterea că a întins coarda prea mult. Dacă avertismentul e serios, după aceea, măcar o vreme, Puterea apleacă o ţâră-n plus urechea spre popor.
Însă, protestul are unele efecte asupra şirii spinării politicienilor numai dacă este de amploare, de durată, are o miză clară şi aceasta e exprimată prin cereri precise.
O masă năucă, dinspre care se aude numai „huo!” şi „jos!”, nu convinge, nici nu sperie. Politicienii vor aştepta să se disperseze de la sine. Pentru că acea masă va obosi şi nu va şti ce să facă în faţa tăcerii Puterii. Mai mult, pretextul violenţei la care se dedau manifestanţii va fi folosit pentru dispersia sa mai rapidă.

***

Violenţele de stradă – induse de „directori de opinie” belicoşi, organizate sau provocate de structurile Puterii – fac parte din scenariul oricărei revolte serioase, care ameninţă Puterea şi nu o desfată cu „dansul pinguinului”. Ele sînt menite să descurajeze participarea oamenilor la manifestaţiile de protest şi să compromită aceste demonstraţii, dacă nu şi să le anuleze justeţea.
Violenţa nu ajută în nici un fel pentru atingerea scopului. Aşa încît trebuie evitată prin mecanisme inteligente. De pildă, ştim că violenţele au loc numai la adăpostul întunericului, aşa că poate ar trebui că demonstraţiile să se desfăşoare doar ziua.
Apoi, violenţa se produce pe un fond de încrâncenare, iar atmosfera poate fi detensionată prin scandări cu umor şi cîntece isteţe – ca în Piaţa Universităţii 1990, că tot s-au făcut diverse comparaţii între cele două manifestări.
Violenţa este proprie anarhiei. Protestatarii trebuie să se organizeze mai bine şi să scoată în faţă vorbitori, care să ajute la transmiterea unui mesaj coerent şi în mod continuu. Provocările poliţeneşti nu mai au acelaşi efect în timpul unor discursuri, iar „revoltaţii” care caută scandalul cu lumînarea sînt mai repede depistaţi şi izolaţi.


***

Acum e timpul ca revendicările să fie formulate limpede şi rostite răspicat. Altfel, Puterea va ignora mai departe mulţimea agitată.
Demisia preşedintelui şi a guvernului pot fi şi trebuie cerute, pentru că din incompetenţa, aroganţa şi ticăloşia lor s-a ajuns aici. Dar să nu fim naivi! N-a cedat Iliescu puterea în faţa mitingului maraton din 1990, la care au participat sute de mii de oameni. Cu atît mai puţin se va gîndi la demisie Băsescu, în faţa unui număr mic de persoane, lipsite de o viziune comună şi de un impact major.
Aşa încît „Piaţa” are nevoie de solicitări care să poată fi subiect de negociere. Nu e un troc cu principii, ci o strategie pentru a obţine rezultate pe termen lung. Revendicările trebuie să vizeze schimbări esenţiale în sistem, nu doar înlocuirea unor persoane. Chiar dacă Băsescu ar pleca, satisfacţia demisiei sale nu ne va fi de mare folos după momentul producerii ei. Criza economică rămîne şi trebuie rezolvată. Partidele din opoziţia parlamentară sînt la fel de toxice precum cele de la putere. Crin Antonescu sau Victor Ponta nu ne promit deloc, prin comportamentul lor de pînă acum, că vor fi preşedinţi mai onorabili.
Atunci, e nevoie de modificarea legii partidelor – cea mai restrictivă din Europa – pentru a se putea naşte şi afirma noi formaţiuni politice; de anularea legii de comasare a alegerilor – fiecare să aibă loc la termen; de înlocuirea unor miniştri, care s-au dovedit incapabili sau sînt suspectaţi de corupţie. Şi se pot adăuga şi altele. Deja guvernul şi-a arătat disponibilitatea de a ceda, anunţînd că va reface legea Sănătăţii şi că îl invită pe Raed Arafat să facă parte din echipa de experţi care o va rescrie (înlăturînd pricinile iniţiale de revoltă) .

***

Pe reţelele de socializare şi pe anumite site-uri şi bloguri se cere organizarea de alegeri anticipate, iar până atunci să avem un guvern de tehnocraţi sau unul militar.
Alegerile anticipate ar grăbi debarcarea lui Băsescu & Co, dar nu cred că vreun cetăţean de rînd şi lucid mai poate spera ceva bun de la USL. Ideea este să-i schimbăm pe toţi!
Cît despre un guvern de tehnocraţi – e o naivitate să credem că ar fi susţinut în Parlament dacă tehnocraţii respectivi nu sunt ai unor partide şi nu fac jocul acestora. Şi-atunci, de ce? Ca să ne iluzionăm că avem un guvern „independent”, corect şi priceput? Nu mai bine ştim cine are responsabilitatea politică?
Un guvern de tehnocraţi nu va putea oricum decît să ţină sistemul în regim de avarie pînă la alegeri. Iar asta într-un an care se anunţă cel mai greu pentru România.
Varianta cu guvernul militar mi se pare şi mai periculoasă. Armata ar trebui să aibă alte griji decît cele politice; măcar în vreme de pace. Semnalul către exterior ar fi extrem de prost, iar în interior ar exista primejdia ca un astfel de guvern să considere că merită mai mult decît un mandat provizoriu.

***

Pentru a duce lupta în mod eficient, „Piaţa” are nevoie de lideri. Şi asta în contextul în care, tot spre deosebire de 1990, în ea nu şi-au făcut apariţia încă nici intelectuali de marcă, nici artişti iubiţi, nici activişti civici notorii, nici şefi de sindicate, nici politicieni charismatici din opoziţie.
Dacă „Piaţa” nu va naşte lideri în cîteva zile, mişcarea se va sfîrşi înainte de a determina cea mai mică schimbare. Dacă „Piaţa” nu va naşte lideri, totul nu va fi fost decît un exerciţiu de demnitate – bun şi el, cum spuneam –, iar lipsa de perspectivă rămîne aceeaşi.

73 de comentarii:

  1. - foarte bine punctat!
    - se vede ca ati trait niste experiente esentiale in prima tinerete..
    - absenta unui lider este, intr-adevar, dureroasa.

    Seara buna!

    Doamne-ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. D-le Târziu,

    Duceți-vă în piață și deveniți un lider.

    Din principiu nu votez niciodată, însă pe d-voastră v-aș vota.

    Scuzați îndrăzneala.
    s

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Sorin h:

    Multumesc pentru propunere si sustinere, dar mai astept sa-mi creasca masa de simpatizanti pe blog :)))

    RăspundețiȘtergere
  4. Lipseste Constantinescu. Locul sau e pe sicriu, intre Basescu si Ilici.

    RăspundețiȘtergere
  5. Indiferent de amploarea manifestatiilor, Basescu nu va ceda puterea. Mai mult, la terminarea mandatului va face el ceva pentru "a ramane in carti"...
    Modelul: Putin.

    RăspundețiȘtergere
  6. Domnule Tarziu, e timpul sa terminam cu acest papusar dictator care se substituie guvernului, ministrilor, primului ministru (care nu e decat un robot stricat),
    Parlamentului, Justitiei, Medicilor, Profesorilor, si cui se mai substituie.
    Asta e dictatura pe fata.
    La revolutie s-a murit pentru liberatate, nu ca sa dicteze totul un singur om.
    Jos dictatorul!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pai ai putea, pentru inceput, sa-ti trimiti singur comentarii la postari, semnate cu alte nume si pseudonime. Metoda e brevetata. ;)

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Big Ben:
    Corect! Daca faceam eu montajul, tineam cont de adevarul istoric :)

    @ Sararu Marius:
    Asa cred si eu ca intentioneaza, dar, daca trage PDL-ul dupa el in groapa, s-a terminat cu "modelul Putin".

    @ Anonim:
    Sa nu exageram. Basescu nu poate fi dictator - nu ca n-are "stofa" - din pricina contextului politic international. N-are nici pirghiile de putere ale lui Ceausescu si nici macar pe ale lui Carol al II-lea. Dar vedem ca are izbucniri de autoritarism si mai are niste oameni extrem de obedienti in fruntea unor structuri ale statului. Nu il asculta insa toata lumea, nu se teme mai nimeni de el, presa - chiar daca a fost lovita din toate partile si prin intermediul institutiilor de stat - nu are acelasi discurs adulator, nu avem detinuti politici etc.
    Sa folosim cu responsabilitate cuvintele, ca sa nu le demonetizam si sa ne bagam singuri in ceata.
    In rest, da, Basescu ar trebui sa plece.

    @ Paul:
    Nu trebuie mai intii sa cer patentul de la cel care a brevetat-o? :))))

    RăspundețiȘtergere
  9. Domnule Tarziu,

    Va apreciez foarte mult, dar am ceva rezerve la ceea ce ati spus.
    Exista multe feluri de dictaturi.
    Cu siguranta, situatia internationala nu-i permite lui Basescu sa se manifeste asa cum ar vrea el.
    Aveti dreptate, are stofa de dictator. Ceea ce inseamna ca daca el ar fi prins alte vremuri, probabil ca s-ar fi comportat mult mai rau.
    Dar exista grade de dictatura.
    Nu toate dictaturile sunt la fel.
    Basescu se foloseste din plin de servicii secrete, santajeaza, dicteaza guvernului.
    Dictator vine de la a dicta.
    A se vedea si comportamentul agresiv, abuziv si discretionar cu care l-a tratat pe doctorul Arafat.
    A se vedea cum sunt trecute legile prin parlament: prin asumare de raspundere sau prin furt de voturi.
    Asta nu e democratie, cu tot respectul.
    Varianta dvs. de dictatura, cu detinuti politici si oameni impuscati pe strada, asta e o varianta "hard" a dictaturii.
    Ceea ce face Basescu acum e o varianta "soft". Dar tot dictatura se numeste.
    Si daca nu suntem atenti, se poate ajunge si la ceva mai rau.
    Sa nu ne amagim ca situatia internationala nu permite instaurarea unei dictaturi mai puternice. Nu vor interveni americanii sa ne scape de Basescu daca noi insine nu vom face nimic si ne vom complace in starea in care suntem.
    Asta e parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  10. Usor, usor ajungem sa discutam NUMAI despre Basescu !
    Asta apropos de manipulare.

    Pentru a reveni la subiect:
    - Bun comentariul legat si de Emil Constantinescu. Eu il consider cel mai rau dintre toti. Un pretins credincios (intelectual refulat) care este mandru ca a tinut un discurs de la aceeasi catedra cu Darwin !
    Un crestin (pretins) care il admira pe acest preot apostat!!!
    Si daca nu se intampla mai nimic in aceasta tara, este si din cauza (eu zic principala) acestor intelectuali "fini", globalizati total, inclusiv la buzunar !

    Despre Ilici si Marinar ce sa mai comentam ? Ca si despre PNL,PDL,PSD,PC,OTV,PC, etc.,etc.,etc.
    De acord cu dvs. 200% !

    Retin cu predilectie afirmatia: "Ideea este să-i schimbăm pe toţi!"

    Medota "elvetiana", o stiti :-)

    Cu consideratie,
    G'Cousin

    RăspundețiȘtergere
  11. Cum adica ajungem sa discutam doar de Basescu?
    Pai cine conduce tara de 7 ani incoace?
    Mama sigur nu.
    Cine a incercat in mod abuziv si cu o agresivitate fara margini sa-si aserveasca toate puterile statului?
    Cine a batjocorit medici, profesori, judecatori si atatea categorii sociale?
    Cine si-a batut joc de Regele Mihai, de doctorul Arafat, de toti medicii acestei tari pe care i-a facut incompetenti, hoti etc?
    Domnule anonim, te auzi ce spui?

    RăspundețiȘtergere
  12. Asta cu Constantinescu care ar fi cel mai rau presedinte e o manipulare grosolana.
    Constantinescu a fost cel mai democrat presedinte, asta in mod clar.
    Adevarata diversiune consta in a abate discutia asupra altora, Ponta, Antonescu etc.
    Sa fie clar, nu Ponta si Antonescu sunt vinovati de marasmul asta in care se zbate tara acum.
    Ce, Ponta si Antonescu conduc tara asta?
    Putina ratiune!

    RăspundețiȘtergere
  13. Si mai e ceva.
    Constantinescu, de bine de rau, a fost singurul presedinte care a refuzat sa mai candideze pentru al doilea mandat si s-a retras in mod democratic.
    Asa ca nu mai manipulati, domnule anonim.

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca ducem discutia in directia asta, e clar ca ajungem din nou intr-o fundatura. Problema nu e doar cine a condus in Romania in ultimii 7 ani. E cine a condus-o in ultimii 22 de ani. Pentru ca daca-l inlocuim pe Basescu cu Ponta sau Antonescu, n-am rezolvat nimic. Absolut nimic. Pentru ca si ei - direct sau prin partidele care i-au "nascut" - au dus la dezastrul de azi.

    RăspundețiȘtergere
  15. Va contrazic, domnule Grigoriu.
    Dupa logica dvs., putem sa mergem inapoi pana la Burebista.
    Nu cred ca acesta e drumul.
    Eu personal, reactionez fata de raul prezent, nu fata de ipoteticul rau viitor sau trecut.
    Traim in aceste momente grele in care, vorba domnului Iliesiu, un papusar perfid, viclean si nerusinat, cu un dispret iesit din comun fata de poporul roman, intelege sa se substituie in mod nedemocratic tuturor autoritatilor statului, sa sfideze si sa jigneasca categorii sociale intregi, sa jigneasca si sa terfeleasca simboluri ale neamului precum Majestatea Sa Regele Mihai sau doctorul Arafat, si sa distruga tot ce e bun si valoros in tara asta.
    Daca dvs. doriti sa nu va prezentati la vot sau sa va anulati votul, nimeni nu va poate opri sa faceti asta.
    Trebuie sa stiti insa ca procedand astfel, ajutati indirect la continuarea actualei stari de fapt.
    Chiar si matematic vorbind, daca lumea nu se prezinta la vot sau isi anuleaza votul, procentual va fi favorizata tot actuala putere dupa redistribuirea procentelor.
    Marele pericol este sa cadem in solutii utopice de genul: toti sunt la fel.
    PArerea mea este ca nu sunt toti la fel.
    In momentul de fata, nu putem sa punem pe acelasi plan pe domnul Crin Antonescu cu Basescu.
    Vinovatia nu este aceeasi.
    Si aceasta constituie o diversiune a actualei securitati, cum ca toti sunt o apa si un pamant si atunci e mai bine sa ramanem cu Basescu, ca vezi Doamne, nu am avea cu cine sa-l inlocuim.
    Eu vad aici un pericol foarte mare pentru viitorul acestei natii.
    Cu tot respectul.

    RăspundețiȘtergere
  16. @ Anonim (13.39):

    M-ati demascat! Si eu sint securist :))) Caci si eu cred ca toti sint la fel. Chiar vreti sa-l vedeti la lucru pe Antonescu pentru a realiza ca nu e decit un om al aceluiasi sistem? Si au dat deja si Antonescu si Ponta dovezi relevante de comportament dictatorial.
    Ramin la parerea ca trebuie schimbati toti. Sigur ca e foarte greu, dar nu imposibil.

    RăspundețiȘtergere
  17. PS:
    Si da, PNL, PSD si PC au partea lor de vina in dezastrul tarii. Poate ca egala sau mai mare cu a PDL, UDMR si UNPR. Pentru ca pe cit rau au facut ultimii cu "reforma" statului, tot pe atit, daca nu mai mult, au facut rau si PSD si PNL (sub diversele sale nume - FSN, FDSN, PDSR, PSD - si in diferite formule de guvernare) prin intarirea mafiei si lipsa de reforme. Sa cautam acum salvarea la ei?

    RăspundețiȘtergere
  18. Domnule Tarziu, nici prin cap nu mi-a trecut ca ati fi securist.
    Eu nu am facut pe nimeni securist.
    Ceea ce am vrut sa spun este ca multi se lasa pacaliti, intre care si dvs., de aceste manevre ale actualei puteri, care tine cu dintii de putere.
    Nimeni nu va poate impiedica ca credeti si sa procedati asa cum doriti.
    Dar sa nu credeti ca Basescu va ceda usor puterea, indiferent cine ar fi sa vina in locul lui.
    Asteptati-va la ce e mai rau din partea actualei puteri.

    RăspundețiȘtergere
  19. Si inca ceva.
    Eu nu sustin PSD.
    Sustin mai degraba PNL, care nu a facut parte din FSN, asa cum spuneti dvs.
    Dimpotriva, unde era Basescu si PDL la inceputul anilor 90?
    In FSN, bineinteles.
    FSN s-a scindat in PSD si PDL.
    Liberalii nu sunt din FSN.
    Mai mult decat atat, va mai fac o destainuire. Sunt monarhist si am fost la origine simpatizant PNTCD si al lui Corneliu Coposu.
    Doar dupa distrugerea PNTCD, la care a contribuit serios si Basescu (ce altceva mai stie el sa faca decat sa distruga), am devenit simpatizant PNL.
    Dvs. insa l-ati sustinut pe actualul presedinte la ambele mandate, si acum continuati sa-l sustineti in mod voalat, in loc sa va asumati greseala.
    Nu va critic, doar incerc sa va fac sa intelegeti ca acest om (Basescu), a facut si continua sa faca un rau imens acestui popor.

    RăspundețiȘtergere
  20. Si va rog sa mai remarcati un lucru.
    Nici un presedinte sau om politic de dupa revolutie nu s-a mai inconjurat de atata obedienta ca Basescu. Asta spune multe despre calitatea umana a lui Basescu.
    Macar in cazul lui Iliescu (pe care nu l-am votat niciodata), s-a obervat macar un progres in al doilea mandat fata de primul.
    Basescu insa nici nu are unde sa progreseze. El nu are nici un fel de consistenta umana. E un impostor. Nu e nici macar un om puternic. E o caricatura cu aspect de om. Un nevertebrat.

    RăspundețiȘtergere
  21. Haideti sa luam in calcul si monarhia, caci eu nu vad nici un lider la orizont. Exclus d-le Claudiu guvern militar, cine sa-l faca sluga numarul trei? Regele inca traieste. In doi - trei ani ne putem da seama daca este o schimbare in bine.

    RăspundețiȘtergere
  22. D-le "securist" Tarziu,

    Va redau un citat din Octavian Paler catre un absolvent de teologie si moderator la o televiziune condusa de un "anti-securist" notoriu.
    -----
    "Domnule Gâdea, eu sunt un lup singuratic. Cu alte cuvinte, nu sunt afiliat niciunei haite. Și nici nu-mi doresc să mă afiliez în vreun fel. Eu am să-mi duc crucea mea de lup singuratic – e blestemul meu de solitar – până la capăt". - Octavian Paler.

    Evident, a fost un "securist" ordinar, dupa ne asigura un alt "luptator cu merite deosebite impotriva securistilor care trag din orice pozitie", Ion Ilici Iliescu, "cinstit si sarac" si fotografiat pe prima pagina a primului numar al ziarului "Puterea" alaturi de Gorbaciov si Emil Constantinescu - ex secretar PCR pe Univ. Bucuresti si "luptator din interior impotriva securistilor de atunci si de acum".
    Vorba lui Voiculessscu :" The money are ..."

    G'Cousin

    P.S. Ati vazut cum ii doare cand sunt lasi si globalisti, iar lumea se prinde ?
    Puneti-le pe sit-ul dvs. discursurile lui Havel si Sonjenitin in USA despre globalism, si poate-i mai linistiti.
    Dar si acesti ADEVARATI intelectuali de mai sus, sunt acum la index !
    Noroc ca mai mor si se dau toti democrati la mormantul lor.
    P.P.S. Paler se declara "lup singuratic" dar in niciun caz "lupul intelegator", cum este dragutzul nostru anonim "anti-securist".

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu sunt lup intelegator.
    Am spus cine sunt.
    Sunt monarhist.
    Mi-am precizat clar afilierea.
    Dvs. votati cu cine vreti.
    Bag de seama ca totusi va place Basescu.
    Am mai auzit eu discursuri de genul asta: nu e prea bun Basescu dar decat adversarii lui, tot el e mai bun. Asa ca sa ramanem tot cu el.
    Si eu zic sa desfiintam si alegerile, ca oricum Basescu e cel mai bun si mai destept.
    El le stie pe toate.
    Mandra corabia, mester carmaciul, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  24. @ Anonim (13.59 si 14.05):

    Ma pacaleste Puterea ca nici Opozitia nu e mai buna? Pai ce sint chior, nu vad si singur ca isi dau cu stingul in dreptul? Nu vad cit corupti sint si la ei? N-am scris hectare de ziare despre potlogariile facute de toti, si de la putere, si din opozitie?

    Pe urma, spuneti ca-l sustin pe Basescu. Domnule, sigur ati citit articolul sub care postati? Nu m-am exprimat clar ca trebuie sa plece? Am spus-o si intr-un comentariu aici.

    Ca l-am sustinut pe Basescu recunosc, dar n-am de ce ma rusina, nici ce regreta, cu atit mai putin sa prezint scuze cuiva. L-am sustinut si l-am votat in 2004 pentru ca era singura varianta pentru a-l impiedica pe Nastase sa devina presedinte si sa-si consolideze mafia. Poate nu va mai aduceti aminte de epoca lui Nastase - Iliescu (ca asta era ordinea puterilor in stat, de fapt). Poate ati uitat ce banda a dezvoltat in jurul lui. Si iacata ca incep abia acum sa fie condamnati de justitie. Nastase inca scapa. Dar daca ajungea presedinte, va asigur ca nu mai vedeam nici un politician nici macar la Parchet, daramite in instanta.

    In 2007, cind Basescu a fost suspendat abuziv, nu puteam sa nu-l apar. A fost un atac absolut nejustificat (decit de dorinta de a ajunge la putere cu orice mijloace) asupra lui, orchestrat de Vintu, Patriciu si Voiculescu, asa cum s-a si demonstrat. Faptul ca Basescu nu a fost demis prin referendum spune ceva despre ce credea poporul in legatura cu presedintele atunci.

    In 2009, n-am putut sa votez cu Geoana. Si poate ca am facut bine. Pentru ca Geoana a pierdut alegerile, a fost demantelata reteaua Voicu - daca asta va spune ceva. Daca Geoana era presedinte, statul ar fi fost condus de reteaua Voicu. Bun, poate ca Geoana era un presedinte mai cuminte, in sensul ca nu avea aroganta, tupeul si puseurile autoritariste ale lui Basescu. Dar la ce comenzi ar fi raspuns el?

    O sa-mi spuneti ca acum functioneaza alte retele mafiote. Si sint de acord. De aceea cred ca trebuie sa plece si Basescu. El a fost util mai ales pentru un moment (2004) sau doua, dar acum e distructiv. Incepind de la pledoaria pentru SUE, pina la cea pentru exploatarea cu cianuri de la Rosia Montana, a comis citeva acte grave impotriva romanilor. Si cu asta si-a ars ultima bruma de capital politic.

    PNL a participat si el la dezastrul tarii. In 91 a facut guvern cu FDSN. In 2008, la fel. Si de fiecare data romanii au pierdut. Ultima oara, pe o crestere economica record de 8%. Unde s-au dus banii daca nu au fost furati? Cum am ajuns in criza dintr-o situatie foarte buna?

    De PNTCD nu-mi mai amintiti, ca mi-a mincat tineretea. In parte ticalosi, in parte prosti politic, taranistii au murit pe mina lor, dupa ce ne-au furat sperantele.

    Domnule, treziti-va! E timpul sa radem toata clasa politica si punem alta in loc. Dar probabil ca nu vom fi in stare. Si nimeni nu va fi vinovat in afara de noi, romanii.

    RăspundețiȘtergere
  25. Stimabile "anonima, atunci o semnam".

    Nu stiu ce nota ai avut dumneata la limba romana, dar la religie ai avut "zero", asta e clar.
    Ne tot explici ca ai fost PNTCD si apoi PNL din cauza lui Basescu (sic !), deci "ubi bene ibi patria", nu-i asa ?.
    Daca doresti,citatul de mai jos, in limba romana, ti-l trimit si in limba franceza.

    Conu' Neagu (nu fotbalistu'):

    "Cel mai mult il urasc pe Ion Iliescu.
    Sa nu uitam ca el a fost adus de un grup, nu este initiatorul. Stiindu-se de la sfarsitul epocii Ceausescu ca ar fi unul dintre posibilii succesori, pus deoparte de Ceausescu, deci o parte din PC care a vrut sa pastreze puterea l-au luat pe acesta ca pe un fel de port drapel. In spatele sau este un grup intreg, posesor de industrii", a explicat scriitorul.

    Nici despre Victor Ponta Neagu Djuvara nu are o parere prea buna, acesta afirmand despre liderul PSD ca este "o marioneta in mainile lui Ion Iliescu".
    "El il dirijeaza pe Victor Ponta, se vede foarte clar", a afirmat Neagu Djuvara".

    Deci TOATA LUMEA ITI SPUNE CA TOTI TREBUIE INLATURATI si matale spui ca suntem cu Marinaru' !

    Amice, nenea Iancu avea o vorba ...

    Apropos de by the way, inteleg ca ai votat cu Geoana.
    Care Geoana ? Ala care a fost la Moscova sau ala care a fost acu' la Washington ?
    Poate cu ala care a fost la Vantu.

    In loc sa zici "merci" ca te publica lumea pe aici, faci pe democratul cu noi, cand in fapt esti si matalutza un mic dictator.

    O tii ca surda pe mormant cu cat de "intelegator" esti cu Iliescu si cum "s-a indreptat" el de cand a venit Crin langa el.
    Ar fi trebui sa stii ca in interbelic , liberalilor li se spunea "rosii", inclusiv de PNT !!!

    Sa stii ca nici eu, nici dl. Tarziu n-o sa doarma la noapte din cauza ca o sa fie dat jos baselu' :-)

    Mai bine te-ai gandi ca si marinaru' si alde floricica cu nevasta vanzatoare de rosii montane si "chilotul" ponta sunt de acord cu cedarea suveranitatii catre SUE !!!
    CA SI EMIL CONSTANTINESCU SI TOTI INTELECTUALII LUI DE PAIE !
    COZI DE TOPOR INCONSTIENTE SAU PE BANI !

    Gata ! am devenit ...

    G'Brother, evident de cruce :-)))

    RăspundețiȘtergere
  26. Eu nu prea am cum sa fiu de partea lui Basescu, pentru urmatoarele motive. Am 32 de ani, la revolutie aveam doar 10, insa am avut sansa sa cresc intr-o familie in care strabunicii mei au fost membri taranisti si au suferit pentru crezul lor politic.
    Sunt medic, unul din miile de medici despre care Basescu a spus ca pun diagnostice gresite si ca nu-si fac treaba.
    Am fost invatat de mic de catre ai mei sa caut onoarea.
    Dvs. spuneti ca si la liberali, spre exemplu, sunt corupti.
    Asa este, aveti dreptate.
    Dar eu, spre deosebire de dvs., incerc sa fiu mai putin utopic.
    Nu va putea fi niciodata o societate perfecta, de unde sa lipseasca complet hotii, impostorii si ticalosii.
    Problema e alta.
    In democratie, ca de altfel in orice alt regim, e imposibil de intemeiat o societate ideala.
    De multe ori, ca sa nu zic mereu, esti nevoit sa alegi raul mai mic.
    Iar mie, in acest moment, raul cel mai mare mi se pare Basescu.
    Avem 2 optiuni: fie visam la solutii utopice si imposibile de genul "sa facem o tara ca soarele sfant de pe cer", ceea ce de altfel s-a dovedit si falimentar, fie mergem la vot, care oricum e destul de aproape (deci e putin probabil ca in timpul scurs pana la alegeri sa mai apara vreun lider), si votam raul cel mai mic.
    In momentul de fata, liberalii, cu oamenii pe care ii au : Vosganian, Hasotti, Andrei Marga, Mircea Diaconu, Crin Antonescu etc. reprezinta in opinia mea, singura solutie. Toti cei pe care i-am pomenit eu aici sunt oameni de onoare si nu se pot compara cu lichele gen Elena Udrea, Berceanu, Videanu, Cocos, Popoviciu, Canacheu, Cezar Preda si altii ca ei.
    Va dau dreptate cand vorbiti despre Nastase si altii din PSD.
    Dar nu cred ca Nastase va mai face parte vreodata dintr-un guvern USL.
    Avem de ales intre un rau mai mic reprezentat de PNL, si continuarea alaturi de un regim criminal, care isi bate joc de romani, regimul Basescu.
    Si inca ceva: va rog sa nu mai pomeniti de acestia 3: Vantu, Patriciu, Voiculescu. Cu aceasta manipulare a pacalit Basescu romanii de 2 ori la rand, iar acum romanii sufera pentru ca l-au votat. Nu apreciez pe nici unul din cei 3. Dar minciuna lui Basescu, cum ca vine Vantu si ne ia Posta iar Voiculescu ne ia minele de sare, imi aduce aminte de vremurile in care ni se spunea ca daca vine Regele aduce mosierii si chiaburii si ne fura tara.
    Nu va mai lasati manipulat de acest papusar dement si criminal, numit Basescu.
    Asa a pacalit romanii. Iar acum romanii sufera.
    Va astept sa veniti si dvs. in Piata Universitatii si sa spuneti ce simtiti.
    Eu am fost zilele astea.
    Azi, din motive obiective, nu am mai putut ajunge.

    RăspundețiȘtergere
  27. Si inca ceva, domnule Tarziu.
    In acest moment nu cred ca se mai pune problema de o viitoare guvernare buna si minunata.
    Ci de a avea alegeri corecte, la timpul cuvenit, nu comasate, cum vrea Basescu, si de a salva bruma de democratie si libertate care se mai poate salva.

    RăspundețiȘtergere
  28. @ Anonimului medic, de 32 de ani, fost taranist, actual liberal:

    Stimate domn, doar doua indreptari vreau sa fac, ca va vad in confuzie. Nu-mi imaginez ca vreo societate pe lumea asta poate fi ideala, fara pic de coruptie s.a.m.d., dar sper ca putem aspira la o societate normala, in care procentajul de corupti, de exemplu, sa fie minim sau, daca vreti, suportabil - sa ne mai lase si noua ceva singe in vena :) O societate in care liberalii astia (apropo, dvs ati parcurs programele lor vreodata, macar asa, cu prilejul alegerilor?) ar fi la putere, nu-mi da senzatia ca este pe aproape sa implineasca speranta mea modesta, dar realista. In rest, sigur, or fi si printre liberali figuri onorabile, desi cu privire la vreo trei nume din cele insirate de dvs am mari rezerve.

    A doua chestiune: povestea cu cei trei moguli nu e o poveste. Asta o stiti si dvs, daca nu cumva sinteti informat doar prin newsletter de partid. Vintu insusi a recunoscut cu mindrie ca a pus la cale, alturi de ceilalti doi tovarasi si de partidele adiacente, suspendarea lui Basescu. Care manipulare? Sau o fi avut nevoie Vintu sa se laude cu asta asa, aiurea, intre doua arestari?

    In incheiere, v-as multumi daca ati cobor de pe piedestalul simbolic de pe care va uitati la mine si m-ati credita ca pe un om ceva mai informat decit un oarecare de pe strada. Vintu a vrut si Posta. Dar nu numai el. Cum altii au vrut altele. Batalia pentru resurse continua, fiti fara grija. Si va continua si dupa ce si daca USL va veni la putere.

    PS: Eu am tot votat raul mai mic. Acum, gata, m-am saturat. Daca nu am de votat binele, ma abtin.

    RăspundețiȘtergere
  29. D-le Tarziu,

    "Amicul" taranisto-liberal nu a observat ca nu a fost postat tot interviul lui Neagu Djuvara :-)
    Partea cu "prostia" lui Crinutz insotita si de "fudulie" lipseste.
    Nu am citat nimic nici din conu' Dinu (asta-i tot "securist" ?)legat de acelasi "finutz" (chiar l-a cununat cu Adina "montana").

    Dar poate ii puneti macar "cei zece pasi ale manipularii maselor din USA" (si nu numai),ca sa vada unde se incadreaza 'mnealui.
    Ca pe Pr. Serafim Rose n-o sa-l citeasca in veci, macar ca cel pe care zice ca il iubeste are deviza "casei sale" (fosta si a noastra): " Nihil sine Deo".
    Cred ca si imnul Frantei ii place foarte mult !
    Doar e liberal acum ! Maine, mai vede 'mnealui.

    G'Cousin

    P.S. Iar "Cararea imparatiei" , nici atat !

    RăspundețiȘtergere
  30. Stati, fratilor, nu tabarati pe o :). Si-a exprimat o parere si a facut-o in mod civilizat, desi, ca atatia altii, insista pe ideea absurda ca daca nu-l sprijini pe Antonescu esti omul lui Basescu. Cred ca ceea ce nu intelege domnul doctor este ca toata forta acestor manifestatii de strada - ma refer la cele civilizate - va fi irosita daca singurul rezultat va fi inlocuirea unui strain de interesele romanesti cu altul. Monarhist sunt si eu, e si Claudiu. Poate aici s-ar putea crea o miza. Inlaturarea lui Basescu si o campanie puternica in favoarea monarhiei. Pentru ca USL-ul nu e o optiune. O alianta din care fac parte Voiculescu, Ponta sau Nastase e acelasi simbol al Romaniei sub zodia lui Iliescu. Si daca Antonescu a gasit de cuviinta sa se alieze cu astia, e o apa si un pamant cu ei. De altfel, ne-a demonstrat-o in nenumarate randuri. Cred ca ar trebui sa lasam vrajba deoparte si sa vedem cauzele adanci ale nemultumirii oamenilor. Cea mai vizibila e Basescu, corect. Si, mai devreme sau mai tarziu, Basescu va cadea. Dar daca te ocupi doar de simptome si nu tratezi cauzele, boala va recidiva, si vom avea parte de altul, poate mai rau. Sau poate la fel, sau poate un pic mai bun, dar bolnavi tot vom ramane. Asa ca nu mai e vremea "raului celui mai mic".

    RăspundețiȘtergere
  31. PS Apropo de monarhie: tineti minte cum alde-Constantinescu ne promiteau ca, de vor castiga alegerile, ii vor lasa locul Regelui? Cam asa si cu optiunea monarhica a lui Antonescu. Doar daca nu cumva se refera la regele petrolului.

    RăspundețiȘtergere
  32. Cred ca Bratienii se rasucesc in mormant vazand ce a ajuns Partidul Liberal si ma refer aici la toate aspectele.
    Iara vis-a-vis de partide sunt de aceeasi parere cu Dl.Claudiu .

    p.s. Aveam vreo 21 de ani la momentul 89 si am fost pentru liberali la inceput dar m-am dumirit -vorba cuiva-intre timp.
    Si clasa politica este la urma urmei un produs securisto-comunist.
    Cine vrea sa inteleaga ,intelelege,cine nu,apai atunci....
    Si pentru cine uita istoria sa-si aduca aminte ca toata elita noastra ,a acestui neam a pierit in inchisori de aceea este asa greu sa refaci ADN-ul...

    Doamne ajuta!

    RăspundețiȘtergere
  33. (Piata Universitatii, ziua 5: Banner cu inscriptia USL=PDL=Mizerie. Ludovic Orban (PNL) a fost huiduit copios si injurat de manifestanti)

    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-11250665-live-text-piata-universitatii-ziua-5-aproximativ-150-protestatari-striga-jos-basescu-demisia.htm

    QED

    RăspundețiȘtergere
  34. Domnule Paul Slayer Grigoriu, cred ca incurcati lucrurile. Domnul Tarziu nu sustine monarhia. O spune chiar el http://c-tarziu.blogspot.com/2011/10/razlete.html
    Sau iar s-a razgandit? Poate stiti dumneavoastra mai bine.

    Bebe sexologul

    RăspundețiȘtergere
  35. Domnule Grigoriu,

    Din partea mea, va asigur de tot sprijinul daca va fi posibila reintoarcerea la monarhie.
    Cand aveam 16 ani, i-am trimis o scrisoare Majestatii Sale la Versoix, in Elvetia, unde Regele locuia atunci, si am fost nespus de bucuros cand am primit un scurt raspuns din partea Casei Regale.
    Eram copil atunci si vedeam lucrurile altfel, cumva idealizat.
    M-as bucura nespus daca ar fi posibila o revenire la monarhie a Romaniei.
    Cu timpul insa am devenit mai lucid si imi dau bine seama ca in acest moment, poporul roman, in majoritatea sa, nu doreste revenirea la monarhie.
    Monarhistii sunt inca o minoritate, si inca una destul de restransa. Ori aceasta revenire la monarhie nu s-ar putea face decat printr-un referendum national.
    Cum vedeti dvs. rezolvarea acestei situatii?

    RăspundețiȘtergere
  36. PROCLAMATIE BUCURESTI&CLUJ
    Lista scurtă care circulă la Cluj:

    CEREM:

    1. Demisia președintelui Traian Băsescu
    2. Demisia Guvernului
    3. Crearea unui sistem de sănătate echitabil și în folosul cetățenilor
    4. Suplimentarea bugetului pentru educație la 6% din PIB
    5. Majorarea pensiilor
    6. Majorarea salariilor cu 25%
    7. Anularea contractului cu Roșia Montană Gold Corporation
    8. Anularea PUG-ului care declară Roșia Montană zonă mono-industrială
    9. Anularea comasării alegerilor
    10. Respingerea proiectului de modificarea a Legii Minelor nr. 85/2003
    11. Depolitizarea TVR.

    http://www.criticatac.ro/13404/proclamatie-bucuresti-ianuarie-2011/

    RăspundețiȘtergere
  37. @ Bebe sexologu:

    M-am intrebat de multe ori ce predomina in procesul de rastalmacire: reaua credinta sau prostia. N-am inca un raspuns definitiv. Tind insa sa cred ca, in cele mai multe cazuri, este o combinatie de ignoranta cu ticalosie.

    Am scris negru pe alb ca sint monarhist si ramin monarhist (chiar la linkul pe care il puneti). Dar ca nu mai pot fi cu dinastia reprezentata de regele Mihai. Si am explicat de ce. Ce nu e clar?

    Am mari indoieli ca Romania va mai fi regat vreodata. Dar daca s-ar pune problema, as sustine monarhia, cerind insa o alta solutie dinastica.

    RăspundețiȘtergere
  38. Claudiu Tarziu e rugat sa-mi trimita un sms de multumire ca nu comentez nimic :)))

    RăspundețiȘtergere
  39. @ alexander:

    Iti multumesc aici :) E bine?

    RăspundețiȘtergere
  40. Claudiu, cum am fost mereu scump la vorba, postez link-ul de mai jos, mentionand ca achiesez la opinia exprimata acolo.

    http://trenduri.blogspot.com/2012/01/occupy-sau-mic-ghid-de-manipulare.html

    RăspundețiȘtergere
  41. Uitati ce fel de om e Basescu.
    L-a jignit pe Arafat in fata unei tari intregi, iar acum il suna la telefon si, de frica, isi cere scuze, fiindca se simte la ananghie. Asa a facut si cand a fost suspendat: s-a dus la ambasada americana plangand la propriu si rugandu-se sa-l ajute ca-l baga astia la puscarie.
    Apoi s-a vazut iar pe cai mari si improasca iar cu noroi pe oricine.
    Asta e Basescu: un vierme.
    Nu un om puternic. Ca un om puternic nu se duce bocind la ambasada sa fie ajutat.
    Un vierme care cand se vede sus improasca si distruge, iar cand se vede jos, il apuca plansul si linguseala.

    RăspundețiȘtergere
  42. @ Vlad:

    Si acest scenariu poate fi tot o manipulare: hai, bre, stati acasa, ca si pe asta tot puterea a pus-o la cale!
    Cum poate sa fie si o realitate. Insa, ca sa cred ca regimul a organizat aceasta "supapa" pentru a se proteja, ar insemna sa-l creditez cu mai multa inteligenta decit a dat dovada pina acum.
    La fel de bine putem crede si scenariul, vehiculat zilele astea, ca USL a pus la calea, pe ascuns, aceasta revolta "spontana", pentru a incepe procesul de suspendare a lui Basescu din strada.
    Ce e absolut sigur in toata povestea este ca romanilor le-a ajuns cutitul la os. Noi nu avem o cultura a protestului civic, cum nici una a activismului civic de orice fel - de aia nu sint multi oameni in strada. Cei mai multi romani insa au aceleasi sentimente cu aceia care si le exprima in strada.

    RăspundețiȘtergere
  43. D-le Tarziu,

    Am vrut sa raspund eu, dar ati facut-o dvs., mai repede si mai bine.
    Anarhia ca si pasivitatea sunt fetele aceleiasi monede = Spiritul Vremii !
    Atata timp cat se cauta si se ofera numai solutii globale si materiale, iar Firescul este falsificat prin consumism, hedonism, individualism si lozinca (auzita ultima oara de mine la Huidu)"Traieste clipa", nu va exista nicio solutie cinstita, poate doar corecte. Politic corecte!

    Ce se poate face ?
    "Credinta, Nadejde, Dragoste !"

    Dar cine il mai citeste astazi pe Tudor Vianu ? Sau pe Nicolae Iorga ?
    Si pentru ce, daca nimeni nu mai crede in nimic, decat in cele enumerate ?

    Iar cei care zic ca cred in Adevar, numai zic si ... atat ?

    G'Cousin

    RăspundețiȘtergere
  44. Claudiu, in weekend-ul trecut am pus cap la cap cele mai importante momente ale revoltei si mi se pare mai mult decat evident ca e o facatura.
    Puterea are prin intermediul Jandarmeriei si SRI-ului persoane ce iau permanent pulsul populatiei in intreaga tara. Se fac rapoarte periodice in acest sens.
    Trendul economic actual al Romaniei este unul relativ stabilizat. Exista foarte multe interese in legatura cu Romania, financiare, politice etc u name them
    Nu se doreste o schimbare in forta a puterii, nici una soft, la alegerile din toamna.
    Acum se pun bazele castigarii inca unui mandat de catre PDL, UNPR si compania.

    RăspundețiȘtergere
  45. @Claudiu: Eu nu m-as obosi sa-i dau replica lui "Bebe sexologul". Are el unde sa-si posteze comentariile, eventual sa-si raspunda tot el cu alt pseudonim etc. Sa ne ocupam de lucruri relevante.
    @Anonim de la 8:16: Daca s-ar crea, coerent si articulat si mai ales bine explicat, un program care sa includa optiunea monarhica si le-ar fi prezentat si protestatarilor, ar putea castiga mult teren. Poate ca nu s-ar trece pe loc la reinstaurarea monarhiei, dar s-ar crea un curent de opinie favorabil. Si apoi fiecare dintre noi ar trebui sa puna umarul, cu toata priceperea lui.

    RăspundețiȘtergere
  46. APEL.
    Condamnăm tentativa de confiscare a protestelor. PDL şi PSD / aceeaşi mizerie!
    Subsemnaţii, participanţi la protestele spontane împotriva guvernării Băsescu, condamnăm tentativa PSD şi PNL de confiscare a protestelor.
    Asistăm la scenariul din 1989-90, când revoluţia tineretului a fost furată în folosul unor politicieni corupţi şi incompetenţi.
    PSD şi PNL sunt la fel de vinovate de dezastrul ţării. Atât PDL cât şi PSD sunt descendentele directe ale FSN, moştenitorul PCR.
    Ca naţionalişti, nu putem accepta înlocuirea guvernului PDL cu un guvern PSD-PNL. Ar fi doar o schimbare de persoane. Corupţia şi trădarea vor rămâne.
    Facem apel la toţi românii care manifestează în ţară să respingă diversiunea! Să dăm un vot de blam întregii clase politice expirate!
    Din aceste mişcări spontane trebuie să se nască o reformă morala, o nouă clasă politică.
    PDL şi PSD – aceeaşi mizerie !
    Semnează:
    Cornelius Felecan, muzician – Cluj
    Vlad Puşcaşu, student – Cluj
    Doru Gafencu, întreprinzător – Targul Neamţ
    Radu Darie, antrenor – Galaţi
    Ioana Dobrescu, etnograf – Bucureşti
    Cristian Bălăneanu, specialist IT – Bucureşti
    Florin Dobrescu, editor – Bucureşti
    Sorin Pura – Braşov
    Georgeta Sima, profesor – Braşov
    Cezara Nedelcu, studentă – Braşov
    Dan Florea, manager – Braşov
    Alexandru Costache, student – Braşov
    Alexandru Belciu, student – Braşov
    Horia Marchian, student – Braşov
    Petru C. Baciu, fost deţinut politic, luptător în rezistenţa armată anticomunistă – Bacău
    Petre Velescu, fost deţinut politic – Bacău
    Neculai Păduraru, fost deţinut politic, luptător Armata Naţională de la Viena – Bacău
    Gheorghe Mântulescu, fost deţinut politic, 24 ani detenţie – Bacău
    Gheorghe Ungureanu, compozitor – Bacău
    Mihai Moisă -Bacău
    Ştefan Moisă – Bacău
    George Martin, student – Bacău
    Ovidiu Sfâcă, şofer – Bacău
    Villy Alupei – Zemeş, Bacău
    Gabriel Motoc, instalator – Tecuci, Galaţi
    Robert Şomoiag, manager – Buzău
    Negulescu Vasile, pensionar – Buzău
    Petre Petre, fost deţinut politic anticomunist – Buzău
    Sorin Stroia – Galaţi
    Cristian Donciu, medic – Iaşi
    Florian Cristache, cameraman – Bucureşti
    Beltechi Nicolae Catalin (admninistratorI.I.) – Vistea de Sus, jud. Braşov
    Bucelea Ioan, pensionar, fost deţinut politic – Făgăraş
    Ionuţ Enache – Focşani, Vrancea
    Lista rămâne deschisă tuturor celor care vor să se alăture apelului.
    Acestia pot transmite numele si loclaitatea pe adresa: buciumul@yahoo.com, Florin Dobrescu.

    http://www.buciumul.ro/2012/01/17/protestatarii-condamna-tentativa-de-confiscare-a-protestelor-pdl-si-psd-aceeasi-mizerie/

    http://www.buciumul.ro/2012/01/17/protestele-confiscate-de-usl-la-brasov-declaratiile-uluitoare-ale-tanarului-sorin-pura/

    RăspundețiȘtergere
  47. Bun, sa admitem ca toata clasa politica e corupta si ca ea trebuie schimbata din temelie.
    Crearea si formarea unei noi clase politice insa, necesita poate mai bine de 10 ani.
    Insa alegerile sunt doar peste cateva luni.
    Trebuie sa privim lucrurile in mod realist, cu luciditate si claritate, ca altfel umblam dupa solutii utopice, fanteziste si in consecinta, neserioase.
    Vad ca tot se spune pe aici ca e nevoie de o noua clasa politica.
    De acord. De unde o luam?
    Mai asteptam inca 10 ani, doar-doar or aparea altii mai buni si mai competenti?
    Si ce anume ne garanteaza noua ca cei de peste 10 ani vor fi mai buni ca cei de acum?
    Vrea cineva de aici sa infiinteze un nou partid politic?
    Foarte bine, numai ca deocamdata nu vad decat vorbe.
    Vorbe si atat.
    Si pana la urma, am mai spus-o si o repet, ma tem ca veti ramane tot la solutia Basescu, fiindca veti pretinde ca nu avem altceva mai bun.
    Eu personal, daca imi ingaduiti, refuz din start orice solutie utopica. Voi vota PNL, adica USL, pentru ca asa nu se mai poate.
    Daca voi vedea ca va fi rau si cu ei, voi iesi din nou in strada.
    Dar nu pot sa stau cu mainile in san si sa astept sa apara alta clasa politica, sau sa imi imaginez ca la un moment dat vom fi condusi de niste ingeri.
    In momentul de fata pentru mine e clar: omul cel mai vinovat si mai lipsit de coloana vertebrala din toata politica romaneasca e Basescu.
    Asa ca voi actiona in consecinta.

    RăspundețiȘtergere
  48. @ annonim (14.51):

    Foarte bine! E o optiune si asta. Doar sa nu va faceti iluzii. Daca ma veti mai auzi pe mine ca-l sustin pe Basescu sa ma injurati, ca va public.
    Eu nu am si nici nu intentionez sa fac vreun partid. Dar daca se va naste unul care sa slujeasca principiile si valorile pe care le promovez de amar de vreme, il voi sustine.
    Cred ca sint multi romani vrednici si cu calitatile necesare unui om politic care stau pe margine. Daca s-ar implica, am putea incepe de undeva schimbarea clasei politice.

    RăspundețiȘtergere
  49. As mai adauga ceva la mesajul anterior.
    Democratia se face cu partide, nu fara partide.
    Cei care considera la fel de rele toate partidele si asteapta o solutie salvatoare din alta parte, isi imagineaza, in consecinta, ca va putea fi vreodata creat un partid de ingeri, sau macar de drepti. Asa ceva insa nu e posibil si istoria a dovedit-o.
    Chiar si acolo unde s-a incercat formarea unor astfel de miscari, ele au sfarsit tragic si s-au soldat cu bai de sange de ambele parti.
    In consecinta e o solutie utopica cea care asteapta infiintarea unui partid numai de oameni drepti si curati.
    De asemenea, personal, nu-mi plac liderii aparuti peste noapte si care magnetizeaza masele.
    Imi este teama de ei.
    In consecinta, lasand la o parte utopiile, avem de ales intre 2 lucruri: sau continuam cu actuala stare de fapt care a devenit insuportabila si de-a dreptul toxica, sau votam schimbarea actualei puteri, ceea ce nu inseamna automat ca va fi mai bine, dar macar putem incerca.
    Daca va fi tot rau, vedem atunci ce facem.
    Dar a refuza orice solutie politica pe motiv ca toti sunt la fel, mi se pare o capcana pe care actuala putere o intinde celor care indraznesc sa spere la o schimbare in bine.
    Chiar si din punct de vedere democratic, e bine sa existe alternanta la putere.
    Puterea actuala a devenit de nesuportat.
    Asa nu se mai poate.

    RăspundețiȘtergere
  50. Am sa abuzez din nou de rabdarea dvs. si am sa revin cu acest mesaj de raspuns la supararea domnului penelist.

    Acum probabil imi va spune ca Elvetia este un stat mic si ca noi nu putem face altceva decat sa ne multumim cu acest popor de tampiti carora unii ii vor binele chiar cu forta.
    Iar eu il voi intreba care este deosebirea dintre republicanii si democratii americani.
    NICIUNA DE ESENTA !

    Oricum, suparatul taranisto-penelist este hotarat si nu este absolut deloc manipulat. Nu, nu !
    Noi suntem cei manipulati sau vanduti. Ba chiar prosti :-)
    ----
    Cancelling

    The first and simplest of these feature is called cancelling: Voters may cancel any candidates they don't like on the list of there preferred party. While this does not change the weight of the vote for the party as such, it will be used to determine which candidate(s) of this party will actually get the seat. This feature helps to eliminate extreme candidates that may be good at influencing decision makers in their party, while having problems to convince even a majority of the party's followers.
    ------------
    Conclusion

    Though the refined proportional election system used in Switzerland may look a little bit complicated at first sight, long-term experience shows that voters are able to express their political will quite precisely using this system and there is no higher degree of invalid ballots than in other election systems. The Swiss system combines the advantages of both the proportional and the majority election system while avoiding their major shortcomings. In most cases those candidates that really convince the electorate have will get elected, while in other systems, even in the majority election system, internal party considerations have more influence.
    ---------------
    http://www.democracy-building.info/particularities-switzerlands-proportional-election-system.html

    Cu consideratie,
    G'Cousin

    RăspundețiȘtergere
  51. Si ca o completare : hotaratul taranisto-liberal, stie despre declaratiile publice facute de Catarama si conu' Dinu, declatratii in care spun ca il vor sprijini pe avocatul Pavelescu sa "renasca" PNTCD ?
    Poate trece iar la PNTCD, ca asa nu se mai poate :-)

    G'C

    RăspundețiȘtergere
  52. D-le Tarziu,

    Va citesc de mult timp si va respect idealurile curate dar mai ales romanesti.

    Cateva chestiuni fundamentale :

    1. Nici un politician de talia d-lui Basescu nu a condamnat EXPLICIT comunismul si nici nu a sustinut vreun altul - CAUZA - Basarabiei.

    Astfel incat ma tem ca vedem paiul mai degraba decat realizarile DE EXCEPTIE. Putin respect. Toti gresim .

    Scutul anti-racheta e o chestiune de clara pozitionare strategica ...PT.PRIMA DATA IN ISTORIA RECENTA...de partea celor puternici si fara fasoanele idealismului celor cu dinti de lapte .

    2.A ne preface ca nu vedem isteria USL-ului propagata isteric de cativa ani de zile pe diferite canele inseamna a ne eticheta drept dobitoci.

    Manipularea din zilele acestea este vadita si va culmina maine cu un miting "complementar".

    3. Blogurile crestin ortodoxe care publica materiale din tabara celor de la USL se pot numi bloguri crestine?

    Va intreb in calitate de om de dreapta.

    4.Solutia politica ( ideala ) : oameni din toate partidele intr-un guvern ultraperformant.

    Specialistii se stiu de multi ani.

    Cazul SMURD a aratat ca nu-ti trebuie multa inteligenta ca sa poti recunoaste oamenii de valoare.

    5. Ii infieram pe jandarmi in timp ce noi am snopi in bataie pasagerul care ne-ar impinge un pic ca sa-si croiasca loc in autobuz.

    O societate in care temelia crestina - a cauta binele altuia - nu exista, nu are nici o sansa de a face politica de anvergura.

    Sa ne gandim in ultimii 20 de ani de cate ori am dat sau luat spaga pt. a lua examene , a ne angaja , a ne insanatosi ...etc...

    Cine sa conduca asemenea mase fara riscul de a cadea in ridicol?

    Sper sa nu considerati pro-pdl doar pt. ca ma delimitez de isteria generala .

    Sper sa imi raspundeti la fel de punctual. Doamne ajuta !

    RăspundețiȘtergere
  53. Am fost in seara asta la Universitate cu prietenul meu Razvan Papasima. In fata TNB sunt postati activistii USL. Ne-am mutat apoi in fata fantanii de la Universitate unde erau adunati studentii, dar in fata lor langa strada si langa camere stateau tot PNLi-stii. Ne-am dus langa strada si am inceput sa scandam “Marinare ce mai stai, vine regele Mihai”. Patru peneliste convinse s-au uitat urat la noi si ne-au acuzat ca facem partizanat politic si diversiune. Culmea. S-au enervat ca aveam pancarta cu PDL+USL=OLIGARHIE. Am avut o discutie aprinsa cu ele incat femeile au spus ca a fost foarte bun comunismul. Ne-am convins…. Astea erau din PNL, montate de PNL.

    Apoi ne-am mutat mai spre fantana unde am vazut o pancarta foarte mare “PDL+USL = aceeasi mizerie”, “Jos toata clasa politica”, “Salvati Rosia Montana”, “Monarhie Constitutionala”, etc. O tineau studentii in mana, dar o tineau jos si nu o vedea nimeni. Atunci m-am dus cu Razvan si am ridicat-o sa o vada toata lumea. In 10 minute au venit la noi doi vlajgani din PNL (unul din ei avea sapca cu PNL in cap) si ne-au imbrancit ca sa dam jos pancarta. Ne-am certat ca la usa cortului, a iesit scandal. I-am spus ca PNL a vandut insula Serpilor, a privatizat tot la fel ca PDL si a fost la putere in ultimii 20 de ani. Cica noi suntem diversionisti si facem partizanat politic. Noi, care nu eram cu niciun partid, ci cu Regele, faceam partizanat politic….. dar el cu sapca PNL in cap, nu facea…… ok.

    Asa functioneaza impostura PNL.

    Individul pleaca si revine dupa 5 minute, violent, si rupe pancarta. Liderul studentilor sare si iese violenta. Desigur, televiziunile filmau, presa era acolo, dar in presa asa ceva nu trebuie sa apara. In presa trebuie sa apara tinerii care scandau pentru legalizarea drogurilor, nu tinerii normali la cap care scandau pentru interzicerea cianurii la Rosia Monata, nu tinerii care aveau pancarte cu Regele Mihai, nu cei care cereau schimbarea INTREGII CLASE POLITICE printr-un guvern independent politic.

    Nu! Realizatorii de emisiuni TV se intreaba de ce Romania a ajuns aici, de ce valorile nu au acces la TV…. nu, e fals, domnilor! Voi trebuie sa va uitati in oglinda si sa va intrebati daca voi insiva sunteti oameni normali, voi trebuie sa va intrebati daca colegii vostri de pe teren sunt oameni normali la cap, inainte de a da sfaturi poporului si inainte de a pune intrebari politicienilor. In primul rand, pentru ca Romania sa fie normala, toti indivizii care fac presa si mass-media din Romania ar trebui sa isi dea demisia si sa isi caute alt job: asta ar fi primul raspuns la intrebarea lor “De ce a ajuns Romania aici?”

    Apoi am scandat cu totii numai “PDL+USL=aceeasi mizerie”. Si desigur, grupul foarte numeros din PNL a plecat cu coada intre picioare si am ramas numai noi in fata camerelor de filmat.

    Dar desigur, asa ceva nu o sa apara in “presa” din Romania.

    Partea tragica si amuzanta a fost cand individul de la PNL ne spunea ca NU AVEM DREPTUL sa punem pancarte cu “PDL-USL-aceeasi mizerie”…. si cu monarhia….. deci sa inteleg ca PNL, marele partid MONARHIST cica, a cumparat Piata Universitatii sau cum? PNL a cumparat dreptul meu de a protesta, a cumparat libertatea mea, sau cum?!?!? Aaaa, liberalii sunt aia care stiu ce e libertatea?! Si doar ei stiu?! Stau si ma intreb: daca PNL interzice ce vor ei la Universitate, acum cand nu sunt la putere, oare ce vor face cand vor veni la putere? Dictatura mai ceva ca a lui Basescu.

    Doar doi oameni, eu si Razvan, am reusit sa deratizam jumatate din Piata Universitatii de diversionistii comunisti si anti-monarhisti ai PNL. Daca am fi avut langa noi 30 de oameni cu aceeasi gandire, am fi schimbat tara in cel mult 7 zile.

    Sfatul nostru: mergeti si protestati cu tupeu. Schimbati-va mentalitatea si veti vedea ca in fata unei gandiri normale, oligarhia fuge si dispare precum dracul in fata tamaii. Deratizati protestele de cazaturile, cozile de topor si epavele care au distrus acest popor.

    IC

    RăspundețiȘtergere
  54. Domnule Tarziu,

    Va rog sa publicati acest comentariu, fiindca vad ca in ce ma priveste au aparut neintelegeri.
    In primul rand, am mai spus, eu NU sunt membru la nici un partid.
    Am fost simpatizant taranist si acum votez cu liberalii.
    Atata tot.
    Asa ca nu am unde sa trec, cum ma acuza celalalt domn anonim.
    In al doilea rand, eu nu am deloc incredere in relatarile acestea cum ca membri PNL la universitate bruscau oamenii etc.
    Eu am fost acolo si atat cat am stat eu nu am vazut asa ceva.
    Chiar presupunand ca s-a intamplat asa ceva, probabil ca erau mai degraba agenti infiltrati de securitatea lui Basescu ca sa discrediteze opozitia.
    Exista si imagini date la televizor cu oameni prezenti in piata care aveau casti in urechi.
    Acestia erau clar din securitatea lui Basescu.
    Ma uit stupefiat la cum se manipuleaza lumea: cu chestii de genul "Basescu a condamnat comunismul".
    Ceea ce se trece cu vederea este intentia cu care Basescu a facut acest lucru : atragerea de partea lui a societatii civile si a intelectualilor gen Liiceanu, Plesu, Patapievici, de care s-a folosit pentru sporirea puterii sale, dar pe care, vorba domnului Plesu, nu-i respecta catusi de putin.
    Asa a stiut acest om perfid si viclean sa-si atraga intelectualii de partea lui.
    Putini au sesizat atunci viclenia presedintelui si tot putini sunt cei care s-au lamurit intre timp de adevaratul motiv pentru care a facut asta.
    Asa cum remarca Cristian Tudor Popescu, acest om, Basescu, e un individ bolnav de putere, care face orice pentru a obtine cat mai multa. Putere de dragul puterii.
    Obsedat sa-i ramana numele scris in analele istoriei, el se comporta ca acel Eratostrat, care a dat foc templului dianei, una din cele 7 minuni ale lumii antice, doar ca numele sau sa fie pomenit in istorie.
    Aduceti-va aminte de felul impardonabil in care l-a jignit pe Regele Mihai, facandu-l tradator de tara, una din cele mai grave acuze care se pot aduce cuiva.
    Pacat insa ca, asa cum spunea acelasi Cristian Tudor Popescu, sunt unii care, avand mintea intunecata, il vor urma pe Basescu pana la capat, indiferent cat de mult rau va face acestei tari.
    Si daca acest fenomen numit Piata Universitatii va fi compromis, aceasta se datoreste tot securitatii lui Basescu, care asta vrea: sa spurce tot ce e curat in acest popor.
    Pacat.

    RăspundețiȘtergere
  55. Basescu va ceda presedintia Romaniei numai pentru presedintia Statelor Unite ale Europei !!!:)))

    RăspundețiȘtergere
  56. Si ca un adaos: ca s-a pomenit aici de asa-zisa implicare a lui Basescu in problema Basarabiei.
    Pai chiar Basescu a recunoscut in ce a constat aceasta implicare: ca l-a ajutat prin serviciile secrete pe comunistul Voronin sa castige alegerile.
    Asa s-a implicat Basescu, si asta a recunoscut chiar el.
    L-a ajutat pe ticalosul comunist Voronin.
    Si ce folos ca a condamnat in mod impocrit comunismul daca el insusi se comporta ca un comunist?
    Asculta telefoanele romanilor, recurge la minciuna si santaj politic, se foloseste de serviciile secrete ca nimeni altul, se substituie tuturor autoritatilor statului, legile importante trec doar prin asumare de raspundere sau furt de voturi in parlament (a se vedea cazul Roberta Anastase), arunca vina asupra unor moguli, dar isi protejeaza proprii sai moguli.
    Fratii Paunescu de la B1 tv nu sunt moguli? Ba da, dar aia sunt moguli buni ca sunt cu Basescu.
    La fel generalul Oprea - Basescu l-a numit seful mafiei lui Nastase, dar acum ca a trecut de partea lui Basescu a devenit bun.
    L-a si decorat Basescu.
    Acum nu mai e mafiot.
    Asa se masoara, dupa Basescu, cinstea si onoarea: daca esti cu el, esti bun, daca nu esti cu el, esti rau.
    Mai deschideti ochii fratilor!

    RăspundețiȘtergere
  57. Stimabile anonim care vei vota cu PNL, de fapt care il idolatrizezi pe Antonescu cel care VREA SA VANDA, PRIN SOTIA LUI,ROSIA MONTANA, CA SI B A S E S C U !!!

    NIMENI PE ACEST SITE NU TE CONTRAZICE IN CEEA CE IL PRIVESTE PE BASESCU !!!
    NIMENI !
    PRICEPI ?

    NOI CEILALTI INSA NU VOM VOTA CU PNL SI NICI CU CEILALTI !

    CLAR ?

    DACA TOT ZICI CA ESTI DEMOCRAT, MAI LINISTESTE-TE ODATA SI LASA-NE IN PACE SA FACEM CUM VREM SI CREDEM CA ESTE BINE SI NU NE MAI JIGNI TU CU TOT FELUL DE INSINUARI !

    NU VEZI CA NU AI NICIUN ARGUMENT RATIONAL, DOAR EMOTIONAL ?

    ESTI UN CAZ TIPIC DE MANIPULARE, IAR DUPA CUM ARATA TOATE STUDIILE DIN LUME, CEL MAI MANIPULAT ESTE CEL CARE ESTE CONVINS CA NU ESTE MANIPULAT !!!

    SI PE NOI NE "MANIPULEAZA" CINEVA, DAR DEJA E CLAR CA AI "ZERO" LA RELIGIE !

    CREZI CE VREI SI DUTE LA MITING !
    FA CEVA , DACA CREZI CA ASTA ESTE BINE.
    ROAGA-TE, CA TOT ZICI CA VREI REGE (NIHIL SINE DEO), SA NU GRESESTI, DACA PRICEPI CE VREAU SA-TI SPUN.

    AM INTELES, IL VREI PE CRIN !
    VOTEAZA-L !

    Iancu C.

    RăspundețiȘtergere
  58. http://moldinit.com/publ/stiri_in_evidenta/la_wasington_basescu_a_vorbit_si_despre_basarabia/8-1-0-2060

    http://www.basarabia-e-romania.ro/2011/12/12/smirnov-out-din-transnistria-rusia-respecta-intelegerea-facuta-cu-romania/

    http://www.curentul.ro/2011/index2.php?option=com_content&task=view&id=60414&pop=1&page=0&Itemid=43

    http://politicom.moldova.org/news/basescu-identitatea-romaneasca-a-basarabiei-nu-poate-fi-contestata-225030-rom.html

    Nu sper ca politica romaneasca sa fie analizata de "apologeti" , "razboinici" de tot felul si pretinsi"nationalisti".

    Genul acesta de oameni crede faptul ca politica se face cu diploma de facultate si cateva carti citite.

    Sau poate ca nu crede nici macar asta .

    E bine sa ai "ucenici" fara a avea nimic a spune.

    Toti aspira la un loc de parerolog de serviciu al unor persoane mai influente care eventual vor si rasplati servilismul lor pseudo-analitic .

    Fratii lor de pe peste Prut? Cine-s aia ?

    Propriu lor interes marunt.. ratingul lor "planetar", "ucenicii" lor....timp in care vorbesc de mama focului de martiri...jenant...

    RăspundețiȘtergere
  59. http://www.revista22.ro/neoliberalismul-este-continuarea-bolsevismului-cu-alte-mijloace-12923.html

    Iata un punct de vedere interesant.

    RăspundețiȘtergere
  60. http://cronicaromana.com/2012/01/18/editorial-patru-scenarii/

    RăspundețiȘtergere
  61. http://cronicaromana.com/2012/01/16/editorial-revolutia-lichelelor/

    RăspundețiȘtergere
  62. Mai lasa-ne si matale cu baselu si cu Basarabia !
    Antonescu a ordonat : TRECETI PRUTUL !
    Basescu miauna si il condamna pe maresal !

    Sute de mii de oameni au murit la Canal si in puscarii, iar baselu dumitale condamna la misto comunismu cu "fratele" tisma !

    Dispari !

    RăspundețiȘtergere
  63. Stau si ma uit la dl. Mircea Platon cum ataca el pe toata lumea care nu este de acord cu el si cum ii scrie cu drag lui Racu si inca unuia. Cum isi imagineaza ei ca solutia fireasca si logica este Crin Antonescu.

    Domnule Mircea Platon, probabil ca o sa fie Antonescu presedinte.
    As vrea numai ca atunci sa vii la televizor si sa iti asumi integral " A treia cale" cu acest "necopt mintal" care ne vrea si el ca si TOTI ceilalti in SUE !!!

    Iarta-l Doamne ca nu stie ce face !
    Biata tzara !

    Despre faptul ca ii ataca necontenit de peste trei ani pe Hurduzeu, Tarziu si Codrescu bagandu-i pe toti in oala cu Roncea, si de faptul ca acestia trei nu ii raspund, nu mai comentez. Toti sunt manipulati, numai el cu Racu si cu inca vreo doi emiluti vad fireasca alianta iliesciana cu cea (pretins) bratianista.
    Inca un exemplu clar de lipsa cronica de Liturghie !
    Se vede nu numai de la distanta, ci si din avion (de sus).
    Dar de unde atata ortodoxie in USA ?
    Si apoi dracu ataca puternic prin "dreapta", ca doar e american !

    Gamaliel

    RăspundețiȘtergere
  64. http://www.zf.ro/eveniment/ce-spune-la-viena-un-secretar-de-stat-din-finante-era-nevoie-ca-oamenii-sa-se-elibereze-de-aceste-tensiuni-9156401

    RăspundețiȘtergere
  65. http://emilia-corbu.blogspot.com/#!/2012/01/protestul-lui-ilie-si-altora-ca-el.html

    RăspundețiȘtergere
  66. Anonim,

    Democratia inseamna dreptul la opinie.

    Nu inseamna ca trebuie sa accepti ce spun eu.

    Dar te las pe tine sa ghicesti ce inseamna sa ingradesti dreptul la opinie.

    Nu de alta dar tocmai se vorbeste constant de dictatura portocalie.

    Cu oameni ca tine este destul greu sa construim o societate civila.

    Tu vezi o societate civila in care doar postarea ta conteaza ? Mai ales cand este spusa imperativ .

    RăspundețiȘtergere
  67. Domnule Stoicescu,

    S-a creat o confuzie ca sunt multi anonimi aici.
    Eu sunt cel care am vorbit de democratie si nu eu sunt cel care v-a adresat ultimul mesaj.
    Asta ca sa clarific lucrurile.

    RăspundețiȘtergere
  68. aproape 70 de comentarii si doar 4 semnaturi. restul "anonimi". Si asta spune ceva. De fapt spune multe...

    RăspundețiȘtergere
  69. Ultimului anonim,

    Nu va faceti griji. Nu poti scrie in contradictoriu decat daca esti rau intentionat sau schizofrenic.

    Nu inteleg de ce atata anonimitate. Suntem oameni normali, neimplicati politic si care avem dreptul la o parere.

    Nu aveti senzatia ca inca ne aflam in vremea comunismului cand exista frica de a-ti spune parerea si cenzura din partea celor care se cred unicii depozitari ai adevarului?

    RăspundețiȘtergere
  70. Numai cativa oameni normali la cap si bine intentionati (etalonul sunt ei, evident)si restul schizofrenici sau rau intentionati.
    Cine se aseamana se aduna.
    Despre faptul ca alexandru sau ioan stoicescu sunt jdemii nu mai discutam.
    Dar pentru ca totusi ei au dreptate, si noi suntem rau intentionati si schizofrenici :
    PSD = PDL = PC = PNL = OTV = UNPR = UDMR = JEG !!!

    Anonimul 4.249 care este si paranoic

    RăspundețiȘtergere
  71. Ce ati patit, fratilor, nu mai puteti comunica decit prin cuvinte tari? Va prinde si pe voi spiritul strazii? :)

    RăspundețiȘtergere
  72. Anonim 16:54,

    Imi pare rau pentru faptul ca ai inteles total anapoda mesajul meu.

    Eu am raspuns unui anonim care imi spunea sa nu fac confuzie cu cel care imi spusese sa dispar.

    Iar eu i-am raspuns ca nu aveam cum sa-l confund deoarece sunt 2 atitudini contradictorii ( una democratica , alta nu ).

    De aici si ideea de schizofrenie - dubla personalitate sau rea intentie.

    Altfel scris, oameni care nu cauta pur si simplu un dialog civilizat, un schimb absolut firesc si nevinovat.

    P.S Daca tot am fost nevoit sa raspund iata cateva linkuri interesante :

    http://informatiinecesare-crystal.blogspot.com/2012/01/america-este-o-republica-nu-o.html

    Sa ne mai descretim si fruntile :

    http://karikaturapolitika.wordpress.com/2012/01/18/%E2%80%9Emiron-cozma-unde-esti-sa-ne-duci-la-bucuresti/

    http://www.europalibera.org/content/blog/24456977.html

    recomand partea a IV a , de la minutul 68 in sus in linkul de mai jos :
    http://www.apahideanu.ro/2012/01/mostenirea-clandestina.html

    RăspundețiȘtergere
  73. POZA E TOTAL GRESITA - LIPSESTE MACAR UN LIDER UDMR - REFACETI-O - SA NE BUCRAM UN PIC

    RăspundețiȘtergere