miercuri, 3 iunie 2009

Mişcarea unionistă din Basarabia a pierdut un mare lider: Andrei Vartic

Am aflat de dimineaţă vestea îngrozitoare: prietenul Andrei Vartic (21.10.1948 - 2.06.2009) de la Chişinău nu mai este printre noi. După mai multe luni de cruntă suferinţă, a trecut la cele veşnice. Este a doua mare pierdere pe care o suportă mişcarea unionistă din Basarabia, după moartea fulgerătoare a poetului Grigore Vieru.
L-am cunoscut bine pe Andrei Vartic, mi-a fost colaborator la revista Rost şi am avut cu el o lungă corespondenţă (începînd din 1997). Făcea parte din nobila stirpe a haiducilor lui Dumnezeu. Un patriot înflăcărat, un om de cultură subtil şi un creştin autentic.
Ultima oară ne-am văzut astă vară, cînd am stat ceasuri în şir de vorbă şi ne-am plimbat prin Chişinău. M-a condus atunci la cei cîţiva oameni cu influenţă din capitala R. Moldova care sînt cu adevărat dedicaţi cauzei naţionale. Era optimist şi plin de viaţă. Credea că mişcarea al cărei fruntaş era, alături de academicianul Nicolae Dabija, va reuşi să-i răstoarne pe comunişti de la putere. Ne-am promis să ne revedem anul acesta, dar iată că n-am mai apucat. Sînt mîhnit profund şi nu mai pot adăuga altceva.

Preiau aici anunţul de pe Vocea Basarabiei: "Cu adâncă durere în suflet anunţăm că la data de 2 Iunie 2009, orele 22:50, a plecat în lumea celor drepţi Andrei Vartic, ex-deputat în parlamentul RM (1990), ex-consilier prezidenţial, regizor de teatru, actor, om politic, publicist, scriitor, cercetător ştiinţific, editor, filozof şi promotor al culturii, fruntaş al mişcarii de eliberare naţională din republica Moldova, fondator şi promotor al portalului VoceaBasarabiei.com".
Dumnezeu să-l odihnească în ceata drepţilor Săi!

2 Comentários:

florin chiver spunea...

Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odihneasca. E o crunta pierdere pentru Neamul Romanesc.

Anonim spunea...

Dumnezeu sa-l ierte si sa-l odiheasca in pace!

Ii omoara unul cate unul.